Inlägg från: Cecilia1982 |Visa alla inlägg
  • Cecilia1982

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Vad kul med så många som ska fika!

Igår var vi på smvc och fick ta lite prover, de gjorde också ett tillväxtultraljud på bebis. Den väger 2600g ca och alltsåg bra ut. Jag hade fortfarande högt blodtryck, men inga proteiner i urinen. Så nu blir det till att vila och vila...
    För det är ju så lätt, det är ju en miljon grejer som man vill hinna med!

Sajsis: Vad underbart med en liten semester, det kan aldrig bli fel!

• Cecilia1982

Moe: vad kul med en så fin bild på lillkillen!

Angeni: Vad hemskt med sådant ryggont, det är ju inte lätt att byta ställning när man får ont heller, man har inte så många alternativ.

Vilket fik finns det gott om plats på för vi blir ju några stycken.

På något sätt känns det lättare att må dåligt när man vet att bebisen mår bra. Då gör det inte lika mycket att jag själv inte är på topp!!

• Cecilia1982

Pian: din stackare! Jag ska inte ljuga tztzikin var underbar {#lang_emotions_laughing} Det kommer ju fler tillfällen och mår man pyton så är det ingen höjdare att försöka umgås.

Det var jätte trevligt att träffa alla! Och länge satt vi!!

KUL!

• Cecilia1982

Hej hopp! Har varit på kontroll hos BM idag. Bebis har fixerat sig, så det förklarar de konstiga ilningarna i de nedre regionerna!{#lang_emotions_embarassed}

Nu kan den få komma tycker jag!

Vad kul med en till, välkommen gumsan!

• Cecilia1982

Angeni: Jo, men vore det inte lite spännande att ha en bebis som är född på en båt?{#lang_emotions_laughing} Nej, skämt å sido så är det inte värt att chansa och särskillt inte som du känner av förvärkarna nu!

Är alla sådär duktiga och bakar och fryser in?
    Vi har gjort storkok på matlådor som vi har fryst in, lasagne, korvstroganoff och köttfärssås. Det känns ganska skönt att ha lite färdigt tills man sitter där med barnet vid bröstet och mannen har börjat jobba igen.
    Men baka är vi dåliga på, det kanske man ska börja med.

• Cecilia1982

Helgen? Hmm, krogen, nej... Det blir till att umgås med andra barnfamiljer som uppskattar lugna hemmakvällar med god mat och melodifestivalen. Det är rätt så skönt att de flesta i vår umgängeskrets har barn. Det underlättar förståelsen en del.

Sen måste vi se till att bli färdiga med övervåningen också. Det är såna småsaker kvar som lister. Det blir inte gjort om man inte ger sig fan på det. Man blir lite hemmablind.

Hoppas alla får en underbar helg och så hoppas vi att snön smälter nästa vecka så alla snödroppar och vårblommor snart orkar titta fram!{#lang_emotions_sunny}

• Cecilia1982

Oj vilket vackert väder det är idag! Och snön smälter ju jättefort! Då får jag snart användning för mina nya gummistövlar{#lang_emotions_laughing}

Vi var in på förlossningen idag... 150/110, inte alls så bra, men inga fel på levervärdena, så jag ska tillbaka på kontroll på tisdag. Läkaren ville göra en vaginal undersökning och så sa hon att hon kunde göra finsk massage...Hmm, tänkte vi, jo, det innebar att hon stoppade ett finger in i livmodertappen och masserade lite försiktigt för att mjuka upp den. Det kan tydligen hjälpa till med ett par dagar tidigare förlossning.
    Så blev det och helt plötsligt säger hon ja nu käner jag på bebisens huvud!!!{#lang_emotions_embarassed}
    Ojdå, tappen var kort och mjuk och hon fick lätt in ett finger. Ovanligt för en förstföderska sa hon...

Hoppas hoppas att bebis vill titta ut snart!!{#lang_emotions_smile}

• Cecilia1982

JAg tycker också att en heldag låter bra och jag anmäler mig till den 10 maj. Med min man då då.

Moe: Vad skönt att allt såg bra ut och att din bm är så förstående och att det känns som att hon lyssnar på dig och det du vill ha sagt. Man vill inte bli "klappad" på huvudet liksom.

Lotta: Vad tråkigt med huvudvärken, men vad skönt att ni fick en fin söndag!

Imorgon ska jag till förlossningen igen och ta prover... {#lang_emotions_frown}

• Cecilia1982

Hej hej!

Sajsis: för oss funkar det med den 3:e också! Inboxar dig min mailadress!

Var på fl idag, alla prover såg bra ut så nu får jag återgå till vanliga bm igen. Skööönt!

TotteoElle: Ja, det är ingen höjdare när man inte känner för de personer som man går utbildningen med. Vi var 3 par som trivdes bra ihop!

Solen skiner och snön smälter! Jag älskar Sverige!!!

• Cecilia1982

Hej hopp!

Nanna: Gud vad skönt med en promenad med hunden! Jag tog en stol och satte mig mitt på gräsmattan med en filt och en kopp kaffe, så fick vår vovve leka alldeles själv. Det är tråkigt för honom nu med en så tråkig mamma!

Lotta: Jag lider med dig och ditt huvud, jag vet ju hur besvärligt du har haft det. Jag hoppas att det blir bättre ju längre in i graviditeten du kommer, det blev det för min mamma, nånting med hormonerna tydligen.

Link83: Stackars de små liven, men man ska nog vara lite glad att man har ett aktivt barn, då kanske det inte blir så mycket tv tittande och spelande sen kan man hoppas!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!