Inlägg från: lottak79 |Visa alla inlägg
  • lottak79

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Angeni: Usch låter inge kul med ryggont, hoppas det snart släpper.

Moe: Grattis till lillkillen {#lang_emotions_smile} !! Har ni funderat på något namn?

Snart ska jag iväg och träna och får se om man orkar det. Har haft lite problem med ryggen (svanken) börjar bli framtung. Så jag tänkte man skulle försök stärka upp den lite.

Ha dé gott

• lottak79

Hej tjejer

Har precis kommit hem från sjukgymnasten, för min onda rygg. Han skrev ner några övningar som jag kan göra hemma och han tyckte även att jag skulle kolla med vattengympa. Är det någon som har koll om det är fullt på apalby? Om man bara kan hoppa in i en grupp eller måste man börja om från start. Försökte kolla deras hemsida men hittar inget om gravidgympa.

Sockervit: Härligt att han oxå fick känna sparkar, det blir mer verkligt för dom då {#lang_emotions_smile}

TotteoElle: Lycka till idag !! Så roligt att få se din lille igen {#lang_emotions_smile}

• lottak79

Hej tjejer

Jag ser nu att jag har fallit bort från listan med kolgrillsbaren {#lang_emotions_frown}. Hur många är det bokat för? Annars hoppar jag in på nästa träff.

Eftersom jag har varierande arbetstider så vet jag inte när jag kan vattengympa, men idag är jag ju ledig så idag skulle det vara ett tillfälle att hoppa in kanske. Men så är det där med badräkt eller bikini, undrar om det passar nu. Har ju gått och fått större bröst nu. Kanske ska gå och prova ifall jag kan ha min bikini innan jag beslutar mig för att åka till apalby. {#lang_emotions_laughing}

• lottak79

Jag får nog ta och köpa mig en mammabaddräkt innan jag hamnar i plörret {#lang_emotions_laughing}. Då är ju söndagar mer aktuellt för mig. Får ringa och kolla hur det ser ut då. Tack moe och sockervit för informationen {#lang_emotions_smile}.

• lottak79

Nanoozi: Då kommer jag ikväll. Ser ni en ensman själv som virrar runt där så är det jag. Har ju aldrig träffat någon av er förut, men det kommer bli skoj {#lang_emotions_smile}

• lottak79

Hej tjejer !!

Tack för en super trevlig kväll, det var riktigt skoj att få umgås med andra gravida kvinnor {#lang_emotions_smile} Och goda skratt fick man med. Måste ju erkänna att jag var lite nervös innan, eftersom jag inte hade träffat någon av er förut men ni var så goa allihopa! Så man kände sig hemma {#lang_emotions_smile}. Och hoppas man får träffa fler av er som inte kunde vara med.

Kram på er !

• lottak79

Angeni: Du valde nog rätt att aboka. Man vill ju inte riskera att man föder på båten. Och som jag tror så kommer nog barbados spela där kanske igen, eller mer på fast land senare. Din hälsa och barnet går ju i första hand. Hoppas du känner dig bättre. Och gott med nybakat {#lang_emotions_smile}

Cecilia: Åhh det måste ju kännas med ilningar. Hoppas en bäbis kommer snart då!

Moe: Non-stop kakor låter inte helt fel {#lang_emotions_tongue_out}

ha dé bra

• lottak79

Cissi: Tråkigt att du inte känner dig pigg. Men att hon nu kunde känna huvudet {#lang_emotions_smile} Då kanske det snart är dags!! Hoppas hoppas på {#lang_emotions_baby} vill komma nu!

Ja vilket underbart väder det har varit. Blev perfekt för min sambos 30 års dag igår. Vi firade honom visserligen i lördags med nära och kära och sen skulle jag skjutsa hem ett par till hallsta på natten där efter festen. Och lyckades låsa ute min sambo utan nycklar och telefon {#lang_emotions_innocent}. Var ju inte direkt meningen. Han fick vänta 30 min, men för han kändes det som en evighet...Sen tänkte jag skulle bjuda han på frukost på sängen åt han, men det blev resorb och 2 huvudvärkstabletter {#lang_emotions_laughing}. Sen firade vi mer på eftermiddagen med tårta och vänner och sen en långpromenad i det fina vädret och avslutade med pizza på kvällen. Så det har varit en jätte bra helg.

