Sommarbebisar 2009 i Västerås!
Välkommen hit Cecilia!!
Välkommen hit Cecilia!!
socerkvit: Semlan satt fint!
Ny fika på tisdag kanske? Eller passar andra dagar bättre? Jag tycker det är så smidigt då jag redan är i stan då. Men annars är jag rätt flexibel.
Kul att du hittade hit nu, Lina!
DariaM: Hittade du några fina kläder?
Jag har insett att jag också har det lite körigt på tisdag. Vi är ett gäng som scrappar tillsammans första tisdagen i varje månad, så det är dags på tisdag. Men de börjar 18.30 och jag måste ju hinna äta innan jag åker dit ändå. Så jag kan vara med en kort, kort stund. Men jag lär ila iväg lite snabbare från Apalby än sist så jag inte kommer allt för sent till scrapträffen.
DariaM: Jadå, vi hade jättetrevligt i onsdags. Mysigt att komma ut lite på tu man hand med maken ibland. Det händer ju inte lika ofta längre.
Tråkigt med kläderna. Det är så dumt att Lindex slutat med mammakläder, så att sortimenten blivit så litet här i stan. Jag har som tur är fått låna lite kläder och dessutom några byxor kvar sedan jag väntade A. Jag kikar ibland på Hm eller POP, men har ingen lust att lägga så mycket pengar på kläder nu när det inte är så lång tid kvar. Stylish mom finns ju också, ligger i samma lokal som barnklädesaffären Slitage på Smedjegatan. Tar du en tur till Sthlm så finns fina mammakläder på Grow in life.
Jag skulle vilja ha lite snygga tunikor/klänningar att ha på jobbet nu, men det kanske går att hitta i vanliga affärer.
Cecilia: Ojdå, det kan ju vara tecken på en begynnande havandeskapsfögiftning. Hoppas värdena håller sig ok ett tag till. Men nu lär de hålla koll på dig i alla fall.
ÅH, kan vi inte ta fikat den 10/3 istället? Då kan ju Lina vara med också.
Vi ska köpa vagn imorgon!! Wohooo Hittade en kanonfin City cross på Blocket (eh, jag hoppas det för vi har ju inte sett den än), men till superbra pris. Annonsen hade legat ute i 10 minuer och det hade redan ringt en före mig. Men den första ville få vagnen skickad och jag sa att vi kan komma imorgon och hämta den så då valde han mig. Den fanns i Sthlm, så vi får en liten utflykt imorn. Det känns så skönt att få det klart nu och ha den här hemma! Hoppas den är så fin som den verkade. Vi ska ju till Tittut på fredag, men han kunde inte hålla vagnen så länge så vi åker imorn.
Undrar om inte min bebis håller på att vända sig, för jag får sparka uppåt nu?! H*n har ju hela tiden legat med huvudet upp och sparkat rakt ner i härligheten men h*n kanske fattade att det är dags att göra stora vändningen nu? Vi får se om mina aningar stämmer när vi gör UL på fredag.
Idag har vi shoppat barnvagn! En Emmaljunga City cross med citykorg och åkpåse till. För 2800 spänn! Så ikväll ska jag klämma och känna och mysa lite med vagnen som just nu står i hallen. Det känns så skönt att ha det klart.
Fy sjutton vad segt det blev här sen de släppte nya sajten. Det hoppas jag verkligen att det blir fixat. Och sen har de gjort mittdelen så smal att hela graviditetsräknaren inte får plats. Det ser ut som att jag inte har hunnit till v 25 än...
Cecilia: Ja, vi köpte också en begagnad vagn den här gången. Vi har inte kvar vagnen efter storebror eftersom han snart fyller 5 år och vi bodde i lägenhet då. Vi hade ingen möjlighet att spara den någonstans. Men vi är jättenöjda med vagnköpet, billigt och miljösmart känns det ju att återanvända!
Pian: Ja, okej då. Vi bestämmer att nya tjejen är bra. Men som Ulla blir hon aldrig!
Till alla er som vill och är intresserade så har jag Me&I-klädvisning hemma hos mig på söndag kl 11. Jag bjuder på lättare lunch eftersom det blir lite mitt i den tiden. En del av er har ju barn sedan innan och för er som väntar första barnet så har Me&I börjat sälja bebiskläder från strl 50/56. Och så finns det ju finfina kläder till alla mammor, men tyvärr inget särskilt för gravidisar.
Ni som vill är jättevälkomna på söndag! Inboxa mig så får du vägbeskrivning.
För dig som inte har sett Me&I's kläder innan så kika på www.meandi.se
Hörrni tjejer! Jag har just läst i en tråd där en vän skriver. Hon fick sin son för en dryg vecka sedan och de andra i tråden väntar eller har just fått sina små. En av mammorna i tråden har varit med om något alldeles fruktansvärt. Deras dotter slutade andas samma kväll som de kom hem från BB och även hjärtat stannade efter en stund. Den lilla flickan överlevde (men är inte hemma från sjukhuset ännu) för att mamman hade gått kurs i HLR (Hjärt- och lungräddning) och hon lyckades uppbringa styrka att ha fokus på rätt ställe när det väl behövdes!
Jag har en ganska gedigen livräddarutbildning (har jobbat som simlärare/livräddare i många år och då gick vi HLR-kurser varje termin) bakom mig och senast förra året gick jag en kurs i HLR genom jobbet. Detta är något man helst ska upprepa varje år för att hålla igång sin kunskap. Jag har även gått kurs i Barnolycksfall tidigare, men det är några år sen nu.
Efter att ha läst om vad som hände den lilla flickan känner jag att det är dags att fräscha upp det här, särskilt vad det gäller barn. Det finns kurser i Barnolycksfall, som går igenom HLR för små barn och spädbarn (som är lite annorlunda än för vuxna) och där får man även lära sig hantera brännskador, blödningar och andra risker.
Visst känns det ganska angeläget att ha den här kunskapen nu när vi väntar barn? Dessutom tror jag att det är lättare för oss att ha tid att gå den nu innan bebisarna kommer. Är det någon mer än jag som känner att ni vill gå en sån kurs, så tror jag att inte att det är några problem att få välja en bra tid som passar det flesta. Är det vi få som vill gå kurs kanske vi kan slå ihop oss med den andra trådens mammor, för de håller på att samla ihop till grupp nu.