• Love 4 ever

Färdigsydda gardiner

Ja vi har ganska stora vardagsrums fönster så panelgardiner känns lite väl naket till dessa. Vi vill därför ha både längder och kappor men finns det att köpa färdigt på nätet någonstans? Visst kan man köpa tyg och låta sy upp dom men det har jag hört är ganska dyrt så det är ju ingen ide.

Tips tack

Är 2oo9 vårt år??
  • Svar på tråden Färdigsydda gardiner
  • Love 4 ever

Jo det är ju sant fast jotex har ju bara till köket verkar det som. Tack för länkarna,får kika lite närmare på dessa

Är 2oo9 vårt år??
  • La Lola
    Love 4 ever skrev 2009-01-30 08:18:27 följande:
    Jo det är ju sant fast jotex har ju bara till köket verkar det som. Tack för länkarna,får kika lite närmare på dessa
    Bara till köket?
    Näe, de har till alla rum ju....
    *mamma till Alma 8 år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • Love 4 ever

Jo det vet jag men det är ju mest panelgardiner dom har till alla rum. Under gardinkappor och bågar har dom knappt ingenting i ngn katerogi och det är ju samma bilder på alla.

Dom har inga färdigsydda kappor som matchar med några längder som man kan ha i vardagsrummet. I allafall hittar inte jag det

Är 2oo9 vårt år??
  • Love 4 ever

Jag gillar ju panelgardinerna som kallas Kristin på jotex likaså deras bågar (det krävs 3-4 st) såna till vårt fönster men hur sjutton man får upp dom vet jag inte,verkar inte vara ngn vettig beskrivning heller för beställde det en gång och har än inte fått upp dom,ser hel skumt ut på deras bilder på jotex men ser snyggt ut med

Är 2oo9 vårt år??
  • Mamsis

Hur menar du att du inte får upp gardinerna? Kanske kan hjälpa..

• Love 4 ever

Ja alltså längderna får jag ju upp,det är inget svårt men bågarna som är som 3 kanter får jag inte upp,vet inte hur dom ska sitta på ngt konstigt vis. Kan ju ta en bild på dom så får ni se,det verkar omöjligt

Är 2oo9 vårt år??
  • Mamsis

Har inte bågarna kanaler för stången på två av sidorna?

• 78Misan

Jag beställer på nätet i gamla vardagsrummet hade jag 1 fönster på 3.5 m o ett på lite över 2m jag kör 3 kappor brevid varandra på det stora o 1-2 kappor på det mindre.

Panelgardiner kan va fint i stora fönster men då skulle jag satsa på dom som är 60 cm breda.

Har en skruv lös
  • Love 4 ever
    Mamsis skrev 2009-01-30 08:49:03 följande:
    Har inte bågarna kanaler för stången på två av sidorna?
    Jag har lagt in bild nu på hur bågarna ser ut,detta är endast en båge,fram och baksida och sen en bild från Jotex hur det ska se ut då det är klart.

Det jag inte förstår är hur det ser ut där bak på bågen,hur ska man få in en stång där,dom är ju inte töjbara precis
    Är 2oo9 vårt år??
  • Love 4 ever

La in bild på bruksanvisningen med och det är inte mkt att hurra för tycker jag. Eller är det jag som är knäpp men jag tycker det verkar svårt eftersom jag har lite inlärnings svårigheter så gör ju inte det saken lättare

Är 2oo9 vårt år??
  • 78Misan
    Love 4 ever skrev 2009-01-30 09:00:05 följande:
    Jag har lagt in bild nu på hur bågarna ser ut,detta är endast en båge,fram och baksida och sen en bild från Jotex hur det ska se ut då det är klart. Det jag inte förstår är hur det ser ut där bak på bågen,hur ska man få in en stång där,dom är ju inte töjbara precis
    Dom kan va lite trixiga att trä men jag vet inte riktigt hu jag ska förklara. Du ska ju trä på från den korta sidan i den vita kanalen, sen trär man ju som på bruksanvisningen varannan båge, man får ju flytta tyget ganska mycket från sida till sida om man har långa stänger. Hoppas du får förklaring från nån annan som kan förklara bättre
    Har en skruv lös
  • Love 4 ever

Mmm vad är det man ska trä i dom via kanalerna då? Har ju bara gardinstången och den går ju inte direkt att böja heller. Är det ngt man ska köpa med som man ska trä i,i dessa kanaler?

Är 2oo9 vårt år??
  • 78Misan
    Love 4 ever skrev 2009-01-30 09:38:03 följande:
    Mmm vad är det man ska trä i dom via kanalerna då? Har ju bara gardinstången och den går ju inte direkt att böja heller. Är det ngt man ska köpa med som man ska trä i,i dessa kanaler?
    du får "putta" tyget till andra kanten/änden av gardinstången o trä på på den sidan
    Har en skruv lös
  • Love 4 ever

Ok men ska man alltså trä i gardinstången i båda,för dom visa kanalerna är ju på vars en sida,så jag får det inte att gå ihop,och ska man ha på bågarna innan längderna ska på?

Är 2oo9 vårt år??
  • 78Misan
    Love 4 ever skrev 2009-01-30 13:52:44 följande:
    Ok men ska man alltså trä i gardinstången i båda,för dom visa kanalerna är ju på vars en sida,så jag får det inte att gå ihop,och ska man ha på bågarna innan längderna ska på?
    Du trär på den ena sidan sen trär du på en sida av nästa båge o sen en sida av 3:e bågen innan du trår på andra sidan av den först *rörigt*
    Du trär ju på bågarna varannan..... man får ju dra tyget till ena änden av gardinstången o trä på sen till andra.... längderna sätter du ju sist eller på stången bakom.
    Har en skruv lös
  • Love 4 ever

Ok då får jag ta och försöka. Ska bara piggna till först,är super trött idag

Är 2oo9 vårt år??
  • julias mamma81

Jag kan sy gardiner billigt åt dig om du inte hittar något färdigt. bor i Flen men har familjen i Norrköping så det är inte så långt till dig

• Love 4 ever
    julias mamma81 skrev 2009-01-30 18:59:21 följande:
    Jag kan sy gardiner billigt åt dig om du inte hittar något färdigt. bor i Flen men har familjen i Norrköping så det är inte så långt till dig
    Det var snällt fast hur går man till väga då? Du kankse inte är i Norrköping så ofta heller eller?
    Är 2oo9 vårt år??
  • julias mamma81

jag kan hämta upp tyget o mäta eller få mått av dig. är mycket i linköping just nu för att fixa två disputationsfester på universitetet...

Svar på tråden Färdigsydda gardiner