Hur ofta hör era vänner av sig till er och vise versa? Via msn/mail/sms el telefon?
Skulle vilja veta hur ofta ni hör av er till era vänner och tvärtom och på vad sätt.
Jag har en enda vännina här på orten och hon och jag ringer till varandra ca 1 ggr i veckan. Hon är pensionär och har stor familj men är snäll och mkt trevligt. En äkta vän!
De andra sk vänninorna har ej hört av sig på ett tag, två av dem på ca 3 veckor fast de har mitt msn/mail osv.
Jag har smsat och föreslagit att de hör av sig när det passar för fika men de har sagt att de återkommer så då struntar jag i dem. Den tredje svarar tillbaka på sms efter en dag eller när hon känner för det och jag har föreslagit fika men hon har ej hört av sig.
Jag smsade ca dem ca 1 ggr i veckan eller dito och frågade hur det är och så vidare men nu skiter jag i dem!
Andra vänner som ej bor nära brukar jag ringa eller smsa eller maila några gånger i månaden och brukar försöka ta mig tid att prata eller så med dem. De är viktiga för mig.
Man kan höras av mer eller mindre ofta men när en hör av sig och den andre ej hör av sig eller när den ena tar hela tiden intiativen så tycker jag det liknar sk vännskap.
Nu ska jag se till att få riktiga vänner som tycker om mig för den jag är och som hör av sig och vill umgås och som man kan räkna med. Jag är värdefull!