Nu har vi varit på tillväxt-UL nr 2 och bebisen sköter sig sådär. Vid förra UL låg han på -5,2% och nu på -14,2% så han har börjat sacka efter. Nuvarande vikten uppskattades till 2342 g och jag fick en ny tid om två veckor för uppföljnings-UL. Vi får väl se om jag hinner gå dit eller om han är ute innan dess! Allt annat såg bra ut, bra med vatten och bra flöde i navelsträngen och så länge det är ok låter man bebisen vara kvar. Det är trots allt bästa miljön att växa i än så länge. Men troligen blir det en liten bebis till, så det är nog bäst att vi tvättar upp de minsta kläderna också och ställer in oss på en lite längre bb-vistelse än normalt. Det är inget jag önskar, men det är ändå bättre att vara förberedd på att det kan bli så och framför allt förbereda A på att det kan bli lite strul med Lillebror i början.
Jag fick välja själv om jag ville jobba mer eller inte och jag valde att gå tillbaka till jobbet from imorgon och jobba de sista dagarna jag hade tänkt. Det blir ju ändå bara imorgon och nästa vecka, sen har jag semester. Ambitionsnivån är låg just nu (jag tvingar mig, är lite dålig på att ta det lugnt!) och nästa vecka kommer jag inte jobba en enda full dag för det är klipptid, bm-besök, allergitest mm inbokat i alla fall. Sista dagen blir det lunch med kollegorna och tårta typ. (måste ta med dem på lunchen, så de kan hjälpa mig att bära tårtorna från Systrarna Erikssons till kontoret... hihi)
Idag ska jag bara njuta, ligga på soffan och sticka lite på en minikofta (som ändå kommer vara jättestor typ) och få fikabesök efter lunch. En kompis kommer hit med sin dotter och lämnar samtidigt över babyskyddet som vår Mini ska ha sen. Det är lagom för idag.