• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • Solstrålen 82

Nu närmar det sig påsk :) Vad ska alla hitta på då? Någon som ska göra något kul?

• KaffeSandra

Solstrålen 82: Hehe, vet hur det är det där med träning. Man borde, men det blir liksom aldrig av.. I påsk ska vi inte göra något särskilt. Middag hos svärisarna och min biltokiga sambo ska upp till elmia. Själv då?

Mikah: Det är ett 40-talshus. Det är faktiskt inte mycket som behöver göras. Ganska skönt att bara kunna flytta in. Det som ska göras är sånt som vi vill göra, inte sånt som måste göras. Eller ja, kanske lite som måste göras, men inte så mycket. Måste fixa ventilation på vinden, sätta staket och fixa pelletsbrännare...

Maniok: Tack tack. Ja, då bor vi inte så långt ifrån varandra. Vad är det för hund du har?

Underbara lilla Alice 070926
  • Tant Groda

maniok: åh vad kul för dej att du fick en bra höjning!

Solstrålen: själv ska jag jobba hela långa påskhelgen!

Jag kan oxå presentera mej. Heter Hanna och bor i hus med min sambo Christian och vara katt edvin (det är han på bilden). Jobbar som undersköterska på universitetsjukhuset i lund men har planer på att göra något nytt

• Maniok

KaffeSandra: Det e en blandrashund. Mamman e boxer/labbe och en massa annat. Pappan är rotweiler/schäfer.

Jag ska jobba hela påsken nästan...fre lör o sön. Fast ska även på 30 års fest på lördag. Så lite roligt blir det iaf.

• Maniok

Edvina: Vad skulle du vilja göra då? Jag skulle med vilja göra ngt nytt typ inom kroppsvård/friskvård. Men just nu e jag bara så glad över att jag har ett fast jobb. Så det lär väl inte bli ngt nytt för mig än så länge iaf.

• Solstrålen 82

På fredag ska vi hem till mina föräldrar och fira påsk, sedan på lördag blir det nog grillning och kanske utgång och sen en mysdag bara jag och sambon.

Va skönt att slippa så mycket att göra KaffeSandra. Tyckte i början att vi inte behövde göra så mycket men ändå har vi gjort massor och har mer kvar. Kan bero på att vi gör om så vi får det som vi vill :)

• Tant Groda

maniok: jag är ju friskvårdskonsulent oxå och det är svårt att få arbete om man inte vill starat eget.
    Jag är intresserad av ett arbete som går ut på att göra arbetsplatserna mer säkra och behålla sin personal frisk. Hade tänkt att läsa till arbetsterapeut, men inte än på ett par år. Drömmen hade varit att få jobba på arbetsmiljöverkert (till pappas stora fasa)

• KaffeSandra

Solstrålen 82: Ja, det blir väl att man gör en del ändå. Även om man inte måste.

sofflan82: Såg nu att du har häst. Hur många har du och vad är det för nån/några? Djurintresserad som jag är så är jag ju nyfiken

Maniok: Det låter som en fin vovve du har

Underbara lilla Alice 070926
  • sofflan82

KaffeSandra: Jag har en nordsvensk bruksvalack på 9 år! hur mysig som helst, supersocial!

Jag har min mamma och syster nere i skåne nu! Imorgon ska vi hitta på nåt roligt då jag är ledig! På fredag kanske det blir en liten runda och kolla på konst. På lördag ska syster och jag åka till Norrköping, vi ska gå på vår pappas bröllop. Sedan blir det nog lugnt de andra dagarna, lite ridning och så.. Mamma åker hem på fredag och syster åker hem på tisdag morgon. Ska försöka oss på en utgång nån dag också...

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!