Inlägg från: Nanoozi |Visa alla inlägg
  • Nanoozi

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Cecilia: Ojdå det va ovanligt att man kan beräkna så fel på förlossningsdatumet. Är det så vanligt att folk får tidigare än beräknat? Trodde det va mer vanligt att det går över tiden.

Jag har en känsla att vi kommer att få bebben tidigare... Känns som vi har varit väldigt tidiga med fostrets utveckling. Allt som man kan läsa om när bebben börjar sparka, när man känner på visst sätt och magens tillväxt m.m har legat ett par tre veckor före det som man kan läsa om de olika graviditets veckorna. Just nu ligger vi över genomsnittet för SF-måttet dessutom men inte över max-kurvan. Vi blev tidigare flyttad efter UL med en hel vecka...brukar vara ovanligt att man flyttas en hel vecka fram i tiden...eller? Jag har räknat att det inte kan stämma med sista mensens första dag. RÄknar jag bakåt från befruktningsdatumen så stämmer det inte riktigt överrens med tiden när vi skapade livet...om ni förstår vad jag menar.

• Nanoozi

Grattis till lilla miraklet, Cissi!!! Helt underbart! Väntar med spänning att få höra hur det har gått med allt.

Lina: Varför hade dem en sån grym rea på Barnenshus...ska dem OXÅ lägga ner?
    Synd att vi missade då

Sambon och jag har vart och shoppat garderobstommar, gipsskivor och takreglar istället Jippeee! hehe Not! Men behövligt! Måste få klart sista rummet innan babyn kommer för sen finns det ju inte tid.
    Har skit ont i ryggen och ljumskarna efter allt bärande. Fick värsta sammandragningarna efteråt :-S MIndre kul! Vill ju så gärna hjälpa till även om jag inte orkar just nu.

Har nu blivit sjukskriven resten av tiden. Pallar inte av att jobba längre. Sammandragningar och värk i ryggen. Läkaren skrev på intyget att jag har foglossning istället så att FK godkänner det.

• Nanoozi

Nu har man varit en vända till förlossningen på kontroll. Började få känningar redan igår förmiddag med ilningar och värk i ljumskarna, sen gick det över till tryck och ilningar i underlivet. Inatt sov jag nada då bebben hade bestämt sig att köra ett nattpass, dvs nattgymppa och jag hade värkar. Imorse hade jag värkar var 10 min som höll i halvminut ungefär. Så det var bara och ringa till förlossningen. Det gjorde tester och UL men de kunde inte se direkt va som orsakar värkarna. De upptäckte dock att livmodertappen är kortare än genomsnittet (vilket kan innebära en "tiny-risk" att bebben kommer tidigare), och så hade jag lite vita blodkroppar i urinet (kanske urinvägsinfektion) som KAN vara anledningen till värkarna. Annars såg allt bra ut. Mysigt att se bebben igen Men jag blev ordinerad sängvila så att värkarna försvinner...annars får jag åka in igen. Snacka om att man blir lite orolig...är ju bara i v 34 nu.
    Idag blir det att packa BB väskan...man vet ju aldrig när det är dax.

Om allt känns bra på söndag så hänger jag på och fikar, så jag skriver upp mig på listan:
    Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83)
    Nanoozi

• Nanoozi
    Cecilia1982 skrev 2009-04-01 11:56:04 följande:
    Att det kan vara så underbart med en liten, jag kan inte sluta titta på henne!
    Ja det kan jag förstå. Mysigt!! Längtar efter våran jätte mkt nu men inte tillräckligt för att han ska titta ut ännu. Tycker att han ska få mogna ett par tre veckor till.
  • Nanoozi

Sussu80 dvs Sanna sms:ade mig idag om att de fick en son i måndags kväll 22.04. 3 kg och 49 cm lång.
    Grattis än engång till lilla miraklet. SNart kommer våra fikastunder att bestå av en massa nytillskott Ser framemot det!!!

• Nanoozi

FIck ett sms av Lina, Link83 att de har fått nytillskott. De fick en son igår på dagen.
    Grattis till sötnosen!!

Jag kände verkligen på mig att något va på G och känslan stämde.

• Nanoozi

angeni: Det är väl vi som nästa två som ska föda. Jag hoppas också på att bebben vill komma lite tidigare än beräknat.
    Enligt läkaren så finns det 50 % risk/chans att jag får tidigare än beräknat pga min korta livmodertapp och att jag har haft mkt sammandragningar pga UVI. Nu har det lugnat sig lite iaf

Längtar till sommaren när alla har fått sina små när man kan ses och fika och prata bebisar

• Nanoozi

Glad påsk alla påskkäringar med magar!!

Önskar/tjockisen

• Nanoozi

Aktalia: Stackare vilken tråkig start för er. Hoppas allt går bra för er och att lilla Erik blir bra snart så att ni kan njuta av att vara en familj.

