Inlägg från: lottak79 |Visa alla inlägg
  • lottak79

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Sussu80: Stort grattis till eran lilla pojk!!

• lottak79

Sajsis: Jag kan inte heller koppla till er. Jag som trodde vi skulle vara själva där från denna tråd. Trodde dom flesta hade bokat senare i maj eller något. Min sambo Andreas frågade en fråga varför inte dom paren som hade ansökt om den där "bonusgrejen" inte uppfyllde kraven. Och svaret på den frågan var ju att dom inte hade jobbat.

Vill önska alla er en Glad Påsk! Och hoppas ni har det bra med era magar och bebisar!

Själv åker jag och sambon till smögen och vilar upp oss.

• lottak79

Stort Grattis Link83 !! Nu ramlar det in bäbis efter bäbis. Vad roligt !! {#lang_emotions_laughing}

• lottak79

Aktalia: Hoppas att allt går bra för er!! Hjärtskärande att läsa vad som har hänt. Tänker på er och hoppas lill Erik är en kämpe!!

*KRAM*

• lottak79

Hej tjejer!

Här händer det grejer!

TOTTEoELLE: Hoppas du mår bättre nu och att du får vila. Och att bebisen vill stanna i sin enrummare ett tag till.

Nanozzi: Förstår att du känner dig osäker. Hoppas du får svar på alla frågor imorn hos barnmorskan.

Själv så har jag kännt att det har borrat ner sig lite mot bäckenet. Är bara i V.30 bara. Kan dom fixera sig redan nu?? Och sparkarna är i stort sett bara på högersida vid revbenen. Inte att det gör ont men h*n verkar ligga väldigt bestämt på sin plats.
    Har ju drabbats av den enorma tröttheten som kommer från ingenstans! Ska be barnmorskan kolla mitt järnvärde på torsdag. Och sömnen rubbas konstat om nätterna, upp på toa, dricka vatten och sen åla sig ur för toa igen och sen vakna som en trasig flodhäst. Visst är det underbart {#lang_emotions_laughing} Och så har man läst nu om flytningar och bindor. Har ännu inte kommit dit än men jag har något att se fram imot {#lang_emotions_wink} Om man drabbas av det så att säga.

Ha en fortsatt trevlig dag ! {#lang_emotions_sunny}

• lottak79

Hej tjejer !

Välkommen Pigge80!

Cissi: Kul att höra något ifrån dig! Hoppas du och den nya familjen har det bra {#lang_emotions_smile}.

Sockervit: Känner igen det där med att vara frustrerad. Att man inte kan göra samma saker som man har gjort tidigare och det har ju varit så självklara saker. När jag berättade för min sambo att jag har blivit så trött den senaste veckan så sa han "Det är nog för du inte aktiverar dig"  Inte bra att säga så till en gravid kvinna med hormonstimm!! Han höll på att få en höger! Sen läster jag "Professorn" högt ur min bok hur man kan må i vecka 30, och där fanns tröttheten med! {#lang_emotions_laughing}

Nanozzi: Hoppas det går bra hos BM idag! Och att dom kollar så att det inte är fostervatten eller om det är det. Hur som helst så hoppas vi på att bebisen vill vara kvar i sin enrummare {#lang_emotions_smile} ett tag till. Väntar på rapport sen.

Själv så har jag haft en sån kraftig huvudvärk som kom från ingenstans igår kväll när jag kollade på desperater housewife´s. Orka inte se hela utan gick och la mig och hoppades på att det skulle släppa om jag bara fick sova. Men icke så nicke. Vaknar med dundrade huvudvärk och visst det är mitt 3:e migränanfall. Upp och ta tablett och hoppas det går över snart. Är det någon som vet (Sockervit: visst har du migrän oxå?) om man får ta sin migrän medicin i slutet av graviditeten?

Hadé

• lottak79

Moe: Lycka till hos SMVC. Det går säkert fint fint. Lillkillen kanske försöker bygga ut sitt rum lite {#lang_emotions_wink}. Väntar på en lägesrapport sen.

