• IngGa

Dopmusik!

Jag skulle vilja ha tips på lite mer "vanlig" musik som ändå kan passa till ett dop.

• Svar på tråden Dopmusik!
  • IngGa

Ja gärna vanlig musik! Alltså inga psalmer och helst inte de vanliga dopsångerna heller...

• IngGa

Det är en liten pojk som ska döpas! Då funkar ju inte "Isn´t she lovely" heller.

• virre 82

Vi ska Välkommen hem som sonja alden gör,så vacker.

• Moder07

Astarte skrev 2009-01-29 13:00:25 följande:

Om det är ett barndop tycker jag att "you are a miracle child" från Disneys "Josef" är underbar. Vet inte om den är så vanlig, men det är ingen psalm i alla fall.
    Nån som vet om denna finns på youtube? Skulle gärna vilja höra den men hittar den inte. Heter den något annat? Har googlat också utan resultat..
  • IngGa

Ingen som lixom har gått "outside the box" och tagit nått mindre traditionellt?

• IngGa

jo jag har varit inne på dopguiden oxå och kikat. Men tycker de sånger som finns där känns för vanliga!!

Jag vill ha mer helt vanlig musik som går att spela upp men som ändå kan passa till ett dop.

• Lilybee

Vi hade Handens fem fingrar av Lisa Nilsson på dotterns dop. Jättefin!

• decemberbabe

IngGa skrev 2009-01-29 16:39:47 följande:

Det är en liten pojk som ska döpas! Då funkar ju inte "Isn´t she lovely" heller.
    Klart den gör, be den som sjunger att sjunga isn´t he lovely bara..
  • mandelblomma

sarahs song av sissel ska vi ha, samt det gåtfulla folket och Josephs vaggsång (som deras pappa kanske ska junga).
    Vill inte heller ha vanliga sånger, utan mer vacker musik som berör.
    Sarahs song ryser man av!!

• Gravid 2008

På vårat dop så ska vi ha sångerna du är de finnaste jag vet med Björn Afzelius och Sareks-lilla barn.

• Strawberry

Hej!

Vi hade Tryggare kan ingen vara, Det gåtfulla folket o en sång som heter Skapelsens lov

Skapelsens Lov
    Mel: Sov du lilla videung

Människobarnet i vår famn
    nyss har fötts till livet
    Därför får det nu sitt namn
    i dess bok inskrivet.
    Ständigt skapas allt på nytt
    tecknet är en liten glytt.
    Barnet som blev givet
    och har fötts till livet

Livet är ett äventyr
    skapelsens ett under
    Som ger när en morgon gryr
    nya soskensstunder.
    Varandet ej stilla står
    efter vinter kommer vår.
    Sköna gröna stunder
    skapelsen är under.

• BF081206

Vi ska med ha välkommen hem med sonja aldén..den är grymt fin!

• Lilybee

Har precis skrivit av texten till Välkommen hem, så nu är det bara till att börja öva utan att gråta

Svar på tråden Dopmusik!