Massor med kramar! Tänker på er!!

• Nanoozi

JA det verkar som många av oss kommer nog inte att gå över tiden...eller? Bara för att jag säger det så kommer jag att vara den enda som får vänta 2 veckor längre.

Jag tror däremot att jag har börjat läcka fostervatten. Jag får byta trosskydd konstant nu och när jag sitter på toaletten och har precis tömt blåsan och sitter kvar en stund och så fortsätter det att sippra/droppa vatten eller nåt. Inatt när jag gick på toaletten fick jag ett kraftigt tryck neråt. Kändes nästan som man var bajsnödigt....men det va inte det samtidigt som det gjorde ont i ljumskarna och ryggen :-S La mig i sängen igen och la benen i kors och knep ett antal gånger. Tillslut slutade det och jag kunde somna. Idag känner man sig riktigt trött i kroppen och ryggen :(
    Haft lite förvärkar och sammandragningar från och till. Känns som man håller på att bli knäpp här hemma när man har tid att grubbla och känna efter :-S

Nu är vi i v 35+3...lite orolig att den ska komma när som helst...

• Nanoozi

m o e skrev 2009-04-14 13:24:16 följande:

Nanoozi: Det behöver inte vara fostervatten. Dels är det vanligt att musklerna där nere inte är i bästa skick så här nära förlossningen så det kan faktiskt vara lite urin som kommer. Annars är det himla vanligt med flytningar också, som bara rinner ur en helt okontrollerat. Det är inte alls mysigt.... Det där trycket neråt börjar jag också känna nu och Lillebror borrar då och då ner sig ordentligt så att det ilar och man kan inte röra sig. Inte skönt! Om du är oroligt för att du läcker fostervatten (det är inte så vanligt) så ska du ha en binda i trosan när du åker in för kontroll. Då kan de nämligen analysera vad som kommer ut.
    JAg ska till barnmorska imorgon så jag får höra med henne. Jobbigt att va så här osäker. Mycket flytningar har man iallafall. Går åt minst 12 trosskydd om dagen :-S Drygt!! Man känner sig ofräsch....
  • Nanoozi
    Ronzki skrev 2009-04-14 19:50:04 följande:
    Mitt vatten gick i v.35, jag väntade i flera dagar på att ringa till förlossningen då jag var så himla osäker på om det verkligen var vatten eller flytningar. Alla sa ju att man skulle få så mycket flytningar. Men du ser nog om det är vatten... Då ser det ut som vatten... om det säger dig något. Iaf så åkte jag in till förlossningen och fick veta att jag snart skulle ha bebis. Fick gå med vattenavgång i en vecka, sen blev jag igångsatt och fick en liten kille 4 veckor för tidigt. Ring förlossningen och åk dit på undersökning!
    Ska be barnmorskan kolla imorgon hur det ligger till. Jag har en känsla att det är vatten och inte enbart flytningar. Har har på sistone haft extremt mkt flytningar som skulle kunna vara slemproppen som lossnat eller lossnar i omgångar. Dessutom är min flytningar väldigt vattniga och luktar konstigt. Jag tror verkligen inte att det är urinläckage även om bebisen trycker en hel del. Jag har rätt starka bäckenmuskler efter all träning redan innan graviditeten (lång historia hehe). Jag hoppas på lite svar imorgon. Bara bebben håller sig i sin enrummare (lånar ditt sköna uttryck Lottak79) en vecka till så är det lugnt om h*n bestämmer sig för att komma ut.
    Annars så stökas det ordentligt i enrummaren. Magen går verkligen i vågor hela dagarna. Känns som bebben möblerar om.
  • Nanoozi

Allt är ok här. Ingen BB ännu. Var hos Bm igår och det va ingen vattenläcka. Alla värden såg bra ut. SF-mått: 33 (v 35), blodtrycket låg på 122/77, blodvärdet: 117 och bebbens hjärtslag låg på 145 som vanligt. BM trodde att det skulle bli en flicka (ej min ord.BM). Va olika BM tänker egentligen... Min ord. Bm tror inte på att hjärtslaget kan avgöra om det är flicka eller pojke medan den andra är mer vidskeplig.
    Fick lämna urinprov imorse för att jag misstänker att min UVI inte har "läkt" ännu. Haft jätte mkt sammandragningar och ltie förvärkar med de senaste dagarna.
    Annars så mår man väl så där...som de flesta gravida här på tråden. De vanligaste krämpor...flytningar, ryggvärk, ilningar i ljumskar, noll sexliv (sen dec :-S) och en enorm längtan efter bebisen.
    Nästa helg ska jag sätta igång med en massa aktiviteter för att försöka få igång en tidigare förlossning för då är jag i 38. Så får sambon hjälp med både renoveringen och trädgårdsarbeten (sånt som jag är förbjuden att göra just nu).

