• Challe1

Tröööög mage ...

Här är en till i v 15 med samma problem!! Mår riktigt dåligt av det faktiskt...
    Har också haft problem till och från under de senaste åren och äter "bra" mat med mycket fibrer (fiberhavregrynsgröt m. linfrön till frukost, grovt bröd, mycket frukt och vatten), men det verkar inte hjälpa...
    Har konstant ont i magen och är såååå svullen och "gasig", tom vaknar och har kramper på nätterna.
    Har dessutom inte berättat något här på jobbet än, men det känns som jag inte kommer undan mycket längre med denna svullna mage...
    Har tidigare någon gång tagit "micro-lavemang"...någon som vet något om det är ok även när mnan är gravid? Laxermedel...? Vad då för typ av laxermedel?
    Kram C

• Challe1

Hej igen ovh tack för tips och råd!
    Brusett: ja, det är nog inte omöjligt...men i så fall har jag lyckats förtränga det under semestern...
    Älsa: Ska kolla upp det där med Laktobakteria Bulk. Läste en del om det och det låter ju inte fel med en tarmrengöring. Är det ok att göra det när man är gravid då?
    /Challe1

• Challe1

Hej! Här kommer lite mer tips som jag fått under den senaste veckan och som hjälpt mig.
    Jag dricker en kopp te gjort på kryddorna anis och fänkål, dvs. ta någon tesked av varje och låt stå och dra en stund tills det tar smak ordentligt. Smakar lite lakrits - helt ok!!

Min BM tipsade mig om att dricka en kopp uppkokt, varmt vatten det första jag gör på morgonen. Det verkar faktiskt som det hjälper att sätta fart på magen...

Detta utöver fiberrik kost har hjälpt mig!! Denna veckan i alla fall...
    //C

Svar på tråden Tröööög mage ...