Inlägg från: Link 83 |Visa alla inlägg
  • Link 83

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Pian80 skrev 2009-03-18 10:43:28 följande:
    Link 83 skrev 2009-03-18 09:42:35 följande:
    Oj då... Är inte så lätt att hålla koll på de där små alla gånger.
    Han är jätte duktig på att klättra, men ibland har han lite väl brottom :) Men dom är tåligare än man tror som tur är :D När han ramla från pallen stod jag precis bredvid, men hann inte få tag på honom när han ramla åt andra hållet, så kan det gå ibland
  • Link 83
    Cecilia1982 skrev 2009-03-18 12:49:08 följande:
    Link83: Stackars de små liven, men man ska nog vara lite glad att man har ett aktivt barn, då kanske det inte blir så mycket tv tittande och spelande sen kan man hoppas!
    Ibland önskar jag att han bara kunde sitta still, men han far omkring i full fart hela tiden. Men det är kul, förutom nu när jag har svårt att hänga med i svängarna :D
  • Link 83
    sockervit skrev 2009-03-18 10:26:55 följande:
    Link83: Hur känns det? Mår du? Det närmar sig ju....Vilket väder! Måste nog ut i solen på lunchen!
    Har ont neråt är svullen o har typ 100 sammandragningar om dagen, kan knappt gå emellan åt, annars är det toppen ;) Nä då det är ok inte så långt kvar nu som tur är,liten får gärna komma om 2veckor :) Men vi får väl se när liten har lust att titta ut.
  • Link 83

Tänkte att jag kanske skulle skriva in mig på listan :)

BF-lista

BF 10/4 - lillnickan
    BF 16/4 - Link 83 - Lina, Bäckby (2:a barnet)
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga-Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene, Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn, Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 2/7 - Glimt - Åsa, Öster Mälarstrand (1:a barnet)
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö (1:a barnet
    BF 8/7 - Labolina No7, en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress, Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar
    BF 26/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 17/8- sossi- Sofia, Malmaberg 1:a barnet

• Link 83

m o e: Nä 36+6 är på torsdag, men jag tror inte att det blir någon bebis då, men den får gärna komma nästa onsdag 1/4 då mormor fyller 50 :)
    Bara inte liten får för sig att stanna 24 dagar till när det är bf eller ännu längre , för då har jag nog sagt upp mig ;) Har super ont neråt o är svullen, öm i ligamenten o magen, byxor är ett stort nej när jag inte måste ha dom på :D Sammandragningar nonstop på kvällarna. Hjälp vad jag gnäller haha
    Ses i morgon på vattengympan, men det blir sista gången för mig.

• Link 83

sockervit: Nytt fika datum låter toppen :)

m o e: haha ja det där med födelsedagar är kul :) Men jag tror inte att mormor skulle ta illa upp om vi firar barnbarnet istället för henne om det nu blir så :) Hon rymmer i år för att slippa kalas (men där försvann mina barnvakter:( )

• Link 83

sockervit: Magsjuka, har legat däckad sen i tisdags. Har gått ner 1,5kg. Mår lite bättre nu men har fortfarande svårt att äta.
    Hoppas att jag inte smittat någon!!!

Första onda förvärken idag, men bebisen stannar nog ett tag till :)

• Link 83

lottak79: Jo tack jag mår bättre, kan äta o dricka igen Bf 16/4, men förhoppningsvis kommer liten snart

Bm rapport från idag, bebis fixerad o bm trodde inte jag skulle komma tillbaka om 2 veckor bara att hoppas, tror att den kommer i nästa vecka men vem vet Måste fixa sista grejerna bara. Vaggan måste monteras, tvätta lakanen o sätta in basen till babyskyddet.

Vilka var på Barnenshus i torsdags kväll??
    Helt galet, jag var där kom dit 18.40 stod i kö in som sträckte sig bortanför Blomsterlands ingång. Roffade åt mig sakerna jag skulle ha på ca:3min o stod sen i kö i 45min för att betala o komma ut
    Tänkte att folk är ju galna, tills tanken slog mig att då är ju jag lika galen Men det var billigt, 1 babygym, 2 babysitter, 1 hoppgunga o 2 uvskyddskorgar för 1150kr

• Link 83

Jätte grattis Cissi!!!!
    Väntar nyfiket på att få höra hur förlossniingen gick Men passa på att njuta nu tiden går alldeles för fort
    Kram

• Link 83
    sockervit skrev 2009-03-31 08:38:58 följande:
    Just ja, är det någon här som har/köpt Anna Wilsbys Profylax bok/dvd? Referenser önskas... Kanske kan vara något för dig Elin?
    Det är en måste bok, jag tycker den är toppen, hade aldrig klart förlossningen utan bedövning om jag inte läst den. Rekommenderas varmt
    En annan bra bok är Mamma, pappa, barn av Lisa Fabre

Nu tycker jag att bebisen får ta o komma, den är fixerad o klar, det känns kan jag säga. Ska ta ett litet samtal med den o delge den att den blivit vräkt

Nothern Star: Välkommen hit!!

Aktalia: Grattis till pojken

Fika låter nice, kommer gärna om jag kan (hoppas inte )
  • Link 83

Vart hittar man bloggen, så nyfiken på att läsa om Cissis förlossning :)

Grattis igen Cissi !!!!

• Link 83

Vi som kommer på fika, söndag kl 12 på Coffehouse By George i Skrapan, är:

Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83) jag kommer om jag kan, vet på söndag fm

• Link 83

Nanoozi: Skönt att du va in o kollade, e en gång för mycket. Hoppas nu bara att liten stannar där den ska några veckor till. Våga inte smita före mig i kön

• Link 83

Sockervit: Nä här är det lungt :( Ryan är förkyld igen (blir galen). Vill att bebisen ska komma nu, inte bli förkyld så det dra ut ännu längre på tiden! Men jag har börjat få lite känsla för att det kan vara på g snart, hårda långa sammandragningar, inte överdrivet många men en del. Så det är bara att hålla alla tummar för att det drar igång snart :)

• Link 83

Hej tjejer. Länge sen jag skrev nu, livet som 2 barnsmamma lämnar lite tid över till datorn

Nu är min lilla kille som heter Alex 1 vecka, han mår toppen o äter, sover o bajsar i massor
    Har lagt in min förlossningsberättelse i bloggen för dom som är nyfikna :)

Storebror Ryan tycker att det är jätte kul med lillebror, men är tyvärr jätte sjuk, 39-40graders feber med blåsor o sår i munnen. Tycker så synd om honom, har jätte ont.

Kram på er plikten kallar

• Link 83

Nanna & Cissi: Jag hade också en förlossningsplan, den följdes till till punkt o pricka :) Jag tror att det beror myckte på vad man har för bm Men jag tror att det är viktigt att man har en o att man kan ha en dialog med bm vad som står i den, om det finns tid till det så klart

• Link 83

sockervit: Hej Här är det bara bra, njuter av att ha 2 underbara pojkar som är så snälla (tänk att man fick 2 så underbara barn, vad har jag gjort för att förtjäna det )
    Dagarna är fullspäckade med leka o ammning, självklart en hel del blöjbyten, tur att Ryan går på toa
    Skönt att värmen är tillbaka så man kan vara ute o leka, Ryan tycker att det är jätte kul med sandlåda o gunga
    Nu vill min stora pojke att jag ska komma ut o sätta mig i solen med honom, medans små pojkarna sover i vagnen
    Kram på er o era magar

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!