Så svår PMS - så den ger stressreaktion?! Eller PMS p g av stress?
Lider sedan ett bra tag av vad läkaren har kallat stressreaktion, ångest & reaktiv depression. Har ni andra med liknande besvär tänkt på att det blir värre under pms-tiden? I mitt fall varar den halva månaden! Från ägglossning och ett par dar in på mensen. Det var min kurator som föreslog att jag skulle kolla om mitt mående hade ngt samband med PMS - och tala om! Det är ju inte så att jag är tipp topp övriga delar av månaden men jag är så extremt mycket sämre framför allt veckan innan mens! Allt är mörkt, tungt, besvärligt, jag sover sämre, mer hjärtklappning & mega ångest! & som i dag då jag är strax efter avslutad mens så känner jag mig riktigt "normal" - förutom att jag har spännda muskler mm (men det är ju kroniskt efter att gått alldeles för länge med detta) - men allt känns hanterbart. Jag märker att jag drar i gång små projekt, är socialare etc efter mensen fram tills det börjar om igen då rasar jag. Funderar på att detta kanske vore ett omen för mig på att jag trots allt skulle ge medicnen en chans?! För ssri ska väl hjälpa mot pms?!