• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Bara några timmar kvar till vattengympan nu! Så skönt det ska bli. Jag är ensam med A i några dagar nu, så idag ska bli min lyxdag. Maken lämnade A på dagis imorse och nu är maken på väg till Paris. Sen kommer min pappa att hämta A på dagis i eftermiddag och så blir han hemkörd ikväll när jag ätit färdigt med er.

Bra att du bokade, Nanna! Vi är väl ett gäng här i tråden på runt 6-7 personer i alla fall och så kanske några till på vattengympan. Jag minns inte riktigt hur många som har sagt att de kan komma, men det visar sig.

Ronzki: Stackars lilla E! Hoppas han kryar på sig snart.

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • m o e

Välkommen till tråden, sossi! Om du vill kan du skriva in dig på bf-listan, kopiera den som ligger i TS, klistra in i ett nytt inlägg och skriv in dig längst ner.

• m o e

Tusen tack för ikväll, alla ni som var med och käkade på Gränden!! Tänk att om några månader sitter vi och fikar med våra bebisar nånstans istället. Tur det är sommar så vi kan picknicka ute lite för det blir nog trångt med en massa barnvagnar annars.

Jag fick hem en trött liten kille, som inte hade somnat på vägen ut till oss. Vi läste en kort saga, sen sa han "Gå mamma", han var så trött.

Själv ska jag inta min dagliga buffé av järn och så lite god frukt. Det blev ju inget fika för mig på Gränden, var tokmätt efter maten.

• m o e

DariaM: Visst är det häftigt?! Kul att Alex fick känna också. Min bebis gjorde just ett jättesprattel, så hela magen hoppade till.

• m o e

sockervit: Just ja, bion! Den var bra, men inte alls som jag hade trott. Ganska dramatisk och man gick därifrån och ville att allt skulle ha blivit annorlunda på något sätt. Ett gripande relationsdrama. Kate Winslet var fantastisk! (hoppas hon får sin Oscar!)

Förresten, har fått det där mailet nu ifrån T. HAHAHAHAHA!!!

lottak: Ta hand om dig nu! Skönt att begravningen är över och att den blev som ni ville. Det brukar kännas bra att få ett avslut.

Ronzki: Hoppas lillkillen kryar på sig snart. Det brukar ju kunna vända fort när de får antibiotika.

• m o e

Måste bara förtydliga att Kate Winslet inte är nominerad till Oscar för sin roll i Revolutionayr Road, utan för en annan film. Men hon är så bra och värd en ändå. Filmen Revolutionary Road är dock nominerad i tre klasser.

• m o e

lottak: Jag tror inte vi får gå på någon föräldrautbildning eftersom vi redan har ett barn. Vi gick ju för fem år sen (som att man minns!?), men man brukar nog bara få gå med första barnet. Det finns ibland omfödersketräffar och jag ska fråga min bm nästa gång om det är någon sån på min bm-mottagning.

• m o e

Är det någon av er andra som väntar syskon som vet om man måste fylla i inkomstpapper till FK? De har ju redan alla uppgifter om anställning för mig?! När jag hade skickat in moderskapsintyget tog det någon vecka, sen kom det papper om föräldraförsäkringen och det stod att man skulle skicka in "upplysning om arbetsinkomst" eller något liknande. Jag har ju e-leg och sköter allt via fk.se, där alla mina uppgifter redan finns. Måste man verkligen skicka in ett sånt papper då?

• m o e

sockervit: Nej, nej, nej! Lämna in papperen så fort du kan och sen ringer du  bara och meddelar din löneförhöjning senare. Det är jättelång handläggningstid på FK, så man ska alltid vara ute i god tid. Det är tyvärr ändå ingen garanti för att man får pengar i tid... Har du e-leg och sköter allt uttag av föräldrapenning via webben senare kan du ändra dina inkomstuppgifter där.

• m o e

sockervit: Ja, e-leg är ju suveränt smidigt. Man slipper skicka in pappersdeklaration också, och kan sköta allt sånt på nätet. För att inte tala om sen när barnen är på förskola och man ska anmäla och begära ut pengar vid alla vab-dagar...

Jag kommer också sakna Ulla! Hoppas den nya tjejen blir bra, vi får väl ge henne en chans.

Ikväll bär det av till ICA Ettan igen, för det är ju fettisdag idag!!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!