Inlägg från: lottak79 |Visa alla inlägg
  • lottak79

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Ska även påpeka att jag har 2 arbetskollegor som gör exakt samma jobb som mig och har fått biviljat, varför ska min ansökan vara annorlunda?? Kan man ju fråga.

• lottak79

Hej tjejer!

Angeni: Jag kommer att överklaga beslutet. Satt och skrev brevet igår och pratade med chefen nu oxå, men fick inte prata ut ordentligt. Men jag påpekade för han att jag är grymt förbannad och undrar vad han har sagt till dom. Dom hade tydligen ringt till han på jobbet i veckan. Men fick inte veta vad han sa. Men det ska jag fråga sen om han ringer mig. Men han sa att dom måste ha missförstod det hela. Jag kan ju inte ha någon vid min sida hela dagen för att jobba för mig. Det är ju helt befängt!

Sa även att detta är ju en trygghet för mig att kunna gå hem ifall jag inte orkar. Får jag inte det så måste jag sjukskriva mig eller ta ut föräldrardagar. Men hallå!! Jag vill ha mina föräldrardagar när bäbisen kommer. Visst är det bara 60 dagar men ändå! Om andra har fått det biviljat med samma arbetsuppgifter och varför inte jag.

Jag är anställd på 80% men jobbar nästan som heltid ändå. Jag både öppnar och stänger butiken. Så man vikar ju för en chef. Långa arbetsdagar blir det, som 7:00-18:45.

Cissi: Hur känslo kalla kan fk vara och fråga om hon blir arbetsför igen. Det där tär ju både psykiskt och fysiskt! Som sagt så är dom IDIOTER !!!

Aktalia: Då kanske det är en liten flicka där inne. Vi får se om det stämmer. Och namnet redan avklarat. Vad enkelt det blev {#lang_emotions_smile}

• lottak79

Nanoozi: Min onda rygg kommer och går, så jag vet inte om man kan kalla det sjuk. Vet inte riktigt vad gränsen går. Min barnmorska sa att hon kunde inte se varför jag inte skulle bli beviljad. Tror det hänger mkt på vad min chef har sagt oxå.
    Han verkar inte så smidig. 
    Ibland kan jag inte sova och få lov att ta värktabletter för att ens ska kunna somna om. Vissa dagar är ju bättre. Antar att man får ont i ryggen för att magen blir framtung. Och det hade ju varit smidigare om man kan ta ut havandeskapspenning och planera in mina dagar på någon annan som är mer arbetsför än mig, än att jag ska ringa samma dag och säga att jag inte kommer. Då det är mkt svårare att ta in nån direkt på morgonen. Det faller så mkt när någon är sjuk. Sjukpenning kanske man ska fundera på då. Men förstår inte varför rätt penning inte hamnar rätt. Man är ju trots allt havande. Märkligt det där. Jag väntar på samtal från fk och ser vad dom säger, och brevet är snart redan skickat. Tack för tipset, värt att tänka på. Ha dé gott

• lottak79

Cissi: Hoppas det ger den önskan du vill ha och att du inte får allt för ont i fogarna. Tänker på dig dagligen och kanske undrar om du ligger på bb {#lang_emotions_smile}.

Själv har jag varit hos bm idag, och hon blev som alla förvånad att jag inte hade blivit beviljad havandeskapspenning. Men som sagt, får jag inte det, så kommer det nog att sluta med sjukskrivning.

Idag skulle hon mäta magen och bara minsta lilla tryck hon gjorde så kändes det i bäckenet. ONT !! Då tyckte hon att jag borde nog kanske ta det mera lungt på jobbet nu och faktiskt tänka lite på mig själv och bebisen.
    Jag har alltid värktabletter på nattduksbordet för jag har ont och kan inte sova utan dom. Men hur kul är det att äta sånt hela tiden. Då kanske man föder ut en panodil unge....skämt och sido...Är det någon annan som har svårt att sova för dom har ont i höft och svank?

Det är svårt när man alltid har kört på och vill så mkt.
    Min sambo säger hela tiden att jag kommer ju aldrig att förlåta mig själv om något händer nu och förlossningen startar. Och det ligger ju något i det. Har ju trots 12 Veckor kvar. Så jag har beställt tid hos läkaren nästa vecka.

• lottak79

Moe: HAHA det skulle vara något! En liten Ipren bebis. Då skulle bm bli förvånad {#lang_emotions_wink}

Jag kan inte heller ligga på rygg, älskar att ligga på sidan, men jag tror jag har hittat varför jag kan ha så ont i ryggen. Jag var ledig igår och bar inga tunga lådor. Och idag har vaknade jag utan att ha ont i ryggen. Det är sån befrielse !! Så nu blir det inge mer tunga lyft {#lang_emotions_smile} Då kanske man kan jobba längre.

