• asor1980

Bredband utan telefon

NGN som vet om detta är möjligt!

• Svar på tråden Bredband utan telefon
  • Heeleena

ja, vi har comhem. Har bara bredband därifrån, däremot har vi att även telefoni inkluderad men den är kostnadsfri och vi använder den inte. Använder bara mobiltelefonerna

• Pappa G

Fast förutsätter det anslutning via ADSL (den vanliga telefonledningen) så får man betala en särskilt nätavgift.

• asor1980

Pappa G....

Vet du vart man kan hitta detta?

• Fia Lundbom

Jag lånar din tråd lite TS, hoppas det är OK..

En annan fråga: Kan man få bredbandsabonnemang om man har skulder hos kronofogden. Finns det typ kontantkort eller nåt sånt ? (gäller min dotter)

• Pappa G

asor1980 skrev 2009-01-29 12:33:55 följande:

Pappa G....Vet du vart man kan hitta detta?
    Bredband via ADSL?
    Det levereras av flera företag, som Telia, Tele2 m.fl.

Bara så att vi inte missuppfattar varandra, så kostar alltså den där särskilda nätavgiften närmast lika mycket som ett telefonabbonemang gör. Med de rabattpaket som ex. Telia erbjuder så blir det t.o.m. dyrare.
  • asor1980

Jo jag förstår att d finns en extra nätavg..!

• Pappa G

Fia Lundbom skrev 2009-01-29 12:36:35 följande:

Jag lånar din tråd lite TS, hoppas det är OK..En annan fråga: Kan man få bredbandsabonnemang om man har skulder hos kronofogden. Finns det typ kontantkort eller nåt sånt ? (gäller min dotter)
    Möjligen någon form av mobil lösning, med kontantkort då.
  • Pappa G

asor1980 skrev 2009-01-29 12:38:59 följande:

Jo jag förstår att d finns en extra nätavg..!
    Varför inte vanlig telefon då?
  • Pappa G

asor1980 skrev 2009-01-29 12:45:44 följande:

har en gammal dum prick:(
    Aj,
    Villkoren för bredband UTAN telefon är nog lika tuffa som de MED telefon är jag rädd för.

Tidigare gick det att lägga en deposition (som säkerhet) till Telia, men jag vet inte om det går längre?
  • snart mamma igen

bredbandsbolaget finns ju åxå..

där har dem även telefoni

• Alexandra84

Vi har net at once.
    Man kan antingen då teckna ip telefoni och då kostar det runt 39-49kr i månaden + bredbanet (24mibt kostar 229kr i månaden).
    Vill man inte ha telefon så kostar det bredbandskostnaden +75kr i månaden.

Detta kan man ta trotts skulder, ibalnd vill dom att man betlar in en liten summa (typ 800:- tror jag det var) i förskott.

~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William Bf 090409~*~
Svar på tråden Bredband utan telefon