• Sajsis

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Lottak: Beklagar sorgen. Ta hand om dig och din familj. Ser fram mot att du kommer tillbaka.

Vattengympan igår var så skön! Några fler som var där? Vi pratade aldrig om familjeliv, iaf inte vad jag hörde.

Jag längtar så efter att känna någon spark snart. Tycker det börjar bli dags!!! Går in i vecka 20 på tisdag. Men min moderkaka låg så den stötdämpar endel, men iaf....

På min födelsedag fick jag ett bolasmucke av min sambo. Barnet kan börja uppfatta dess ljud ca v 20 och därför börjar det bli dags att ta på mig det. Känns mysigt. Å nästa vecka ska jag till bm igen för prover och lyssna på hjärtljud, toppen!!

• Sajsis

Pian80. När jag undrade var du var. Det var flera nya igår och flera från förra gången som inte kom. Allt som allt var vi 10 stycken. Det var jäte skönt! Men vi ses på söndag!

• Sajsis

Lottak: En varm tanke till dig som har haft det tufft. Begravningar brukar vara jobbiga och samtidigt så befriande. Hoppas du kan njuta mer av livet nu i vår.

Jag känner oxå rörelser från bebben varje dag nu. Inte jätte kraftiga men tillräckligt för att Andreas ska kunna känna dom ibland. Det är så mysigt!! Tänk vad mycket spännande som kommer nu. Halvägs har gått för mig och endå känns det så länge kvar. Men snart sitter man där med en bebis i famnen!

Låter som ni hade trevligt på fikan i tisdags. Jag kunde tyvärr inte men hakar gärna med en annan gång.

Ha det bäst!

• Sajsis

Tjoho.
    Nu har vi köpt vagn!! Känns jätte kul men skumt. Hittade en på blocket och slog till när vi sett den idag. En jätte fin teutonia som förvisso var flera år gammal men välbehållen och prisvärd. Känns skönt att ha det avklarat!

Fikadag verkar inte vara helt bestämt. Ni kan väl skriva vart och när då ni kommit överrens om något. Jag ska försöka hänga med om jag kan.

Idag fyller min syster år och familjen ska ut på restaurang och äta. Jag är så sugen på god mat och att se lite folkliv. Ska bli jätte mysigt. Men jag saknar verkligen ett glas rödvin varje gång man är ute på stan eller med vänner som dricker lite. Nån mer som är vinsugen??? I vanliga fall dricker jag gärna lite men inte ofta éller mycket. Trodde det skulle göra detsamma, ´men nog saknar jag det allt... *ler*

Ha en härlig helg i vårsolen brudar!!

• Sajsis

Aj då... fika den 10:e mars, jag kan inte följa med...jobbar hela kvällen. Men det blir kanske tredje gången gillt för mig.

• Sajsis
    Hej tjejer

Lustigt att MOE tog upp frågan om HLR. Jag har tänkt komma till det i tråden och nu blev det ju läge. Min svägerska driver ett företag som utbildar i detta. Jag kan samla in vilka som är intresserade och boka in en kurs med deras företag. Nedan har jag kopierat företagets mål. Ni kan besöka deras hemsida och få mer information.
    http://helhjartat.se/
    Deras koncept är "homeparty" och jag tänker att vi kan vara hemma hos mig. Om vi är många så tror jag dom hjälper till med större lokal, alternativt att vi delar upp oss och är några hos mig och några hos någon annan. Jag ska prata med min svägerska. Kanske vi kan få specialpris.

Vårt mål är att alla som på något sätt ansvarar för barn, egna eller andras, skall ha grundläggande kunskaper i barnolycksfall och HLR. På så sätt ges möjlighet att vara förberedd och våga gripa in om en skarp situation uppstår.

Hör av er så jag vet hur stort intresse det är.
    /Cajsa

• Sajsis

Hej!
    Toppen bra med intresselista. Jag avvaktar några dagar så alla hinner läsa listan. Sedan när jag vet ungefär hur många intresserade det är så snackar jag datum och sånt med min svägerska, Michaela. Så fortsätt på listan ni som inte står med!! Jag ska kolla upp exakt pris och hur många vi kan vara.

I helgen ska jag och min sambo till Tällberg och njuta av en weekend på Hotell!! Ska bli så underbart!!! 

• Sajsis

Ok tjejer. Här kommer mer info om HLR!!!

Det finns två kursalternativ:
    1: en kväll/halvdag på ca 4 timmar med kurs i HLR och "sätta i halsen". Den kostar 400 kr per person. Om man kommer som par får andra partern halva priset. Alltså 600 kr för två personer!
    2: två halvdagar/kvällar alternativt en heldag med HLR, "sätta i halsen" samt vad man gör i andra situationer så som brännskador, stick/bett, förgiftning, blödning, sår osv. Om man tar hela paketet kostar det 500 per person och 250 för medföljande partner. Dvs 750 för två personer.

Jag har tänkt att ha en träff hemma hos mig. Det finns 10 platser eftersom man kan vara max 12 per grupp. Jag har olika dagar som alternativ och kan tänka mig antingen hela stora paketet eller bara HLR. Det avgör intresset hos er.

Datumen jag bokat in är: Tisdagen den 14 april, halvdagskurs på kvällen från ca 17 - 17.30. Och/eller torsdagen den 16 april samma tid. Eller söndagen den 3 maj, antingen heldag eller halvdag beroende på intresse.

Eftersom fler är intresserade vore det bra om någon mer kan tänka sig att ha hemma hos sig. Värdinnan får kursen gratis och partnern betalar halva priset!'

Om ni har frågor så maila mig här på Föräldraliv. Medella intresset så får jag försöka pussla ihop det!!

Kram till er alla och magarna!
    /Cajsa

• Sajsis

Jo förresten. Det kommer vara en artikel i Västeråsaren (troligtvis i april) om denna kursen. Ni kan ju hålla utkik om ni vill =)

• Sajsis

Om det stora alternativet är intressant för några så är mitt förslag att vi tar en heldag söndagen den 3:e maj hemma hos mig. Jag bjuder på lätt lunch på eftermiddagen. Man skulle kunna köra från ca 11.00 och frammåt. Om det är svårt att få till kan vi dela upp det på de två vardagkvällarna jag föreslagit, men personligen tycker jag det känns bra med en hel söndag.
    Vad sägs?
    Det finns 10 lediga platser på träffen hos mig!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!