• Pian80

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Håller med om att det är svårt att hitta snygga kläder. Köpte en klänning på Gina Tricot som jag tror kan funka ett bra tag till. Byxor jag har mest köpt på H&M, och ett par från Stylishmon precis som västerås bebis. Fast de byxorna gillar jag inte eftersom de inte har mudd som går över magen.

• Pian80

Cecilia1982 skrev 2009-02-27 12:33:43 följande:

Hej hej! Moe: Snygga tunikor finns nästan överallt nu och gina har längre t-shirts, modell stor som ser ut lite som tunikor. De kan man ha med deras långa tank tops, det blir snyggt.Var hos bm och hade alldeles för högt blodtryck plus protein i urinen. Då undrade jag hur orolig jag skulle vara "Ja, du måste åka in till förlossningen om du mår sämre!"Aha, så då var den kvällen förstörd. Fick ny tid idag på morgonen och skulle ta med mig morgon kiss. Då fanns det bara spår av protein och blodtrycket hade gått ner. Högt men mindre. Usch, jag blev alldeles nervös.... Tur att det inte är så lång tid kvar...
    Oj! Förstår att du blev orolig, men skönt att provet idag var bättre.
  • Pian80

Då kör vi på fika 10/3 tycker jag!

Pratade med den nya ledaren på vattengympan i bubbelpoolen igår och hon verkar trevlig i alla fall. Hade en liten benis på 5 mån.

• Pian80

Ja Aktalia, det var nästan taskigt . Fast jag vill nog mest ha choklad just nu.

• Pian80

Jag lägger till på listan:

Lista på vilka som kommer på fika den 10/3 kl 18.00 (lättare att boka bord då):

Pian80
    Moe
    DariaM
    Cecilia
    Ronzki
    Lina
    Sockervit
    Nanoozi
    TOTTEoELLE
    Angeni
    Aktalia
    Link 83

Tiden är satt till 18, men VAR ses vi? Några förslag?

Jag hoppas att jag inte missade någon!

• Pian80

m o e skrev 2009-03-04 10:55:57 följande:

Hörrni tjejer! Jag har just läst i en tråd där en vän skriver. Hon fick sin son för en dryg vecka sedan och de andra i tråden väntar eller har just fått sina små. En av mammorna i tråden har varit med om något alldeles fruktansvärt. Deras dotter slutade andas samma kväll som de kom hem från BB och även hjärtat stannade efter en stund. Den lilla flickan överlevde (men är inte hemma från sjukhuset ännu) för att mamman hade gått kurs i HLR (Hjärt- och lungräddning) och hon lyckades uppbringa styrka att ha fokus på rätt ställe när det väl behövdes! Jag har en ganska gedigen livräddarutbildning (har jobbat som simlärare/livräddare i många år och då gick vi HLR-kurser varje termin) bakom mig och senast förra året gick jag en kurs i HLR genom jobbet. Detta är något man helst ska upprepa varje år för att hålla igång sin kunskap. Jag har även gått kurs i Barnolycksfall tidigare, men det är några år sen nu.Efter att ha läst om vad som hände den lilla flickan känner jag att det är dags att fräscha upp det här, särskilt vad det gäller barn. Det finns kurser i Barnolycksfall, som går igenom HLR för små barn och spädbarn (som är lite annorlunda än för vuxna) och där får man även lära sig hantera brännskador, blödningar och andra risker.
    Visst känns det ganska angeläget att ha den här kunskapen nu när vi väntar barn? Dessutom tror jag att det är lättare för oss att ha tid att gå den nu innan bebisarna kommer. Är det någon mer än jag som känner att ni vill gå en sån kurs, så tror jag att inte att det är några problem att få välja en bra tid som passar det flesta. Är det vi få som vill gå kurs kanske vi kan slå ihop oss med den andra trådens mammor, för de håller på att samla ihop till grupp nu.
    Fy vad hemskt! Sånt får en verkligen att inse att man borde kunna med om HLR. Gick en kurs genom jobbet för någon månad sedan, men jag är definitivt intresserad av att gå en som är mer specifik för barn!
  • Pian80
    Ronzki skrev 2009-03-04 14:38:40 följande:
    Sockervit: Vad bra, då hinner jag vara med 1 timme iaf!!! Då kommer jag runt 19!Moe: Jo jag förstår att det passsar bra efter gympan. Det är jag som har så tokigt jobb. Haha, ja det kanske var några som satt kvar lääääänge.
    Bara kollar, det är nästa vecka vi ska ses och fika. Det kanske är det du menar, men jag ville bara vara säker .
  • Pian80

Jag lägger till min sambo på listan också.

Barnolycksfall + HLR:

MOE + Mats
    lottak
    sussu80
    DariaM + Alex
    Link83 + Jocke
    Nanoozi + sambo
    Cecilia1983
    Sajsis
    sockervit + sambo
    Ronzki
    Pian80 + sambo

Har jag missat någon, så fyll på!

• Pian80
    Cecilia1982 skrev 2009-03-06 08:44:47 följande:
    Vad kul med så många som ska fika!Igår var vi på smvc och fick ta lite prover, de gjorde också ett tillväxtultraljud på bebis. Den väger 2600g ca och alltsåg bra ut. Jag hade fortfarande högt blodtryck, men inga proteiner i urinen. Så nu blir det till att vila och vila...För det är ju så lätt, det är ju en miljon grejer som man vill hinna med!Sajsis: Vad underbart med en liten semester, det kan aldrig bli fel!
    Åh vad skönt att höra att det såg bättre ut!
  • Pian80
    sockervit skrev 2009-03-06 15:42:15 följande:
    Just ja, VAR ska vi ses på tisdag? Någon som har förslag på plats?De ställen som jag kommer på som har öppet efter 19 är:Gränden, Cornetto Bar, Kalle på spången, Il Chicco...Kom gärna med förslag som sagt....
    Har också funderar på var, känns som arr de ställen jag brukar gå till stänger kl 19. Nere i hamnen, vad heter de nu, Kajens Fik och Butik, har inte de öppet till 21 eller nåt?
Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!