Imorse var jag till bm igen. Mitt hB låg på 105 (!!) så hon tog ett nytt och det var på 113, vilket hon trodde lite mer på. Men det är inte så konstigt att jag börjar känna mig tröttare alltså. Hade 124 sist, men det var ju på inskrivningen i början av november eller så. Jag har den senaste veckan börjat köra med järnbuffé varje kväll. En hut blutsaft ihop med lite ProViva female, för att maximera upptaget och så en Vitamineral Kvinna. Jag vill slippa Niferex och sånt, som man blir dålig i magen av.
Magen har vuxit som den ska, hade SF-mått 24, och hjärtljuden låg på 148. Vi pratade lite om tillväxt-UL, eftersom jag födde en tillväxthämmad bebis förra gången, och hon skulle ta upp det på nästa läkarrond, då de går igenom alla gravidjournaler. Troligen blir det ett UL i v 32. Är i v 25+4 idag! Det går verkligen fort.
Jag har verkligen börjat längta efter förlossningen, bebisen och att få vara hemma. Har ingen lust alls att jobba just nu och dagarna känns ganska långa. Men tänk att det var ljust när vi åkte hemifrån kl 7 imorse, trots att det är mulet idag! Det går mot ljusare tider nu!
lottak: Det låter precis som att du har börjat få lite sammandragningar. Det är oftast inte farligt alls, utan livmodern som börjar träna. Men du ska lyssna på din kropp! Stanna upp och vila när det gör ont och gör inget som du får sammandragningar av. Det kanske är läge att bli sjukskriven ett par veckor med tanke på allt som hänt runt omkring dig den senaste tiden. Sorg är ju en sorts stress och det kan säkert ge fler sammandragningar än nödvändigt. Prata med din bm!
Nanoozi: Boka bord kanske är en bra idé! Har du lust att ordna med det?
jeka78: Kul med Tittut imorgon!! Är det 3/4D UL eller 2D? Jag längtar också massor efter vårt UL där, snart bara två veckor kvar!