• lottak79

Moe: Skönt att det gick bra idag och att lillkillen har vänt sig till rätta och hoppas han stannar där.

Lina: Tack för att du dela med av din förlossning. Man blir lite mer förberedd på vad som ska komma {#lang_emotions_smile} Och hoppas att storebror Ryan kryar på sig.

TOTTEoELLE: Skönt att det bara är förvärkar än. Se till att vila mkt, fast det kanske är svårt. Sköt om dig. Rolig tråd att läsa {#lang_emotions_laughing}

Nu är det många som springer till bm, själv ska jag dit imorn. Undrar vad man har för mått då. Sist hade jag 25 och var i vecka 27. Det har nog växt gansk mkt skulle jag tro. Har oxå gått upp 10 kg nu och har 9,5 vecka kvar. Vi får se vart det slutar {#lang_emotions_smile}

• lottak79

Hej igen

Blev lite konstigt det där....börjar om igen...

Välkommen emeli89! Har själv bott i sala i 21 år men nu bor jag sen 8 år tillbaka här i västerås.

Sexlivet kan man ju undra vart det tog vägen. Men som du säger angeni att det får man stå ut med som gravid {#lang_emotions_laughing}

Är det någon som har hört av sig från nanoozi?? Kanske på bb eller något?

Idag var jag hos BM och allt såg bra ut. Blodtrycket var 110/75. Och blodvärdet var 125. Så min trötthet var nog bara hormonellt. Och hjärtslagen låg på 136. Lillen passade på att sparka på då oxå {#lang_emotions_laughing} Och magen hade växt till 29 som är 4 cm till sen sist. Ligger inom ramen i alla fall.

Moe: Hur gick det för dig idag hos BM? Vi går ju till samma mottagning men med olika bm.

Sajsis: Känner igen dina krämpor som du har. Är mestadels trött i ryggen när jag vaknar. Hoppas ni får det bra på eran första föräldrargruppsmöte.

Ha dé

• lottak79

Nanoozi: Skönt att det inte var fostervatten. Förstår att du vill att bebben ska komma nu. Men ta det lungt i trädgården och renoveringen ändå. Har du försökt med hallonbladsthe? Jag har hört det kan sätta igång tidigare. Själv har jag hemma det i skåpet liggandes och det ska ju helst inte tas före V.35. Det kanske är en myt jag vet inte. Men det kanske är värt att prova. Sköt om dig och bebben i magen.

• lottak79

Emelie89: Jag flyttade till västerås där jag då träffade min kille från västerås, som är nu mitt ex. Och sen för att jag har jobbet här och så. Trivs jätte bra här. I sala har jag min familj kvar.

Välkommen CiaA!! Själv fyller jag 30 i juli. Men ålder har nog ingen betydelse här i alla fall {#lang_emotions_smile}.

• lottak79

Aktalia: Skönt att det har gått bra och hoppas snart du får vara nära Erik och mysa!!

Glimt: Vad kul med nytt boende!

Moe: Hoppas att du orkar dom sista veckorna. Det är ju snart dags för er. Det är nog klokt gjort att lägga in nr i mobilen nu. Man vet ju aldrig när det händer. Sköt om dig.

Själv har jag fått hem papper om förlossningsplan, men vet egentligen inte vad jag ska skriva egentligen. Är verkligen vilsen. Men jag antar att jag vill ha en sån naturlig förlossning som möjligt. Min enda oro är epadral bedövningen. Tycker det är lite läskigt att dom ska in med en tjock nål imellan kotorna på en. Ihhh {#lang_emotions_yell}
    Så det kanske jag endast behöver skriva då {#lang_emotions_smile}

Idag har jag knappt kännt av den lille idag, börjar bli orolig {#lang_emotions_frown}, har försökt putta lite på magen, ingen reaktion. Druckit iskallt vatten, händer inget då heller. Finns det något annat man kan göra....Usch...blir så orolig.

