Inlägg från: ELLEoClara |Visa alla inlägg
  • ELLEoClara

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Idag har jag 100 dagar kvar till BF!
    Men jag håller med er andra visst känns det overkligt ibland trots växande mage, sparkar och en låda full med bebis saker.

Jag följer med och fikar efter vattengympan.

Ha det bra alla!

• ELLEoClara

Hej på er alla!

Jag missar nog vattengympan idag har lite ärenden som måste gå före men jag ska försöka hinna, annars blir det söndag istället.

Märker att bebisen blir allt starkare där inne nu ( v.27+1 idag) blir ibland så hårda sparkar att jag hoppar till och så har den börjat puta ut rumpan? på ena sidan av magen så hela magen ser sned ut. Det är så mysigt fast det gör lite ont ibland

• ELLEoClara

Nanoozi: det går att betala vattngympan på nätet också, bara att ringa dit och få kontonummret, men glöm då inte att skriva i medelande rutan att det gäller tis. gympan o ditt namn.

Ha det bra alla!

• ELLEoClara

Kopparbergsvägen 27.
    Skrev in Grekiska, Västerås på hitta.se där finns även karta.

Idag ska vi på Tittut och jag har varit klarvaken sen kl. 6 (som ett barn på julafton)
    Tror jag hinner till vattengympan men jag kommer i vilket fall och äter.

• ELLEoClara

Säger det samma tjejer, tack för en trevlig kväll.
    Har lagt in 2 bilder från ultraljudet i galleriet för den som är nyfiken.
    På ena bilden ser hon jätte sur ut, är tagen efter hon sparkat sig själv i ansiktet!

• ELLEoClara

hejsan!
    Igår var vi på första träffen med föräldragruppen, mycket pinsam tystnad. Bm som höll i det var bra både på att förklara och att försöka dra igång oss i disskution. Det som var synd var att vi alla bodde långt i från varandra t.ex surahammar så det blir nog inga träffar i lekparken.
    Det andra jag tyckte var lite synd var att alla de andra skulle ha i juli (jag i maj) så det kändes som de hade mycket mera gemensamt medan vi var lite utanför. Fast det blir nog bra.

Ser fram mot vattengympan idag har kännt mig så tung och klumpig den här veckan ( var ska det här sluta ) men jag har inga höga förväntningar på passet bara vattnet jag vill åt.

Ha det bra alla!

• ELLEoClara

Hej!

Blir ingen vattengympa för mig idag har varit hos BM plus gjort massa ärenden på fm och sen ska jag iväg och jobba inatt så jag behöver vila lite för att orka.

Hos BM var allt bra, även blodvärdet som så envist har legat på 106 i 10 veckor trots niferex knaprande hade gått upp

Lilla tjejen ligger med rumpan ned som jag trott men än finns det lite tid för henne att vända sig.

Sköt om er alla!

• ELLEoClara

Jag kommer också o fikar

Lägger till mig på listan.
    Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83)
    Nanoozi
    Sajsis

• ELLEoClara

Här är det också rumpa ned fortfarande, hon kan ibland flytta sig en liten bit på sned men lägger sig sen tillbaka som hon trivs bäst under mina revben på höger sida!
    Jag kommer inte heller på gympan ikväll, fick täta regelbundna förvärkar i söndags kväll som inte ville ge med sig. Efter en natt på förlossningen och 2 doser bricanyl fick vi åka hem i måndags em och sen dess har det varit bra. Ska ta det lite lugnt nu hon får ju gärna stanna i magen några veckor till ( v. 34+1 idag).

Ha det så bra allihopa!

• ELLEoClara

moe, vad bra att lillebror verkar växa normalt och att han vänt sig rätt.

Själv blir jag mer och mer inställd på att få göra vändnings försök, hon verkar vara envis lillan i magen. Ska till BM om 1 1/2 vecka och då får jag veta mera.

Fick mera förvärkar igår fast jag bara latat mig hela dagen så efter 5 timmar med regelbundna värkar fick vi åka in på kontroll igen. Men det ÄR bara förvärkar och jag känner mig inte orolig över det så nu har jag fått "tillstånd" att vara hemma så länge det känns bra även om värkarna kommer regelbundet igen.

Sköt om er!

• ELLEoClara

Hej på er! Har varit utan dator hela veckan så nu har jag fått läsa igen lite, händer ju massor här.
    Jag har inte behövt åka in något mer men jag har ganska mycket sammandragningar/ förvärkar, försöker ta det lugnt men det är SÅ långtråkigt.
    Idag passade jag på att shoppa lite då vi ändå skulle ner till BM men när man äntligen gör nått så orkar man ju inte, ballong fötter!

Lilla envisa tjejen ligger fortfarande i säte så på måndag ska vi till spec. MVC och göra UL ser det bra ut ( tillräkligt med vatten + inte för stor bebis mm.) får vi göra ett vändnings försök på förlossningen samma dag. Hoppas de kan vända henne rätt annars blir det planerat snitt och det vill jag helst inte!!!

Ha en bra helg

• ELLEoClara

Jaha då har man varit på vändningsförsök och inte gick det! Allt såg gynnsamt ut på UL men läkaren kunde inte rubba henne 1 mm hon hade helt enkelt fixerat ner rumpan.
    Nu blir det planerat snitt istället den 11/5 i v.38+0
    Lite besviken är jag men om man ska se till det positiva så får vi snart träffa lillan

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!