• angeni

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Vi skulle ju åka på kryssning nästa söndag, 22/3 men vi valde att avboka.
    skulle åka med min mor för barbados spelar. sångaren i barbados, björn lagerström, vi har gått i samma klass hela grundskolan så tyckte det skulle bli så kul.
    Men med tanke på nattens förvärkar blev mamma orolig så vi valde att avboka. Vore inte kul om vattnet gick ombord på båten inte:P

Bakat har vi gjort nu, blev bullar och kärleksmums Kommer bli bra att bjuda på.

Ha det bra alla!

Cecilia: Vore kul om bebis kommer lite tidigare för dig

• angeni

Det känns med som att jag gjorde rätt. När jag bokade mådde jag ju perfekt. Men det gick jättesmidigt att avboka. Jag läste speciellt på de villkoren innan jag beställde så jag visste vad som gällde ifall det skulle behöva avbokas.
    Vilket är tur så man inte fått en chock sen.

Jag brukar inte vara duktig på att baka. Innan jag träffade min sambo tyckte jag däremot om att baka bröd. Men nu har det gått utför.
    Men nu orkar man inte stå och röra i degen som man ska.
    Men jag har sagt att när jag sedan är hemma hela dagarna så ska jag prova att börja baka lite mer bröd. För att spara lite pengar och fördriva tiden

Sista dagen hemma idag, Sedan blir det att jobba de 3 sista dagarna. Hoppas bara att dagarna går fort

Vad händer för er andra i helgen då? Blir såklart melodifestivalen på lördag efter jobbet

• angeni

Cecilia: Jag känner igen det där med att lister gärna glöms bort.
    Vi har nyligen renoverat i sovrummet och har fortfarande inte fått dit några golvlister samt dörrlister. Det syns ju inte när det står massa möbler för.

• angeni

Moe - man önskar nu att snön bara kan försvinna så man kan börja göra något utomhus. Det är så trist med all is som finns under snön.

Men det är väl så vi svenskar är:P Gnäller när vi inte har snö och när vi väl får den då vill vi inte heller ha den sådan är jag iallafall. Går inte att komma ifrån.

• angeni

Pian80: Jo, det hade kanske varit det smartaste men man tänker nog inte alltid så långt hehe

• angeni

Hej alla!

Idag är första dagen på ledigheten och det känns så skönt!
    Har varit in till stan och köpt tyg så jag ska sy gardiner till ett av rummen. Samt att vi köpte täcke och madrasskydd till barnsängen.
    Nu väntar man bara på att få en bebis med.

Barnvagnen är kvar att betala men känns som att det inte är någon stress med att hämta den, med tanke på garantin.

Idag blev målaren klar med och jag känner mig så nöjd med tapetvalet! Blev jättebra. Nu ska det bara upp med soffan så vi äntligen kan koppla in tv:n. Har väl varit utan tv i snart en månad. Men inte har man lidit så mycket eftersom man jobbat men nu när man kommer gå hemma hela dagarna kan det vara skönt att kunna sätta sig ner i soffan och varva ner lite grann mellan allt annat som ska göras:D

• angeni

Hej alla glada Eller jag hoppas någon är det iallafall.
    Jag har fått min dag förstörd iallafall.
    Vår uträkning, min arbetsgivare och min, gällande föräldrapenningen är felaktigt så efter jag pratat med försäkringskassan i telefonen så måste jag nu söka om allting från början Det känns ju inte så speciellt kul.
    Och ersättningen kommer att skilja på flera tusen i månaden. Får se hur det går med allt nu.

Bebis är beräknad till 29/4 har plockat ut semester till 2009-05-05. Så i maj kommer jag iallafall få semesterlön. Men jag hoppas de hinner fixa allting tills dess. Men nu ska jag ju först vänta på att få hem nya papper, sedan fylla i allt med arbetsgivaren igen och sedan vänta vänta vänta....

Men var till barnmorskan idag och allt var bra med bebis och hjärtljuden lät jättebra, det enda positiva med dagen
    Så jag kan nu inte riktigt njuta av mina semesterdagar som jag har plockat ut

Hoppas allt är bättre med er andra och att allt är klart med er föräldrapenning!

• angeni

Som sagt FK i ett nötskal De kan inte göra sitt jobb....

Det udda är varför andra har fått beviljat för samma sak men inte du.
    Nu är jag inte så insatt i havandeskapspenning, går det att överklaga deras beslut?

• angeni

Cecilia: De påpekade det på försäkringskassan. Jag ska se efter hur man gör det så jag kan sköta allting med föräldrapenningen sedan på nätet, men denna gången måste jag ju skriva under med arbetsgivaren igen. Så då måste det väl gå pappersvägen antar jag.

Aktalia: Iris är väldigt fint namn Själv vill min sambo döpa till Zelda om det blir en flicka, för mig är det ett tv-spel....

• angeni

Lotta: Hoppas det går bra för dej och att de beviljar dig detta. Du jobbar ju som sagt lite mer slitsamt än vad jag har gjort, jobbar ju på kundtjänst, men nu så har jag semesterdagar som tur är

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!