• lindi77

hjälp mig snälla!!!!

Du svarar ju lite på det själv! Hon är fem år= liiiten tjej! Mamma o pappa ska vara tillsammans i hennes värld och hon vill ligga i pappas säng, men det får hon inte. Klart att du är "boven". Jag tror ni får tänka om helt. BÖRJA med att bygga upp ett förtroende i er relation (även pappa-dotter behöver nog reparera lite) SEN kan ni komma med regler och tuffare krav.

Ni får inte ta hennes reaktioner personligt, hon mår inte bra helt enkelt och behöver ert tålamod. DET är jobbigt och krävande och jag tycker ni ska söka stöd för hur ni ska agera. Lycka till!

• lindi77

Jag menar förstås inte att du är boven i mina ögon, men i flickans. Du ligger bredvid pappa där hon vill vara. Självklart ska ni markera och tala om när hon går över gränserna, särskilt fysiskt.

Tror ändå att det är ni vuxna runt henne som behöver samtalsstöd, inte flickan. Det kan vara väldigt stärkande att få bekräftat att man samarbetar, väljer sina strider och gör "rätt".

Du gör säkert massa bra saker, som sagt, det är flickan som har en kris och ni vuxna måste hitta sätt att hjälpa henne ur den. Kämpa på, det här är jättevanligt i er situation.

Svar på tråden hjälp mig snälla!!!!