• lottak79

Nu har jag äntligen fått känna av ett riktigt hårt träningspass av lillen efter den har tagit en lång lång sovmorgon. Det känns underbart skönt!! {#lang_emotions_laughing}

Angeni: Vilket tråkigt bemötande du fick av läkaren. Vissa ska verkligen inte jobba inom vården!! Hoppas det går bättre på måndag.

Ha en fortsatt trevlig söndag {#lang_emotions_smile}

• lottak79

Hej tjejer

Här är en till som går hemma och bara har långtråkigt. Visserligen orkar jag lite, går till gymet ibland, men orkar bara gå på bandet och träna lite armar. Men sen är man helt slut. Sen somnar man lagom på soffan mitt på dagen. Det är nog snart dags att börja handla säng och skötbord medans man orkar något. Känner lite stress inför det.
    Varje gång jag ska upp på toa så klickar det till i slutet av ryggen och höften. Inte så jätte skönt. Stel som en pinne! HAHAHA

Idag blir vår första möte med föräldrargruppen. Ska bli kul och spännande!

Ha dé så gott alla tjockisar {#lang_emotions_smile}

• lottak79

Moe: Oj du har fullt upp. Se till att vila nu! Det är du värd efter all dess renovering och bullbakning. Härligt att ni har fått det rum ni vill ha! Ska passa på att fråga en hel del saker på föräldrargruppen.

Cissi: Hejsan, så kul att höra ifrån dig. Ska verkligen ladda inför förlossningen och försöka njuta av den tid som är kvar, trots att man längtar att få gosa med lilla knyttet.

Själv fick jag svar på min omprövning från FK, mindre glad då dom avslog den igen!! Jag förstår inte. Min nya chef tycker det låter helt galet och mena att min t.f chef gjorde fel när han skrev brevet och mena att jag kan jobba ca 7-8 timmar i veckan, det arbetet finns inte för mig förklarar min nya chef. Och då skickade jag även in en sjukanmälan som är på heltid från min läkare. Jag vet inte om jag orkar överklaga igen till länsrätten. Det tar på krafterna! Min nya chef tyckte jag skulle göra det. Hon var villig att skriva ett nytt brev. Men jag vette sjytton längre. Frågan är om detta kommer att drabba min SGI nästa år om jag får sjukskrivning istället för havandeskapspenning? Det gäller dock bara 2 månader. Har ingen koll längre. Tar för mkt onödig energi från mig nu.

Ha en underbar dag alla tjejer! {#lang_emotions_cool}

• lottak79

Ronzki: Stackare med en sån smärta. Har du fått någon antibiotika mot uvi? Och Grattis till lillkillen som ni väntar!! {#lang_emotions_smile}

Angeni: Vad kul med husvisning. Har ni bestämt er för att bygga nytt? Alltid roligt med ett hus och egen trädgård man går gå och pyssla lite.

Igår var det första gången på föräldrargruppen som en barnmorskestuderande hade. Tyckte hon var jätte bra och hon kör lite profylax övningar med oss. Hon mena att det är väldigt viktigt för vår förlossning som vi väntar. 5 ggr kommer vi köra det. Tycker jag det var kanon bra idé faktiskt. Och så fick man träffa 6 andra magar. Mkt trevligt. Det visade sig bara att det är jag som lider av foglossning och dom andra undrade var det var. Tur har dom säger jag bara.

Jennka79: Japp det är jag det {#lang_emotions_laughing}. Och då är det du från konsum {#lang_emotions_smile}. Hoppas du har det bra.

• lottak79

Hejsan tjejer

Nanoozi: Ja det är många som har problem med sina graviditeter men hoppas vi slipper det onda snart. Jag är oxå en som har UVI ofta och har ett medfött fel sen jag var liten och har alltid åkt på UVI så fort det har varit kallt ute och si och så. Min barnmorska informerade mig om GBS när jag tog upp mina problem med UVI. Men nu när jag har blivit gravid så har mina prover alltid varit mkt bättre än innan graviditeten. Konstigt det där. Det är detsamma med min migrän. Har bara haft 3 anfall hittills och innan kunde jag ha haft säkert många fler. Så lite posititvt för det med sig för mig.

