• jeka78

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Halloj tjejer....

Moe: jag känner igen det där med att ha riktiga SKIT dagar...

Sista veckorna har varit såååå stressig att jag knappt hunnit gått in här ju och då är det KATASTROF ;) Nä skämt o sidor det har faktiskt orsakat att jag redan nu fått kraftiga sammandrganingar och förvärkar.... *inte bra*
    Skall till BM på måndag men har samtalat med henne i telefon redan och det ser ut att bli en halvtid sjukskrivning någon vecka till dte lugnat ner sig...
    Jag har nog bara blundat för problemen som varit men när BM sa rakt ut:
    -Föder du nu i v24 så är chansen MINIMAL att bebisen klarar sig...
    Kändes som en kall dusch men jag vakna iaf....

Vi köpte våran vagn för ett par v sedan det blev en Cango Nizza -08 dom sålde ut dom sista på Barnens Hus så då passade vi på....

• jeka78

lottak79:
    Det låter som om du fått tidiga sammandragningar så du bör ta det lite lugnt!
    Förstår att det är mycket kring din fars begravning och jag beklagar verkligen hans bortgång men glöm inte bort dig sj mitt upp i allt!
    Jag har haft som dig men eftersom det är mitt andra bran så kommer jag ihåg hur sammandrafningar känns och pratade med min barnmorka eftersom dom bara blev starkare och starkare... Nu är jag halvtidsjukskriven i två veckor och är ordinerad att vila så mycket som möjligt, tycker att det skall låta sjit enkelt men inte för en sån aktiv och sprallig person jag jag... :) Om sammandragningarna sätter igång för tidigt och blit väldigt kraftiga så mjuknar livmodertappen för tidigt och förlossningen sätter igång!!

Och även hur mycket man än längtar till dom små bebisarna så tror jag ingen av oss vill ha en som måste ligga i en kuvös en längre tid....

Imorgon skall vi till Stockholm...... hi hi (pojke eller flicka)

• jeka78

Oj vad man missar mycket när man e borta ett par dagar härifrån....
    Har varit lite mycket på sistonde så jag har ej hunnit med mig sj eller familje liv :(
    Hoppas allt är bra med er tjejer, här rullar det på och man bara lääängtar!
    Vi kör för fullt med dessa föräldrargrupper, 1 träff i veckan imorgon är det träff nr 4 sedan är det bara en träff kvar innan dom små kommer ut iaf....
    i helgen skall vi på sm-finalen i Uppsala så det blir hel helg där fre-sön...
    Eftersom min sambo är domare så har dom lagt in lite kurs/möten oxå...
    Men det är då vi tjejer/frugor får göra massa skoj, dom överaskar med nått varje år men jag håller tummarna för spa.... :)
    Sedan har jag överaskat min älskling med att bokat en kryssning till oss den 3-4 april med en lite lyxigare hytt, middag och spa på lördagen...
    Det sämsta va att dom inte har nå gravid massagebord men men bokade in en tid åt sambon ist det behöver han :) Han blev iaf överlycklig!
    Oj oj vad mycket jag skrev... he he  Skall skriva lite oftare så att det inte blir så mycket nästa gång...

• jeka78

Åhhh jag blir så tokig missar alltid era trevliga fika träffar....
    Nästa gång så skall jag göra allt jag kan för att kunna följa med!
    Men men jag skall inte klaga jag och sambon har varit iväg på kryssning i helgen,
    en liten tripp innan man blir för stor och inte orkar! =)
    Men jag kände mig som en elefant när jag stod där på dans golvet he he...
    Kunde dansat hela natten men sambon va orolig att barnet skulle komma så det blev en hel del pauser =)

Sajsis: Visst va det dig jag hälsade på i torsdags hos försäkringskassan!?
    Blev totalt ställd när sambon ringde mig och fråga varför jag skrivit att han borrat hål i avloppet på familjeliv.... he he he he
    Det va ju i Januari svarade jag.... Sedan när han berätta att han varit hem till er osv så as garvade jag.... :)

• jeka78

lottak79: Hi hi va du oxå där... Vi satt längst fram, jag och sambon!
    Världen är bra liten :)

• jeka78

Aktalia: Skickar en jätte varm tanke och lyckönskan till er!!!
    Jag är nog en av dom som propsat på att jag vill ha barn NU men efter läst det du skrivit så är jag glad för att min lill-plutt ligger där den ligger än så länge...

En på jobbet fick en dotter igår 13/4 och hon hade BF 22/5 så jaaa det verkar vara en del som får för tidigt nu... Skickar jätte varma kramar till er som har det lite extra jobbigt just nu även ni som e gravida för det kan vara nog så jobbigt vissa dagar...
    *KRAM*

• jeka78

sockervit: Japp hon heter Katarina och kallas för Katta...
    Det blev en lite dotter som vägde runt 2200g och va 43cm lång..
    Nu kommer uppgifterna från en kille så dom kanske inte stämmer helt... he he

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!