Inlägg från: NorthernStar |Visa alla inlägg
  • NorthernStar

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Hej, jag är ny i tråden. Vi var på barnenshus i torsdags. Vi köpte en utomhussäng med myggnät och lite andra smågrejjer som täcken o sånt. Det var ju lång kö in redan från 18.30 har jag hört och sedan köer från vägg till vägg, sjukt mycket folk!.

• NorthernStar

Hej, jag är ny i tråden. Vi var på barnenshus i torsdags. Vi köpte en utomhussäng med myggnät och lite andra smågrejjer som täcken o sånt. Det var ju lång kö in redan från 18.30 har jag hört och sedan köer från vägg till vägg, sjukt mycket folk!.

• NorthernStar

jaha, jag såg inte listan med fikagruppen.. men jag kom ändå..
    Det var trevligt att träffa er allihop.! men vi får se om jag hinner ut någon fler gång innan BF 25/4. /Emma

• NorthernStar
    Aktalia skrev 2009-04-12 11:29:42 följande:
    Hej på er alla här! Jag blev tyvärr tvungen att smita före i kön i tisdags, den 7:e april. Då föddes lille Erik i v 33+6. Förlossningen gick väldigt snabbt även om de försökte häva den med dropp. Vattnet gick klockan ett på natten och 13.44 var han ute. Han hade svårt att andas och vid en röntgenundersökning visade det sig att han hade ett hål på diafragman och tarmarna och mjälten hade vandrat upp genom hålet och tryckt upp ena lungan som i sin tur förskjutit hjärtat. Så det blev flygtransport till Astrid Lindgrens barnsjukhus på natten och efter att han varit stabil några dygn vågade de operera honom. Allt verkar ha gått bra och just nu väntar vi på att han långsamt ska få vakna upp ur narkosen. Sen blir det en lång väntan av att se hur han klarar det med att äta osv. Så ni som börjar tröttna på att vara gravida och vill att barnen ska komma ut tidigare, stå ut för det är värt det.
    Jag får kalla kårar när jag läser detta. Hoppas verkligen att han klarar sig bra till slut! Läkarna har ju otroligt avancerade operationstekniker nu för tiden. Lycka till!
  • NorthernStar

Vår lillkille har sjunkit ner nu och jag tror att han är fixerad. Det är 12 dagar kvar till BF. Jag känner av foglossningen mer och det sipprar lite vatten nu.. Vi får se om han kommer tidigare eller som beräknat.

Angenini: ni ska ha ganska samtidigt med oss. Lycka till!

• NorthernStar

jag sover också lite halvdåligt på nätterna nu. Är ofta uppe på toaletten och även dricker vatten. Jag har kännt mer och mer kraftigare sammandragningar mest på natten. Jag är 38+2 nu, så det kan bli när som helst, utan några risker. Jag väntar på första riktiga värkarna nu eller ordentlig vattenavgång. Jag har binda dygnet runt nu.

• NorthernStar

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 25/4 - LsH - Linda, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 25/4 Northernstar, Västerås/Gideonsberg. 1:a barnet
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga-Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene, Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 7/6 - Emeli89, Emeli, Sala ( 1:a barnet )
    BF 11/6 - vittorn, Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 2/7 - Glimt - Åsa, Öster Mälarstrand (1:a barnet)
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö (1:a barnet
    BF 8/7 - Labolina No7, en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress, Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar
    BF 26/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 5/7 - pigge80, (2:a barnet)
    BF 17/8- sossi- Sofia, Malmaberg 1:a barnet

Födda
    27/3 - Cecilia1982, Cissi, Romfartuna, flicka
    6/4 - sussu80 - Sanna, centrum, pojke
    7/4 - Aktalia, pojke
    8/4 - Link 83 - Lina, Bäckby, pojke

• NorthernStar
    angeni skrev 2009-04-16 19:13:50 följande:
    DariaM - Vila gör jag, känns inte som man gör något annat så blir ganska fort uttråkad. Vi är ju väldigt nyfikna på könet på bebisen, blir ju ultraljud imorgon. Tror ni det finns någon möjlighet att kunna få reda på könet? Eller är det tvärstopp i västerås?
    Jag är också less på att vila nu. Jag skulle gärna träffas i statsparken eller liknande.

De har som policy att inte berätta könet. men vi såg det på en dvd som vi köpte från ultraljudsbarnmorskorna i Stockholm(i samband med KUB-test). När jag redan visste har jag fått det bekräftat flera gånger av olika personer. De frågar om man vet.. annars säger dom nog inte. (Kanske lite omständigt svar, hoppas du förstår)
  • NorthernStar

Jag börjar ha en hel del värk i kroppen nu kring höft, mage, rygg. Det kanske är dax snart. Vi hoppas på det.!

• NorthernStar

Cia: Jag är 27 snart 28 år. det är vårt första barn BF 25/4. Vi har bott i västerås i 6 månader nu. jag kommer från Umeå och känner inte heller så väldihgt många här i stan ännu. Varifrån kommer du?

Jag har dock träffat många av tjejerna här i tråden på vattengympa.

• NorthernStar

Nanoozi: Jag har inte haft några riktiga värkar än, men hoppas på att de ska börja snart. Jag är 38+5 nu, så han kan bestämma sig när som helst..

• NorthernStar

Vi har också gjort allt i ordning och packat väskorna. Jag är väldigt trött nu, vill mest sova hela tiden.. hmm. Fler som är det? man ska ju vara utvilad inför förlossningen.

• NorthernStar

vad säger ni tjejer om att ha en träff och ta med respektive ?. Jag lämnar inte huset länge nu utan min sambo..

• NorthernStar

hej, alla.!
    Jag är hemma och försöker hitta på saker att göra.. Jag har börjat ha ritkigt ont nu i kroppen.
    Vi tror att jag reagerar mot någon typ av pollen just nu, mina ögon och näsan rinner som *atan. och det gör ont att titta. Jag ska på apoteket idag och köpa antihistaminögondroppar. Bara för att testa om det hjälper hoppas det.! Jag får kanske ringa läkaren på vårdcentralen.

• NorthernStar

lottak79: det klickar i ländryggen för mig också när jag rör mig. Lite skumt, men man blir ju väldigt rörlig nu på slutet och ledband och muskler kanske inte hänger med riktigt..

Nässprayer och ögondroppar mot pollenallergi blir standard för mig nu.! De tog bort alla symtom. Typiskt att man ska få en allergi nu också.! *la skit.!

• NorthernStar

hej, igår var jag hos BM, jag ligger enligt kurvan på alla SF mått. Jag mår ganska bra och ar inte haft särskilt ont. Jag tycker det händer för lite.. BF på lördag. Jag vill bara att det skall sättas igång nu. Men dom säger ju att man inte skall försöka påskynda det själv utan låta naturen ha sin gång.

Lycka till Angeni och Nanoonzi! (vi kanske ses på BB i helgen.! )

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!