Dopmusik!
Jag skulle vilja ha tips på lite mer "vanlig" musik som ändå kan passa till ett dop.
Jag skulle vilja ha tips på lite mer "vanlig" musik som ändå kan passa till ett dop.
Ja gärna vanlig musik! Alltså inga psalmer och helst inte de vanliga dopsångerna heller...
Det är en liten pojk som ska döpas! Då funkar ju inte "Isn´t she lovely" heller.
Vi ska Välkommen hem som sonja alden gör,så vacker.
Astarte skrev 2009-01-29 13:00:25 följande:
Ingen som lixom har gått "outside the box" och tagit nått mindre traditionellt?
Gå in på www.dopguiden.se/musik/lista.html
där finns det många förslag på sånger som inte är psalmer, och man kan lyssna på sångerna också.
jo jag har varit inne på dopguiden oxå och kikat. Men tycker de sånger som finns där känns för vanliga!!
Jag vill ha mer helt vanlig musik som går att spela upp men som ändå kan passa till ett dop.
Vi hade Handens fem fingrar av Lisa Nilsson på dotterns dop. Jättefin!
Det gåtfulla folket hade vi när dottern döptes
IngGa skrev 2009-01-29 16:39:47 följande:
sarahs song av sissel ska vi ha, samt det gåtfulla folket och Josephs vaggsång (som deras pappa kanske ska junga).
Vill inte heller ha vanliga sånger, utan mer vacker musik som berör.
Sarahs song ryser man av!!
På vårat dop så ska vi ha sångerna du är de finnaste jag vet med Björn Afzelius och Sareks-lilla barn.
Hej!
Vi hade Tryggare kan ingen vara, Det gåtfulla folket o en sång som heter Skapelsens lov
Skapelsens Lov
Mel: Sov du lilla videung
Människobarnet i vår famn
nyss har fötts till livet
Därför får det nu sitt namn
i dess bok inskrivet.
Ständigt skapas allt på nytt
tecknet är en liten glytt.
Barnet som blev givet
och har fötts till livet
Livet är ett äventyr
skapelsens ett under
Som ger när en morgon gryr
nya soskensstunder.
Varandet ej stilla står
efter vinter kommer vår.
Sköna gröna stunder
skapelsen är under.
Vi ska med ha välkommen hem med sonja aldén..den är grymt fin!
Har precis skrivit av texten till Välkommen hem, så nu är det bara till att börja öva utan att gråta