• Anonym (Ingavänner)

Hur ofta hör era vänner av sig till er och vise versa? Via msn/mail/sms el telefon?

Skulle vilja veta hur ofta ni hör av er till era vänner och tvärtom och på vad sätt.
    Jag har en enda vännina här på orten och hon och jag ringer till varandra ca 1 ggr i veckan. Hon är pensionär och har stor familj men är snäll och mkt trevligt. En äkta vän!
    De andra sk vänninorna har ej hört av sig på ett tag, två av dem på ca 3 veckor fast de har mitt msn/mail osv.
    Jag har smsat och föreslagit att de hör av sig när det passar för fika men de har sagt att de återkommer så då struntar jag i dem. Den tredje svarar tillbaka på sms efter en dag eller när hon känner för det och jag har föreslagit fika men hon har ej hört av sig.
    Jag smsade ca dem ca 1 ggr i veckan eller dito och frågade hur det är och så vidare men nu skiter jag i dem!

Andra vänner som ej bor nära brukar jag ringa eller smsa eller maila några gånger i månaden och brukar försöka ta mig tid att prata eller så med dem. De är viktiga för mig.

Man kan höras av mer eller mindre ofta men när en hör av sig och den andre ej hör av sig eller när den ena tar hela tiden intiativen så tycker jag det liknar sk vännskap.

Nu ska jag se till att få riktiga vänner som tycker om mig för den jag är och som hör av sig och vill umgås och som man kan räkna med. Jag är värdefull!

• Svar på tråden Hur ofta hör era vänner av sig till er och vise versa? Via msn/mail/sms el telefon?
  • Anonym (mo)

Jag är skit dålig på att höra av mig. Det vet mina kompisar. Men jag uppskattar verkligen när de ringer och följer oftast med på bus. Vi är alla olika. Det är inget personligt.

• Anonym

Jag har 3 kompisar. 2 bor på samma ort och en bor 20 mil bort.
    Den ena som bor på samma ort och rätt nära mig, brukar jag smsa eller ringa till 1-3 gånger i veckan ungefär, och vi träffas lika ofta. Den andra kompisen på samma ort brukar jag maila till 1-2 gånger i veckan och vi träffas ungefär 1 gång i veckan. Hon som bor 20 mil bort brukar jag prata med i telefon varje eller varannan vecka. Men om det är något speciellt tex något barn är sjukt eller man ska på läkarbesök hörs vi oftare för att kolla läget!!!
    Jag är nöjd med kontakten till mina kompisar. Detta är bara på ett ungefär, ibland kanske man hörs mer eller mindre.
    Tycker ändå du ska vara rädd om de kompisar du har, det är svårt att få nya. Dina kompisar uppskattar säkert att du hör av dig även om de inte själva är så bra på det. Tycker du om dem för övrigt, får du ut något av att umgås med dem? Visar de omtanke på andra sätt, blir du glad av dem?

• Anonym

En till som glöm vad en tele är för något men min bästa vän är ju min dator. Men Jag pratar med alla varge dag på msn och rästen träffar jag i skolan efter som jag studerar då.

• logg81

Har 3 vänner.
    En av dom ringer varenda dag. Om hon inte ringer får jag olustiga känslor och är tvungen att höra vad hon pysslar med... Grannarna undrar nog lite vad hon och jag styr med för de har börjat hälsa på henne på ett annorlunda sätt. Men så är hon här och dricker kaffe varenda dag så de tror säkert att hon och jag har ett förhållande. Det kan de få tro om det roar dom

Min andra vän pratar jag mer med via msn. Vi har inte samma bolag på telefonerna och det blir så dyrt att ringa varandra. Hon har msn i mobilen så när hon har pengar på kortet hörs vi av. Annars ringer jag med jämna mellanrum och hör efter hur det är med henne. hon har haft en jobbig period...

Min tredje vän är mitt ex. Vi pratar inte så mycket nuförtiden. Jag vill inte vara ivägen iom hans nya förhållande även om jag vet att jag inte är det. Jag har lite svårt att hitta en bra balans. Det finns inga känslor kvar men jag har ändå svårt att hitta den där kompisgrunden.
    Däremot vet jag att han finns för mej i vått och torrt. Och jag finns för honom. Vi träffas någon gång varannan månadoch tar en kaffe o snackar bajs... Eller så ringer jag och lånar hans bil när jag måste handla tunga grejer... Ja... vi ställer upp för varandra men pratar inte så ofta... Jag var ofta hundvakt till deras valp när de hade svårt att hitta en hundvakt...  Vi har en lite knepig relation....

Men det är mina enda riktiga vänner... Sen har jag ytliga som jag tjenixar på men helst inte umgås med så ofta...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Anonym

Jag har två riktigt goda vänner och dem hör jag av flera gånger per dag

sedan har jag många vänner som jag hör av några gånger i veckan.

Det är alltid oberoende vem som hör av sig, inga krav åt något håll...

• Anonym (få?)

mina vänner finns typ 35 mil från mig hör av oss via mail msn sms.... här var jag bor nu .. har jag inge vänner .. trodde jag hade en men de visade sig att tja.. de absolut var en som man inte kunde lite på .....

Svar på tråden Hur ofta hör era vänner av sig till er och vise versa? Via msn/mail/sms el telefon?