• ängelfrånhelvetet

Fett hår!

Nu är det snart så nära gränsen så jag rakar av skiten!
    Har testat huuur många oika sorters schampoo och balsam som helst, utan något bra reslutat.
    Efter en halv dag, så är håret fett igen. Orkar inte ha det såhär längre!!

Så, vet du något BRA schampoo+balsam som verkligen nästan torkar ut håret, så skriv det här!!!!!!

• Svar på tråden Fett hår!
  • knyzzla

Det är samma för mig, har du kollat efter löss?
    Löss behöver inte klia!

• Dompans mamma

Får jag följa med dig på denna tråden? Jag har samma problem. Är jätte jobbigt. Har också prövat allt. Ingening fungerar. :(

• lia76

Har du mösa eller någit på dej?
    Undvik at t ha balsam i hårbotten.

Min NO lärare på högstadiet gjorde ett test under en sommar.
    Han lät bli att tvätta håret på hela sommaren, det blev jätte fett, men sen gick det tillnaka och håret var inte nå fett alls.
    Lär ju iofs inte ha luktat så gott... Men håret var jätte fint och inte nå fett alls hehe
    Han hade naturligtvis tvättat det innan han kom tillbaka till skolan efter sommaren

Wellas schampo tycker jag är bra.
    Det fick bäst betyg också när några testat schampo från olika märken.
    Var tom bättre än två schampon som frisörer har som kostade mellan 300-600kr/liter
    Så jag använder Wella

• lia76

Glömde...
    Anledningen till att ditt hår blir fett kan vara för att du tvättar det så ofta
    Om man får fett hår fort brukar det betyda att man har preparerat håret med så mycket mot fett hår att hårbotten producerar ännu mer fett. Så använd rätt shampoo så blir inte håret fett.
    Kör med att varannan dag enbart skölja håret varannan tvätta det.
    Efter ett tag kommer håret vänja sej och du behöver knappt tvätta det..

Skölj håret i svalt vatten också istället för varmt, det brukar jag göra.
    Skönt är dte också

• Trill

Lia76 har rätt...

ju oftare du tvättar håret ju mer fett producerar hårbotten.
    Vänj det vid att tvättas mer sällan. :)

Det kan ta ett par veckor innan fettproduktionen lugnar ner sig.

• épouse

Förlåt men kunde inte tänka på annat när jag såg ett hår

• ängelfrånhelvetet

jag har aldrig mössa på mig, och tvättar det kanske bara varannan/var 3e dag... ibland hinner det gå en vecka emellan...
    använder inte speciellt varmt vatten heller faktiskt. då kokar det bara i skallen.
    balsam måste jag använda, annars blir det ENORMA tovor med en gång.
    Men har testat i några veckor att inte använda det, men det hjälpte inte..
    och löss har jag inte det heller.
    och inte mjäll.
    och jag vill inte gå en hel sommar utan att tvätta håret.

-épouse et moi-: den är bra den!!!!

och en annan sak jag tänkt på, jag letar och letar och letar, men har svårt för att hitta schampoo som är 'för' fett hår! finns det ens?? tycker bara jag ser för färgat, normal, torrt, fint bla bla bla...
    men aldrig för(emot :-P) fett...

• kixan

sluta använd schampoo! Jag har alltid haft superfett hår, tvättade på morgonen och det såg ut som fan på kvällen. Nu tvättar jag bara håret med vatten, varannan/var treje dag ungefär, och mitt hår är totalt annorlunda, det ser aldrig flottigt eller skitigt ut länge, och det har blivit lättare att styla och fixa med.

• Pormoicheia

Sluta torka ut hårbottnen!

Den producerar bara mer fett desto mer, oftare och hårdare du torkar ut den (d.v.s. tvättar håret).

Schampo torkar ut något grymt så det kan hjälpa att sluta använda schampo helt i samband med att du fasar ut tvättarna.

Torrschampo är bra! Kan man göra själv av havregryn om man vill.

No poo is da shit
  • Lady81

hänger på här jag med.. har själv startat en liknande tråd om fett hår. och har fått tips av en vän till m ig som är frisör att använda Kerastases produkter. Dem har ett speciellt schampo för jätte fett hår och hårbotten, och även för fet hårbotten och torra längder.

Har själv inte hunnit testa detta än, eftersom jag så nyligt har fått veta detta. Men ska defenitivt prova det! Kan vara värt varje krona om man får det resultat man vill ha

Svar på tråden Fett hår!