Sajsis: Stackare som har såna sammandragningar. Skönt att dom gav dig den där kortisonsprutan ifall den hade tänkt att komma ut tidigare än väntat. Men hoppas naturligtvis att bebben vill stanna lite längre i magen. Skönt ändå att veta att bebisen mår bra. Vila mkt nu och va rädd om dig!

Själv har jag sån fruktansvärt ont i ryggen om natten och kan inte sova, det är framförallt i svank och höft. Har alltid panodil bredvid som jag kan ta så man kan somna om. Så där har jag mitt största problem. Hoppas veckorna går snabbt!

Till helgen har sambon och jag bestämt att vi ska åka till stockholm en sväng och bo på hotell och gå på bio och bara rå om varandra innan bäbisen kommer. För sen har man kanske inte tid till det på ett tag. Ska bli mysigt. Men han är lite hemlighetsfull om det. Gillar överraskningar men är extrem nyfiken av mig så det är alltid svårt att överraska mig...*fniss* Hur som helst blir jag glad ändå för miljöombyte vad det än blir.

Hadé gott

• lottak79

Moe: Usch det låter inget vidare. Se till att vara hemma nu och vila. Får du inte i dig någon näring så är du inte allert på jobbet heller. Var rädd om dig!

Aktalia: Skönt att ni har fått kommit till västerås nu. Hoppas att ni snart får boa in er hemma med lill Erik.

Sockervit: Jag hörde om min migrän medicin, och den fick jag naturligtvis inte heller ta utan kollade upp någon annan som jag har tagit förut. Imigran är ok säger dom. Min barnmorska kollade upp med en av deras läkare. Så det finns medicin om man lider mkt av det.

Jag känner lite stress jag med. Inte kanske att jag kommer att hinna men och veta vad man ska köpa i första hand och allt är bara som en dimma i huvudet. Vad är liksom viktigast och vad ska börja med att köpa. Blir mkt på en gång. Är rädd att jag har köpt för lite kläder eller något annat. Det går fort nu! Men imorn blir det en sväng till ikea för att inhandla lite lakan och madrass och säng tror jag. Vagnen kommer om 2 veckor. En början i alla fall.

Nanoozi: Dina sammandragningar låter inge vidare. Kanske det är bäbisen som vill komma och hälsa på nu. Vila vila vila, är det enda jag kan säga fast det är svårt. Sköt om dig!

Nu blir det natti natti

• lottak79

Aktalia: Skönt att ni får vara hemma i eran hemma miljö lite. Hoppas ni snart får vara där på heltid!

Moe: Förstår din frustation att bara ligga och vila och det bara kliar i fingrarna. Men man får lungt göra som barnmorskan säger. Hoppas Ul:et ser bättre ut och att den lille killen har lagt på sig lite mera!  När skulle du på Ultraljud?

Själv har vi haft det toppen i stockholm. Perfekt väder och skönt att komma iväg och byta miljö bara. Men var så otroligt varmt på hotellrummet så man sov ju dock inte så jätte bra och drömde verkligen en JÄTTE MARDRÖM!!!

Min dröm var att jag fick en Jätte klot kille med ett fullvuxen karlhuvud med världens skäggstubb och hur mkt NÄSHÅR som bara stack ut ur näsan!!! Ja ni läser rätt. Helst sjukt! Och dessutom vägde  närmare 5 kilo !! BLÄÄÄ!!! Och så säger mina närmaste vänner att han är söt!!! Vad fan säger jag! Jo att det är världens fulaste bäbis!!! Fy sjutton vad jag mådde dåligt. Måste ha varit värmen på rummet som gjorde jag drömde så illa! Visst kan man ha livliga drömmar, men så där illa??? Jag var extremt lättad när jag vaknade i alla fall!

Är det någon annan som har haft livliga drömmar?? *ASG*

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!