• Ronzki

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Sockervit: Vad bra, då hinner jag vara med 1 timme iaf!!! Då kommer jag runt 19!

Moe: Jo jag förstår att det passsar bra efter gympan. Det är jag som har så tokigt jobb. Haha, ja det kanske var några som satt kvar lääääänge.

• Ronzki

Hej!

Ledsen att jag inte kom ikväll men jag slutade mycket senare än väntat på jobbet. Kom nyss hem från jobbet. Hoppas ni alla hade trevligt. Jag längtar till föräldrarledigheten då jag har mer tid.

• Ronzki

Hej på er alla

Var längesen jag skrev, haft fullt upp med jobb. Börjar ofta kl 8 och slutar kl 19, undrar hur länge jag orkar hålla igång?

Annars tycker jag att bebis sparkar mig i revbenen hela tiden och det känns trångt i magen. Men jag längtar. Vad tycker ni passar för namn till syskonet Elvis?

Annat jag roar mig med är att äta nutella direkt ur burken, hahaha.

Hoppas alla mår bra. Fika ser jag fram emot!!

• Ronzki

Jag jobbar mellan 14-15:30, så jag fikar gärna innan.

• Ronzki

Grattis Cissi, hoppas allt gått bra!!

• Ronzki

Pian80:
    JAAAAAA, den tiden funkar för mig, rena rama lyckan då jag som sagt jobbar JÄMT!! Gnälla, gnälla, gnälla, men jag är så trött på allt jobb!
    Du har stenkoll på alla fik Bra inför mammaledigheten!

• Ronzki

Hej!

Tack för idag, det var jätte kul att träffa gravidisar, kändes så himla roligt att jag äntligen kunde ha tid att vara med på nånting!

Kul att få ett ansikte till alla. Hoppas det blir en till dejt snart!

• Ronzki

Aktalia: Får ont i hjärtat över att läsa er historia. Hoppas allt går bra! Massa kramar till er!

• Ronzki
    Nanoozi skrev 2009-04-14 12:27:30 följande:
    JA det verkar som många av oss kommer nog inte att gå över tiden...eller? Bara för att jag säger det så kommer jag att vara den enda som får vänta 2 veckor längre.Jag tror däremot att jag har börjat läcka fostervatten. Jag får byta trosskydd konstant nu och när jag sitter på toaletten och har precis tömt blåsan och sitter kvar en stund och så fortsätter det att sippra/droppa vatten eller nåt. Inatt när jag gick på toaletten fick jag ett kraftigt tryck neråt. Kändes nästan som man var bajsnödigt....men det va inte det samtidigt som det gjorde ont i ljumskarna och ryggen :-S La mig i sängen igen och la benen i kors och knep ett antal gånger. Tillslut slutade det och jag kunde somna. Idag känner man sig riktigt trött i kroppen och ryggen :(Haft lite förvärkar och sammandragningar från och till. Känns som man håller på att bli knäpp här hemma när man har tid att grubbla och känna efter :-SNu är vi i v 35+3...lite orolig att den ska komma när som helst...
    Mitt vatten gick i v.35, jag väntade i flera dagar på att ringa till förlossningen då jag var så himla osäker på om det verkligen var vatten eller flytningar. Alla sa ju att man skulle få så mycket flytningar. Men du ser nog om det är vatten... Då ser det ut som vatten... om det säger dig något. Iaf så åkte jag in till förlossningen och fick veta att jag snart skulle ha bebis. Fick gå med vattenavgång i en vecka, sen blev jag igångsatt och fick en liten kille 4 veckor för tidigt. Ring förlossningen och åk dit på undersökning!
  • Ronzki

Nanoozi: Skönt att det inte var några problem!

• Ronzki

Jag har en typisk killmage, har exakt samma mått som i förra graviditeten i samma veckor. Läskigt! Undra om det är en kille till? Det sägs ju att magformen inte är vetenskapligt bevisad

Jag träffas också gärna!

• Ronzki
    Pian80 skrev 2009-04-17 14:14:37 följande:
    Ska bli häftigt att se om det blir samma sort då . För jag ahr för mig att du inte mår likadant nu som förra gången? Jag har inte heller nåt emot en date. Fika är ju mitt mellannamn .
    Ja, min BM var också lite förvånad över att det var precis lika som förra graviditeten. Jätte spännande att se.

Så himla mysigt nu för en fika ute och hamnen är ju underbart i detta väder.
    Hur länge ska du jobba?
  • Ronzki

Aktalia: Vad härligt att höra att ni har det bra!!!

• Ronzki

lottak79: var inte orolig för edan, det känns inte när du får den, du blir bedövad först och har förmodligen så ont någonannanstans så du märker det inte. Sen när den väl värkar är det uuuuuuuunderbart, mmmm härligt!!

pian80: Jag kommer också klättra på väggarna så då är vi 2

• Ronzki

Hej på er!

I söndags natt fick jag en hemsk värk i magen, hade ingen aning om vad det kunde handla om. Vaknade kl 23 av olidlig värk och det höll i sig, att dte inte var sammandragningar förstod jag men undrade samtidigt om det var något farlig för bebis. Vid 4 tiden gav jag upp och vi åkte in till förlossningen (är i v.30). Blev undersökt och de hittade inget fel på mig annat än att jag hade mycket vita i urinet. fick insprutat bedövningssalva i blåsan, skönt var det då magsmärtorna försvann. fick veta att jag troligen hade urinvärksinfektion. Försår inte hur det kunde göra såååå ont?? smärtorna kom tillbaka efter någon timme och jag fick bedövningsspruta och efter någon timme fick jag ännu starkare spruta. (stackars bebis) Fick göra ett till UL och allt såg bra ut med bebis, fick även veta att vi väntade en liten kille - mysigt!

Idag har jag kommit hem och smärtorna är som bortblåsta, vilar mig idag med typ 100 missade samtal på mobilen....

Hoppas ni mår bra!

• Ronzki

Tack för alla omtankar. Jag mår redan mycket bättre.

Jag kände verkligen på mig att det var en kille, två busungar kommer jag ha!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!