Åhh blir tokig av den här väntan!!! åh så kommer den en värk igen :-S

• Nanoozi

Nee inte direkt. Men jag har haft jätte mkt sammandragningar och en hel del värkar idag, samtidigt som det gör jätte ont i ljumskarna och ryggen. Pallar knappt av att stå eller gå Hoppas bebben kommer om en vecka!!! Blää orkar inte längre.... Sorry att jag är lite gnällig! Behöver bara avreagera mig lite...

Längtar så sjukt mycket efter bebisen (BF 15/5)
  • Nanoozi

NorthernStar: JAg har också känt likadant som dig. Igår kväll och natt fick jag ordentliga förvärkar och sammandragningar ett par gånger som höll i länge. Trodde nästan att det va dax för det gjorde sååå j*la ont. Det värkte från korsryggen ner till svanskotan och vidare till ljumskarna samt molnande värk i magen. Sen gick det över och idag har jag inget mer än ont i ljumskarna och trött i ryggen.

Börjar bli nojig att något är på G redan. Imorgon går jag över till v 37...så det e ju inte riktigt dags ännu.
    Väntar på svar från BM om min urinprov...jag tror att det kan va UVI som spökar ännu. Lite rädd för att jag kan ha fått B-streptokocker eller gått och burit på det utan att veta om det.
    Varför jag misstänker det är för att jag har i så många år haft problem med vita blodkroppar vid varje gynundersökning och alltid får en UVI-kur ifall att... även om jag inte har haft några symptom av UVI varje gång.

• Nanoozi

Idag har jag varit duktig och skrivit mitt förlossningsplan Känns som en lättnad. Nu är jag redo för pyrets ankomst...

Annars så är alla nya bebiskläder tvättade, vaggan bäddad och BB-väskan delvis packat och allt nödvändigt köpt

Laddar med energi och äter mer än jag orkar...haha Man vet ju aldrig när pyret kommer ut. Har en känsla att h*n kommer ut tidigare än beräknat. En känsla jag har...

• Nanoozi

Hej brudar!

Vet precis vad ni menar. Det är sååå tråkigt att gå hemma och vänta. Tiden har nog aldrig gått saktare :( HAde varit annat om man hade orkat göra något fysiskt. Då hade man vårstädat, grävt trädgården och planterat lite blommor. Nu orkar man knappt vika kläder och laga mat utan att få en massa sammandragningar :(

• Nanoozi
    Ronzki: Va tråkigt att du också har fått UVI. Jag har också UVI som inte ger med sig. Jag är nu inne på min andra kur.

I samband med att BM ringde och bekräftade att jag har fortfarande UVI så passade jag på att fråga om det finns någon risk att jag kan ha GBS (Grupp-B Streptocker) eftersom att jag har så ofta UVI. Då sa hon att det är det jag har...som jag redan borde veta det. Hade det inte varit för att jag råkade läsa om det på nätet så hade jag inte vetat om det och aldrig fattat fråga något sånt. Hur fan kan de bara nonchalera en sån grej. Visserligen är det vara 1 % risk att barnet dör av det efter förlossningen men tänk om jsut JAG är den procentare som råkar ut för det. Det är aldrig någon som har informerat mig om att det finns ens något som heter GBS och att jag kan ha det eller har det med tanke på att jag har gjort 3 odlingar av urinet hittills. Någon borde ha ju misstänkt något. Nää det får jag lista ut själva och fråga. Ska det verkligen vara så???

Känner mig sååå besviken och så jävla förbannad. Läste mer om det på forumet och på andra sidor. Det är tydligen väldigt vanligt att man ignorerar det i Sverige. Andra länder, som USA och Frankrike tar det mer seriöst på GBS. Man skulle undvika många Missfall och plötsliga spädbarnsdöd om man skulle ta det mer seriöst.
  • Nanoozi

Vi verkar vara rätt många här på forumet som har problem med våra graviditeter, UVI, sammandragningar, värkar m.m Shit alltså det är verkligen ingen dans på rosor. JAg gråter nästan varje kväll när jag har så ont i ljumskarna, ryggen och nedre regionen av magen. Det är tur att det ger något positivt i slutändan. Annars skulle man nog inte klara det.
    Och tur att vi har varandra som stöttar varandra i denna jobbiga men samtidigt underbara tid.

• Nanoozi

Moe: Hoppas bebben vill stanna inne ett tag till och gotta sig. Vi får nog ta lunchen en annan dag. Jag märkte igår att all typ av "motion" är helt omöjligt för mig just nu. Så himla ont i ljumskarna och i ryggen. Om jag blir tvungen att gå utanför tomtensgränser så blir det med kryckor samt att mina sammandragningar sätter igång när jag står upp eller går Jag tror att bebben är på G snart.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!