Förutom att jag har haft skallebank nu 4:e dagen i rad. Mindre kul. Så jag bad hanen åka till apoteket och hämta ut min migränmedicin. Känner att den kommer krypande. Alvedon eller panodil biter verkligen inte på mig nu.....urk, man blir så trött. Tur att det finns migrän medicin som man får ta när man är gravid, annars vette tusan hur man ska orka. Så idag blir det mestadels vila till huvudvärken släpper.

Ha dé gott

• lottak79

Sockervit: Migräntabletterna hjälpte för stunden sen kom det tillbaka på kvällen så jag tog en till tablett så jag kunde få sova, men vaknade åter sen med huvudvärk. Har varit lite spänd i axlar och nacke som har gjort sitt det med....Så då vägrade jag ta en tablett till för jag vill ju inte droga bebben. Sen till slut så släppte det som tur var. Man blir lätt irreterad när man går runt med huvudvärk hela dagarna. Men måste erkänna att min migrän har faktiskt blivit bättre sen jag blev gravid. Har bara haft 2 anfall hittills...Peppa peppa ta i trä.

Cissi: Skönt att värderna såg bra ut och att du får gå till din vanliga barnmorska. Jag som trodde kanske att dom skulle diskutera att sätta igång dig. Jag är så grymt nyfiken på vem som bor där inne i magen {#lang_emotions_smile}

Sajsis: Angående HLR kursen så vill jag gå den, men vet inte när jag kan gå. Det verkar som den 3:e är redan full?? För det är väl 12 personer max. Annars får man sikta in sig på den 10:e.

• lottak79

ÅÅhh jag är så grymt förbannad idag och har knappt kunnat sovit något. Jag fick avslag om min havandeskapspenning. Chockad att beslutet blev som det blev. Undrar hur fan dom på fk tänker. Blir så trött.

Mitt jobb innebär väldigt många tunga lyft, spring och en del stressiga dagar. Jag jobbar på systembolaget och lyfter ca 50 kartonger eller mer om dagen som ligger på 15 kg st. Har ju även fått problem med rygg och foglossning men fk tycker fortfarande att jag kan utföra mitt arbete. Att ens ha tanke på att jag ska bära en stor och tung kartong när man börjar få mage, det innebär felaktiga lyft för min rygg som jag redan har ont i !!! Som jag ska ett antal ggr per dag! Dom påstår att jag alltid kan be någon bära mina kartonger. Ska jag ha då en som är alltid fastkedjad hos mig då. Den personen skulle egentligen göra ett smidigare jobb utan mig vid sin sida.
    Och det är vissa timmar under dagen jag är på lagret själv och jobbar och andra i kassan. Då kommer arbetet stå still och jag gör ändå ingen nytta för jag tänker inte bära dessa j-vla kartongen om jag har ont i ryggen! JAG ÄR SÅ JÄDRANS FÖRBANNAD NU!!!

När jag satt med min chef och skrev detta, så påstod han att jag kunde ha 2 timmars lagerarbete och resten av dagen kassa i 6 timmar !! Man kan ju säga att män har ju ALDRIG varit gravida! Hur man ensk kan komma på något att säga så! Det är inte hälsosamt för någon kropp att sitta så länge i en kassa, och dessutom inte för en havande!

Jag ansökte om det här för att det ska vara en trygghet för mig om det blir värre så jag kan gå hem. Mår jag bra och kan utföra viss arbete så kommer jag naturligtvis jobba så länge jag kan. Men nu är den tryggheten borta. Mår jag inte bra så kommer jag alla fall bli sjukskriven. Det är ju inte meningen bara för att man är gravid. Det är ju därför man ska kunna få havandeskapspenning!

Förlåt att det blev långt....var tvungen att skriva av mig.

Ska gå ner och ta ett snack med chefen nu.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!