• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Nanoozi: Det behöver inte vara fostervatten. Dels är det vanligt att musklerna där nere inte är i bästa skick så här nära förlossningen så det kan faktiskt vara lite urin som kommer. Annars är det himla vanligt med flytningar också, som bara rinner ur en helt okontrollerat. Det är inte alls mysigt.... Det där trycket neråt börjar jag också känna nu och Lillebror borrar då och då ner sig ordentligt så att det ilar och man kan inte röra sig. Inte skönt!

Om du är oroligt för att du läcker fostervatten (det är inte så vanligt) så ska du ha en binda i trosan när du åker in för kontroll. Då kan de nämligen analysera vad som kommer ut.

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • m o e
    Nanoozi skrev 2009-04-14 13:47:33 följande:
    Man känner sig ofräsch....
    Oh, yes.  Det är livet som gravid och vacker! Men att det rinner på med flytningar är nog mer eller mindre regel än undantag. Visst är det en märklig känsla när det rinner okontrollerat ur en?
  • m o e

Nu har jag uppdaterat listan lite. Hoppas det blev rätt på alla! Annars får ni kopiera den och fylla i rätt. Jag passade på att göra en Födda-lista också, så vi har koll på alla bebisar som kommer ut.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga-Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene, Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn, Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 2/7 - Glimt - Åsa, Öster Mälarstrand (1:a barnet)
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö (1:a barnet
    BF 8/7 - Labolina No7, en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress, Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar
    BF 26/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 5/7 - pigge80, (2:a barnet)
    BF 17/8- sossi- Sofia, Malmaberg 1:a barnet

Födda
    27/3 - Cecilia1982, Cissi, Romfartuna, flicka
    6/4 - sussu80 - Sanna, centrum, pojke
    7/4 - Aktalia, pojke
    8/4 - Link 83 - Lina, Bäckby, pojke

• m o e
    sockervit: Tackar som frågar! Renoveringen gick jättebra i helgen. Det blev så fint såååå! Men vi målar lister och trappräcke på kvällarna så helt färdigt blir det inte förrän nästa helg. Jag längtar tills vi är helt klara så jag kan börja boa på riktigt. Jag vill plocka fram alla minibebiskläder, tvätta och ställa iordning. Börjar inse att den här bebisen faktiskt kommer snart och att det är läge att börja förbereda.

Nanoozi: Lycka till hos bm idag!

angeni: Vad jobbigt att må illa igen! Det börjar bli fullt i magen nu och då kan man må illa.

Ska till SMVC om en timme på tillväxt-UL. Håll en tumme för att Lillebror växer som han ska är ni snälla! Han har bökat massor de senaste dagarna och gjort seriösa utbrytarförsök. Han fattar inte att det inte går att ta sig ut genom sidan på magen... Han försöker vända sig, men kommer bara till tvärläge innan han så småningom glider tillbaka upp i favoritpositionen. Mammas lilla buse!

Är det någon som vet hur länge vattengympan håller på på söndagar? Alltså vilket datum är sista gången? Jag antar att det var uppehåll i söndags. Jag har ju missat en gång, men vet inte om jag hinner ta igen det eller inte. Troligen inte, men det gör inte så mycket för jag börjar känna mig lite otymplig nu. Längtar tills jag blir mig själv igen och orkar gå långpromenader och jogga!
  • m o e
    NorthenStar: Kopiera hela texten och fyll i dig på rätt ställe bara.
  • m o e

Allt gick bara bra på UL! Han ligger lite under medelkurvan, men ännu inget onormalt. Men det var å andra sidan vid den här tiden som A slutade växa bra, så jag vågar inte riktigt andas ut än. Men han vägde lite mer än 2 kg nu i alla fall! En fin ansiktsbild fick vi med också! Bäst av allt är att han under allt stökande igår lyckats med konststycket att vända sig på rätt håll! Tjohooo, huvudet ner! Hoppas han ligger kvar så nu bara.

• m o e

Lina: Vilken bra förlossning du verkar ha haft! Tack för att du delade med dig. Längtar som en tok efter förlossningen nu... Hoppas att Ryan kryar på sig snart!

• m o e
    LsH och pigge80: Ni som är nya får gärna berätta lite mer om er själva så vi lär känna er! Välkomna hit!

lotta: Jag ska också till bm idag!
  • m o e

Välkommen emeli89!

• m o e

Nu har jag också varit hos bm. Fick träffa en student idag + min vanliga bm. Allt var bra även idag, men nu får jag gå på tätare kontroller (ca var 10:e dag) för att mäta magen och för att det är en ivf-graviditet. Jag trodde inte att det skiljde något mellan ivf och en vanlig graviditet, men min bm menar att det kan göra det. Och jag säger inte nej till några extra kontroller av magen heller.

Det har verkligen hänt grejer i min mage de senaste dagarna. Lillebror hade ju stora gympingpasset för ett par dagar sen och vände sig på rätt håll. Och idag hos bm var han minsann fixerad också! Duktig kille! Här går det undan när han väl bestämt sig.
    Magen var 31 cm och följer fortfarande min kurva.

Jag köpte en påse hallonbladste idag faktiskt. Dock sätter det inte igång någon förlossning, utan det utsöndrar oxytocin som hjälper livmodern att dra ihop sig. Det kan ge en snabbare och lättare förlossning, om livmodern är i gott skick. Dessutom har livmodern lättare att dra ihop sig efter förlossningen och det sägs att man kan blöda mindre om man har druckit hallonbladste. Man ska helst börja med en kopp om dagen i någon vecka, för att sedan succesivt öka på till tre koppar om dagen. Det ska dra länge (ca 5-10 min) och helst drickas mellan måltiderna. Se till att det är riktigt hallonbladste ni dricker och inte hallonte (som bara är syntetisk hallonsmak), för det ger ingen effekt. Jag köpte en påse (ser ut som gräs typ...) på hälsokostbutiken i Gallerian. Kostade 37 kr för 100 g. Här kan den som är nyfiken läsa mer: http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=168

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!