• DariaM

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Cecilia: Spännande...hoppas liten vill titta ut snart. =)

Är det någon som haft problem med foglossning?
    Sen några dagar tillbaka har det huggit till i ena skinkan vid flera tillfällen och sedan har jag haft en "strålande" smärta en stund efter, det har i samband med detta gjort jätteont att tex resa sig eller att gå men det har gått över efter en stund.
    Kan detta vara foglossning? Vad ska jag göra i så fall?

• DariaM

Hej alla.
    Jag och alex är intresserade av "stora" kursen men vi får problem att hitta tid då alex ofta jobbar kväll samt varannnan helg. Han jobbar den 3: e men ska kolla om han kan byta eller ta semester.

Idag var vi hos BM och fick höra bebisen för första gången. =) Hjärtslagen var på 150....så enligt myten så är det en flicka. Problemet är att alla olika myter och "tester" säger olika...ibland väntar vi en pojke och ibland en flicka. =) Nej det är nog ingen idé att spekulera...vi får vänta å se. =)

• DariaM

Grattis Cissi...hoppas ni mår bäst! Hälsa lillan välkommen till värlen från oss.

Längesen jag skrev nå nu...har haft fullt upp med att renovera. Måla, tapetsera och lägga nytt golv (ej klara ännu)....men oj vad ont i kroppen jag haft på kvällarna (måste bli bättre på att lyssna på kroppen).

Jag var oxå till Barnens hus på Rean men jag gick ut ungefär lika fort som jag gick in (gick inte så fort med tanke på allt folk). Men jag var till Barkarby (Babyland) i går och shoppade massa billigt ändå. Kul att handla bäbis saker men det blir ju lite mycket och därmed dyrt ibland....undra hur mycket onödigt man köper som förstföderska =).

• DariaM

Idag var jag på första föräldraträffen. Det var väl ok men jag hade nog trott att det skulle bli mer prat och diskussion och inte så mycket information. Men iallafall det sista vi gjorde var att titta på en film om förlossning....shit vad kul det var att se minerna på killarna som var i rummet och hur alla tjejer oroat kollade på sin respektive när BM berättade vad vi skulle se (även jag).
    Men men...alla klarade av det utan att svimma eller nå...de såg väl lite chokade ut men en klapp på axeln tycker jag de ska ha....hehe. =) (jag förstår varför det är kvinnor som föder barn).

• DariaM

hmmm....tråkigt....jag som har så mycket tid annars kan tyvärr inte komma på söndag. Men men.....hopppas ni får trevligt och fika lite gott för mig och bebis oxå. =)

• DariaM

Sussu80: Grattis till lillkillen! Hoppas ni mår bäst.

Jag vill oxå ha några få dagar kvar men det är SÅÅÅÅÅ lång tid kvar....det börjar bli tungt och mindre roligt nu.

• DariaM

Nu har ytterligare en av oss "levererat" =)
    Lina (Link 83) fick en liten perfekt pojke i går. De mår bra och ska bara vila och mysa nu.
    Jag säger Grattis en gång till och längtar till jag får träffa liten.

• DariaM

Aktalia: Grattis till lillkillen men beklagar att det är som det är just nu, men det låter som att han är en liten kämpe. Jag tänker på er och önkar er all lycka. Massor med kramar från oss.

• DariaM

Hej allla,
    Längesen nu men ni vet jag har SÅ fullt upp på dagarna. =)
    Jag var till BM idag och allt ser bra ut...hon skulle dock kolla järnvärdet då jag har fått mer regelbundna krypningar i benen (rastlösa ben...har haft "problem" med det till och från hela livet). SF mått var på 28 cm (vart ska det här sluta...jag har växte 4 cm sen sist jag var där för 4 veckor sen) och hjärtslag låg på 145.

Pigge80: välkommen
    hehe.....Såg på nya BF-listan att vi är tre som skall få den 5/7.

TOTTEoELLE: hehe...det var en roligt tråd. jag kände redan igen mig på flera punkter. =)

• DariaM

Välkommen alla nya...kul att ni hittade hit!

angeni: Det var ett högt blodtryck....ta det lungt och vila mycket. Jag håller med dig...jag kommer inte sakna magen (flodko) men sparkarna kommer både jag och alex att sakna.

