Inlägg från: Cecilia1982 |Visa alla inlägg
  • Cecilia1982

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Angeni: Du kan alltid göra llting på nätet, det går lite snabbare än att vänta på alla papper. Du behöver bara en inlogging från din dator, bank id eller något liknande. Jag sköter allt mitt via nätet. Men man blir inte lite förbannad när det inte fungerar!!

Lotta: Klart att det måste gälla samma för dig!! Är du anställd på 100%? Annars kan det ju vara det som spelar in...

FÖRSÄKRINGSKASSAN SUGER!!

Min plastmamma hade precis påbörjat sin cellgiftsbehandling mot bröstcancer, när fk ringer och frågar när hon beräknas vara arbetrsför igen!!! IDIOTER!!

Så, nu har vi spytt lite galla!!

• Cecilia1982

Där lär jag göra samma sak! Men jag hoppas att jag kan få ta bort mig själv och skriva annat än bf snart!...

BF-lista

BF 27/3 - Cecilia1982, Cissi, Romfartuna, (1:a barnet)
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 16/4 - Link 83 - Lina, Bäckby (2:a barnet)
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga-Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene, Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn, Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 2/7 - Glimt - Åsa, Öster Mälarstrand (1:a barnet)
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö (1:a barnet
    BF 8/7 - Labolina No7, en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress, Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar
    BF 26/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 17/8- sossi- Sofia, Malmaberg 1:a barnet

• Cecilia1982

Nanna: det där med domningar och värk i handen kan vara karpaltunnelsyndrom. Jag fick sova med handledsskenor och det blev mycket bättre! Det är många som kan få det såhär i slutet av graviditeten. Jag fick låna av arbetsterapeuten, prata med din bm om det för det är jättebesrvärlig annars!

Angeni: Det där med rörelser är lite jobbigt, min bebis har verkligen ingen plats nu, så man får verkligen knuffa på den för att få lite respons ibland.

Min bebis siktar nog in sig på min födelsedag, den 31 mars. Det vore roligare som moe skriver om den fick en egen dag!

• Cecilia1982

Haha, jag var hos bm idag och då träffade jag de 4 paren som vi var på föräldrautbildningen med. Alla var beräknade i mars, men alla fick i februari och pojkar dessutom!{#lang_emotions_tongue_out}
    Det roliga var att ett av paren var beräknade till den 29 mars och hon fick i februari ett gossebarn på 4700g!!! Det måste ju ha blivit en grov miss där! Man kan inte föda ett så stort barn en månad innan bf, eller? HUA!!

Allt såg annars bra ut, blodtrycket har stabiliserat sig, så det är ju bara att få klämma ut lill*n nu då!!!

• Cecilia1982

Moe: Vad jobbigt med ett huvud i revbenen!{#lang_emotions_smile} Det måste komplicera allt lite extra för man böjer sig ändå några gånger per dag!

TotteoElle: Vad skönt att få en massa gjort såhär och att blodvärdet såg bättre ut!

Vad jag önskar att jag hade jobbat natt för som det är nu så håller jag mannen vaken med mitt snarkande. Det hjälper inte med hörselproppar!!!{#lang_emotions_embarassed} Och bara för att jag vet att jag håller hnom vaken så kan inte jag sova och så håller vi på så. Varannan natt får vi ta! hihi, det är väl bara att vänja sig och hoppas på att snarkningarna går över!

Jag funderar på att ta en riktigt lång promenad nu så bebis kanske tycker att den ska titta ut, eller putsafönster, dammsuga uppe och nere, torka golven, ja, jag är villig att testa allt... Någon som kan tipsa mig!!!?

• Cecilia1982

Sådär, en helt underbar dag med sol!
    Idag har jag:

Tagit en ganska rask promenad med hunden Gjort iordning inne hos hönsen Burit in ved Sprungit upp och ner i trappen Har det hjälpt? Nej, inte hittills,men jag hoppas på att det ska komma igång. Slemmisen har släppt också, så nu djävlar{#lang_emotions_yell}!!

