• Sommarblomma

Köpte ni kläder i storlek 62

innan eran bebis var född? Jag har köpt mest kläder i storlek 56 och lite i storlek 50. Borde jag köpte i 62 också?

• Svar på tråden Köpte ni kläder i storlek 62
  • Det ljuva livet

Jag har upplevt det som att 62 är en typisk storlek att ge som bebispresent, så man brukar ha hur mycket kläder som helst i storlek 62.

• Therese1981

Har köpt lite av varje storlek,när jag hittat något jag tycker är fint.

• ludenben

Vi har köpt lite i 62, inget alls i 50. Tillväxtultraljudet i går visade på en rstor bebis så 50 går nog bort... om h*n inte föds för tidigt då. Men då har jag 50 kvar från sonen eller så köper jag då. 56 och 62 har vi satsat på.

BF 23/4- 09
  • fiamalm

Köpte inget i 62, vi fick mängder med kläder i 62, tror inte jag köpt ett enda plagg i varken 62 eller 68, min erfarenhet är att ger man bort kläder i present till en bebis så kommer man med 62 eller 68. Så jag hade väntat.

• iffos

Jag köpte bara kläder i 56. När hon var född fick vi leta efter kläder i 40 och 44! Så det tog ett tag att växa i kläderna...

• JaSeDe

Nix vi började använda 62 när han var 1,5 månad.

Vägde 3350 g och var 48 cm lång.

• JaSeDe

Vi hade bara köpt i stl 56 efter att ha läst runt på FL om att 50 var "ingen idé".. :P
    Sen fick min mamma köpa med sig lite 50 till oss och även en body 44 för det andra drunknade han i.

• Flickan och kråkan

Inga 62-kläder här. Började använda 62 runt 2-3 månader och då låg han strax över medelkurvan vikt och längd. Liten när han föddes och drunknade i stl 50.

Kul att köpa lite efter hand också tycker jag....när man känner personligheten

• hannamiller

nu är lillen 9 veckor så är inne på st 62 ... st 50/56 första veckan..
    Men så växer våra lille väldigt fort..

• Peterstjej

har köpt en del kläder i stl 50 o en del 56 o en del i 50-56 o lite i stl 62, men säger som de flesta andra att kläder i stl 62 o även 68 är sånt man får i present till kidsen när de föds...

Svar på tråden Köpte ni kläder i storlek 62