Nanoozi skrev 2009-04-14 12:27:30 följande:
JA det verkar som många av oss kommer nog inte att gå över tiden...eller? Bara för att jag säger det så kommer jag att vara den enda som får vänta 2 veckor längre.Jag tror däremot att jag har börjat läcka fostervatten. Jag får byta trosskydd konstant nu och när jag sitter på toaletten och har precis tömt blåsan och sitter kvar en stund och så fortsätter det att sippra/droppa vatten eller nåt. Inatt när jag gick på toaletten fick jag ett kraftigt tryck neråt. Kändes nästan som man var bajsnödigt....men det va inte det samtidigt som det gjorde ont i ljumskarna och ryggen :-S La mig i sängen igen och la benen i kors och knep ett antal gånger. Tillslut slutade det och jag kunde somna. Idag känner man sig riktigt trött i kroppen och ryggen :(Haft lite förvärkar och sammandragningar från och till. Känns som man håller på att bli knäpp här hemma när man har tid att grubbla och känna efter :-SNu är vi i v 35+3...lite orolig att den ska komma när som helst...
Mitt vatten gick i v.35, jag väntade i flera dagar på att ringa till förlossningen då jag var så himla osäker på om det verkligen var vatten eller flytningar. Alla sa ju att man skulle få så mycket flytningar. Men du ser nog om det är vatten... Då ser det ut som vatten... om det säger dig något. Iaf så åkte jag in till förlossningen och fick veta att jag snart skulle ha bebis. Fick gå med vattenavgång i en vecka, sen blev jag igångsatt och fick en liten kille 4 veckor för tidigt. Ring förlossningen och åk dit på undersökning!