Det skulle vara kul om den kom på bf dagen, men gärna idag eller imorgon!
    Jag kommer få sota för min aktivitet inatt, med onda fogar, men jag hoppas att jag kan säga att det var värt det!!

Angående fikat: Hur blev det med det?
  • Cecilia1982

Hej allihop!

Nu sitter jag här med en liten flicka i korgen bredvid mig och kan inte riktigt fatta att det är min!!!
    Jag skriver min förlossningsberättelse i bloggen, så kan ni som vill läsa. Men jag kan säga att det gick snabbt.

Tack för alla gratulationer!

• Cecilia1982

Sådär, nu har jag lagt till så man kan läsa på bloggen! Vill ni ha mer detaljerat så inboxar jag!!{#lang_emotions_laughing}

Nanna, vad otroligt jobbigt att magen börjar jobba såhär tidigt! Men då är det också skönt att det har koll på er och det är ju ingen katastrof om bebis vill titta ut nu, även om det är bättre att den stannar på insidan ett tag till!

Vad musigt med fika! Vi hänger på lite längre fram!

Att det kan vara så underbart med en liten, jag kan inte sluta titta på henne!

• Cecilia1982

>Hej hopp! Herregud, det närmar sig för allt fler...Tänk vad tiden går fort!!! Själv hinner jag inte mycket mer än att ha tuttarna framme i tid och otid! :) Napp är en bra uppfinning!

Det är så skönt att våren är här, så man kan få vara ute!!

• Cecilia1982

Haha! Vad roligt Link83!!! GRATTIS!! Lina, nu är vi 2 som fått på dagen, undrar om vi ändrar statistiken?

Sussu80: GRATTIS till dig med!

Sockervit: Ja, jag gick på barnmorskepunkten och jag tyckte att det var jättebra. barnmorskepunkten.se

• Cecilia1982

Oj här händer det grejer!

Jag hinner verkligen inte sitta vid datorn längre! Herregud vad med tid det tar att ha smått!! Både på gott och på ont, men absolut allra mest på gott!!! Det är så kul att läa att det har kommit fler bebisar!!

GRATTIS TILL DE SMÅ!!

• Cecilia1982

Angeni: Vad tråkigt med en så nonchalant läkare! Uscha, man vill ju bli av med sin oro!!

Nanna: Jag skrev också en förlossningsplan, det känns bra att ha en, men jag tror att det inteblev många önskemål som jag ville ha lika när det väl satte igång!

Har alla som ska gå på hlr kursen fått inbjudningen?
    Vad trevligt och läroroikt det ska bli!

• Cecilia1982

Hej hopp i vårsolen!

Det var inte länge sedan som jag kände precis som ni, denna eviga väntan, trött på att inte orka med så mycket och att tiden alldrig tycks försvinna.
    Ha förtröstan, den tiden kommer aldrig tillbaka. Nu finns det inte tid till något mer än att vårda och älska det lilla knyttet!
    Jag hinner knappt titta igenom mailen ett par ggr i veckan och när jag väntade på henne så var jag inne flera gånger om dagen!
    Haha, vilken skillnad och jag vet att det låtersjukt, men njut av att ni har denna tid, den behövs för själen!

Det går jättebra för oss här hemma, jag hoppas att hon får in lite rutiner snart, för nu är det bara upp och ner allting. Men hon växer så hon knakar!

Kram på er alla kämpar med magarna i vädret!{#lang_emotions_sunny}

• Cecilia1982

Hej Allihop!
    Aktalia: Kul att läsa att du är så laddad att få komma hem!

Hörrni, det blir två platser till lediga, för vår lilla tjej är ingen glad tjej...{#lang_emotions_frown} Antagligen kolik, men det kan vara allergi mot modersmjölken, så vi ska testa...

Vi kommer att gå kursen vid ett senare tillfälle.

Ha det

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!