Nanoozi: Jag brukar vara ganska vidskeplig men om jag skulle vara det nu så är vår bebis tvåkönad. =)
    Enligt hjärtljud =flicka, ring över magen = pojke, dröm = pojke, magform=blandning (tvåkönad), kinesiskt könsbestämande trams= pojke, "namn ihopsättning" = flicka o.s.v. =)

Jaha tjejer vad sägs om en fika eller en glass i solen snart igen då? Nån som har ett förslag om när eller vart?.

• DariaM

jennka79: Hej hej...trevligt att du tog mitt tips. ; )

moe: nu har jag köpt en bärsjal och testat att knyta några gånger. Det är bökigt i början men kan tänka mig att det sitter när man gjort det några gånger. till och med Alex tycker att det såg bekvämt ut (han var skeptiskt när jag berättade att jag ville han en). =)

angeni, NorthernStar, Nanozzi och Lottak: Att gå hemma....jodå jag vet precis hur långtråkigt det kan vara.....jag har varit hemma ett tag nu (sen 1 februari). Själv har jag gått in i någonform av slowmotion..."jag har så mycket tid så jag kan göra det sen" (problemet är att sen skjuts upp inte bara en gång). Jag som alltid haft massa bollar i luften har helt plötsligt börjat nöja mig med att knappt göra något per dag (jag och alex har iof lagt golv och tapetserat men det har tagit väääldigt lång tid).

• DariaM

Jag är en "kaffetant" och fikar gärna. Vad sägs om nu på söndag eller nästa söndag?

m o e: Jag köpte en trikåsjal på tradera av en kvinna i gbg som syr dem själv. Har som plan att köpa en vävd långsjal senare om jag trivs med sjal överhuvudtaget.

Nanoozi: Låter helt idiotiskt att de ej sagt något så jag förstår att du är arg. Jag har aldrig hört talas om GBS. Ska läsa på lite om det jag oxå. Gråta varje kväll....känner igen mig. Vissa kvällar har hag så ont i fogarna att jag inte vet hur jag ska ligga, sitta eller stå. Jag känner mig som en gammal tant när jag ska resa mig då jag måste ta tag i nått för stöd. =)
    Men som sagt...det kommer ju något gott ur det här. =)

• DariaM

moe: jag håller med M...stanna hemma i morgon och vila. Hoppas du blir bättre och att ingen lillebror vill komma ut ännu.

Aktalia: skönt att höra at ni är i v-ås...det betyder ju att det är på rätt väg.

Fika på söndag!? Ska vi säga vid 12 tiden eller ska vi träffas senare? Vad sägs om chicco?

Fikalista:
    DariaM
    Pian80
    Sockervit

• DariaM

Fikalista: (Söndag kl 12? på chicco?)
    DariaM
    Pian80
    Sockervit
    pigge80

• DariaM

Idag var jag med om något så roligt. Jag var på stan i flera timmar (dum och envis som jag är så tyckte jag att jag kan springa i massa affärer och prova kläder samt bära alla påsar). På väg hem (med ont i fötterna, fogarna och ryggen) så kom jag på att jag var tvungen att handla lite på konsum (inte alls några tunga grejer...bara frukt, mjölk, fil, juice och ost...blir inte ALLS tungt efter ett tag + alla klädpåsar). Vaggandes på väg hem (sakta gick det) stannade en för mig okänd kvinna till och frågade om jag ville ha bärhjälp. =) AAAA....så himla rart av henne men så otroligt sjukt roligt (som tur är kan jag fortfarande se det roliga i "höggravid situationer").

pigge80: Ja jag är en nattuggla men igår hade jag varit på realesefest på Pluto så det blev lite senare än vanligt. =) Fick jag lida för idag....jätte trött och sov oförskämt länge.

angeni: jag förstår att du skippar fika denna gång. =) Kan ju hoppas att du ligger på BB då.

Nanoozi: både du och Angeni kanske är på förlossningen på söndag då =).

Moe: Bra att du var hemma och vilade. Du kanske ska ta det lite lungt i helgen oxå =).

• DariaM

oj vad tur att jag tittade in innan jag gick....synd att det inte blir nått. Nån annan dag då.

• DariaM

pigge80: ja det va synd. =) För mig är det likadant....jag har inte jobbat sen 1 februari.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!