• DariaM

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Hej alla...idag har jag gjort mitt sista arbetspass och är nu avstängd från jobbet pga den riskfyllda miljön (tvångsomhändertagna pojkar och våldsstituationer uppstår ofta). Känns lite konstigt att veta att jag nu inte kommer att jobba på minst 1,5 år. Vad ska jag göra...i juli när bebis kommer så blir det ju fullt upp men innan det? Städa och tvätta kan jag ju inte göra varje dag och träna gör jag ju på en timme eller två. Jag har ju alltid haft fullt upp med skola och jobb. Nån som har något kul förslag på saker att göra när man inte jobbar?!?

• DariaM

Isolde E 76: Jag går oxå på herrgärdet. Jag håller med dig det verkar sent med v.24. Min BM frågade om jag ville komma tidigare men av någon dum anledning tackade jag nej (hjärnsläpp), hon sa då att det bara är att ringa om det är något jag funderar på eller om jag vill komma in tidigare.

lottak79: Jag beklagar. kram till dig.

• DariaM

Pian80: Ett liv...det beror på hur man definierar det. Har varit hemma i fem dagar nu och börjar redan krypa på väggarna. Jag har dock börjat simma igen för att få ordning på ryggen och lägenheten är snart kliniskt ren. Krya på dig!

Sockervit: Vi vill ha en teutonia fun eller teutonia mistral s. Vi funderar på en begagnad men det är svårt att hitta någon. Och ja jag håller med dig...det är en djungel! Krya på dig!

Moe: Skickar en stärkande kram.

Tips: Ni som gillar Billiga nisse..de håller på att bygga om och har nu massa rea, 20-50% på en massa grejer även vissa barnartiklar.

• DariaM

Moe: Precis som mig letar du ju efter en teutonia vagn. Jag har hittat två sidor där man kan beställa direkt från Tyskland och få den billigare samt levererad till dörren. Hittade länkarna här på familjeliv och vi kommer nog att beställa därifrån.
    Kolla in: www.mypram.de/ eller www.pingpong-online.com/
    Fun var billigare på den förstnämnda, har inte kollat de andra.

• DariaM

moe: Ja det är inte lätt att hitta en begagnad, vi har haft koll och de som läggs ut säljs nästan innan annonsen kommit ut. 8 veckors leveranstid stod det på båda sidorna. Lycka till och berätta gärna hur du gjort och hur det går.

• DariaM

sockervit: Vi vill ha en kombivagn Fun eller en Mistral s. Hittar vi ingen begagnad kommer vi beställa från Mypram då den var billigare där. Jag hade inte hört några "skräckhistorier" om ping-pong men det är ju allitd bra att ha sånt i åtanke.

• DariaM

Sockervit: Tack så jättemycket för tipset men jag vill ha en neutral enfärgad vagn.

• DariaM

Oj här va det tyst.

Jag har köpt vagn nu! =)
    Det blev en begagnad Teutonia Mistral S (använd ca ett år).
    Gick upp i morse och såg en barnvagn i hallen...kändes helt galet...herregud vi ska ju få en bebis! =)

• DariaM

Jag är sugen på en fika men vet inte om jag hinner...ska försöka. I så fall kommer jag inspringande senare precis som Ronzki och letar efter alla magar.

• DariaM

Sossi: Välkommen och grattis till bebisen.

Tack för i kväll. Det var super trevligt och kul att få ansikte på er. Ser fram emot nästa gång och som Moe säger i sommar kan vi picknicka. =)

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!