Ha dé gott tjejer

• lottak79

Link83: Stackare....det är så många som har fått magsjuka har jag hört. Hoppas man själv slipper den och att du nu känner dig piggare. När ska du ha lillbebisen? Försökte kolla listan men såg inte ditt namn där.

Själv har jag nu sett den färgen som jag har valt till vår barnvagn och dom är ÖVERALLT !!! Så nu vill jag inte ha den färgen längre. Men dom sa på barnens hus att om vi fick för oss att ändra färg så kunde vi göra det. Det var inge problem för dom att bli av med en sådan vagn som vi har beställt ändå. Så idag bär det av till barnens hus. Vad jag krånglar {#lang_emotions_innocent}

Cissi: Du har inte varit här något??? Kanske du är på BB?? {#lang_emotions_laughing}

• lottak79

HALLÅ TJEJER !!

Jag fick mms av Cissis man igår! Cissi fick en liten flicka. Mor och dotter mår bra!!

Gud så kul!! Varma lyckönskningar!

Och Jätte Stort Grattis till {#lang_emotions_baby} Cissi och Johan! Du prickade verkligen in på dagen! {#lang_emotions_laughing}

Kram

• lottak79

Aktalia: Vad härligt med en pojk !! {#lang_emotions_smile}

Alla som jag stöter på tror jag får en pojke men har bara en känsla att det är en flicka men det visar sig. Det blir ju tok bra vilket som {#lang_emotions_laughing}

Nanoozi: Usch då, förstår din oror. Skönt att ni fick komma in och kolla läget och kanske kan göra något åt dom vita blodkropparna. Vila är det bästa nu för dig. Även om man längtar så tror jag det är bättre att dom får "gräddas" lite mera. Packa BB väskan är nog en smart sak att göra. Vila nu och hoppas du känner dig bättre. Sköt om dig och bebisen.

Cissi: Härligt att se dig igen. Har hört att det har gått bra och så. Förstår att det är en helt obeskrivligt känsla att den lilla bebisen är din. Hon var så fin på denna lilla bild man fick. Ska in och läsa lite i din blogg. Sköt om dig och resten av familjen!

Själv ska jag till läkaren idag för att kolla upp min onda rygg och höft. Får se vad han säger. Igår jobbade man från 07:00-21:00. Ganska länge och det var bara att ta värktablett innan man gick och la sig för att få kunna sova hela natten. Ska ju inte behöva vara så här eller hur. Kanske man får gå ner i tid.

Fika får jag se om jag kan. Vi har lite renovering att göra i helgen men annars skulle det vara kul att hänga på.

Ha dé gott tjejer!

• lottak79

Hej tjejer

Nu har jag varit till läkaren, och han ville sjukskriva mig helt fram till förlossningen om det inte finns andra arbetsuppgifter åt mig. Har fått det på papper nu att det är foglossning men det var ju egentligen inget nytt, det kommer ju inte bli bättre för ens efter förlossningen. Men det är ju bara en läkare som kan fastställa det. Så nu är det gjort. Då spelar det ju egentligen ingen roll om jag får havandeskapspenning eller inte.

Men man blir smått sur sen när man går till jobbet och förklarar att jag inte orkar och har nu blivit beodrad att inte mer lyfta mer tunga kartonger. Nä då kan du ju sitta i kassan för det mesta av dagen. TACK, MEN NEJ TACK!  För det gör ju inte heller ont i ryggen till slut. Usch jag blir så less. Man har ställt upp så mkt på jobbet och så får man göra skit göra! Då kan det va! Visst är det skönt att sitta i kassan i mellan åt men fan inte hela dagen! Usch förlåt att jag är bitter. Men jag vill jobba så länge jag kan men vill ju göra mer än det ingen annan vill göra på jobbet. Hoppas ni förstår vad jag menar. Man vill ju kunna njuta av graviditeten som är kvar. Så vi testar en vecka till och får se hur det känns.

Sorry för det bittra inlägget. För det mesta är jag glad {#lang_emotions_smile}

• lottak79

Hejsan tjejer !

Nu har jag blivit beodrad av chefen oxå att jag inte kan jobba mera. Hon såg på mig att jag inte mådde bra och inte orkar. Och jobbet är inte en säker arbetsplats då taket ramlar in på oss. Var totalt livrädd. Så nu kommer det bli kliniskt rent här hemma, när man ska få tiden att gå {#lang_emotions_smile}

Kunde inte heller vara med på fikat denna gång. Men ni hade säkert lika trevligt ändå {#lang_emotions_smile}

jeka78: Jag var oxå på infomötet på försäkringskassan i torsdags. Vi satt längst bak, jag och sambon. Vart satt ni? Och var sajsis oxå där?

Ha dé gott....

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!