• Pian80

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

lottak
    Gnäll på bara! Man kan inte vara så positiv jämt! Förstår att du inte bara vill göra sånt ingen annanvill på jobbet, man vill ju ha lite roligt i alla fall. Kan du inte bli deltidssjukskriven till att börja med? Kram

• Pian80

Då ses vi

Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit
    Lina (Link 83)
    Nanoozi
    Sajsis
    TOTTEoELLE

imorgon kl 12 på Coffee House by George i Skrapan. Ha en trevlig kväll!

• Pian80

Hej girls! Det var trevlig som alltid i går .

m o e: Spännande med intervju! Hojta till när den finns ute i handeln.
    Det är jobbigt med sammandragningar .

jeka78: Mysigt att göra saker tillsammans medan man orkar .

lottak79: Sönt att du slipper gå och oroa dig mer och kan vara hemma och ta det lugnt! Det blir fler fika tillfällen .

• Pian80
    Nanoozi skrev 2009-04-08 12:53:18 följande:
    Sussu80 dvs Sanna sms:ade mig idag om att de fick en son i måndags kväll 22.04. 3 kg och 49 cm lång.Grattis än engång till lilla miraklet. SNart kommer våra fikastunder att bestå av en massa nytillskott Ser framemot det!!!
    Åh vad mysigt! Ett stort grattis till dem .

angeni
    Lilla vovven då... Ibland blir frestelsen för stor. Kul att se en bild på dig också!
  • Pian80

Oj vad det har hänt grejer här! Man får visst inte åka bort en helg . Vi har varit uppe i Kiruna hos mina föräldrar och hämtat hem en massa bebissaker. Var så himla fint väder! Lite drygt att åka bil upp och ner, men det är bara att gilla läget .

Lina: Grattis till en liten kille!

Aktalia: Grattis till er lilla Erik. Jag håller alla tummar jag har för att han blir piggare varje dag som går.

pigge80: Välkommen hit .

m o e: Hoppas allt såg bra ut på UL!

• Pian80

Välkommen alla nya .

Sex? Vad är det??? Kramas däremot är mysigt.

Nanoozi
    Usch jobbigt med förvärkar så länge . Ta det försiktigt med renovering och sånt ändå, även om du vill få igång förlossningen så vill man ju inte göra illa ryggen eller nåt sånt.

lottak
    Skönt att allt såg bra ut!

• Pian80
    NorthernStar skrev 2009-04-17 13:49:52 följande:
    Jag börjar ha en hel del värk i kroppen nu kring höft, mage, rygg. Det kanske är dax snart. Vi hoppas på det.!
    Det kan vara så! Vi pratade om det igår på jobbet och det var många som sa att de känt sig trötta i ryggen dagen innan det satte igång.
  • Pian80
    Ronzki skrev 2009-04-17 14:11:10 följande:
    Jag har en typisk killmage, har exakt samma mått som i förra graviditeten i samma veckor. Läskigt! Undra om det är en kille till? Det sägs ju att magformen inte är vetenskapligt bevisad Jag träffas också gärna!
    Ska bli häftigt att se om det blir samma sort då . För jag ahr för mig att du inte mår likadant nu som förra gången?

Jag har inte heller nåt emot en date. Fika är ju mitt mellannamn .
  • Pian80

Ronzki
    Fika i hamnen låter som en riktigt bra ide!
    Jag jobbar till 1/6, sen har jag semester. Ska bli riktigt skönt! Fast jag lär väl klättra på väggarna efter några dagar .

Aktalia
    Skönt att höra att det går framåt! Typiskt men förkylningen, hoppas den gått över nu.

angeni
    Fy vilken jobbig läkare! Förstår att du är frustrerad.

Kramar till alla här inne! Hoppas ni haft en riktigt bra helg. Jag skulle gått på vattenjympa idag men försov mig... Hm. Så kan det gå.

• Pian80

Vill bara skicka en STOR kram till alla här inne! Ni kan komma hem till mig så tar jag hand om er allihopa .

Ronzki
    Skönt att du mår bättre. Hoppas hoppas att du har ro att ta det lite lugnt. Och GRATTIS till en till liten kille .

Sajsis
    Det låter inte kul alls med så täta sammandragningar. Hoppas de gett med sig och att bebis i alla fall stannar en månad till. Kram

Nanoozi
    *tårkar tårarna* Önskar att jag hade något klokt att säga. Vi finns här.

DariaM
    Fika nu på söndag kan funka för mig. Nästa vecka är det väl HLR-kursen som många här ska gå på?

lottak
    Mysigt med en helg i Stockholm . Det är som sagt nu man ska passa på att njuta av varandra. Fast jag måste erkänna att vi är lite dåliga på det, är ju så mycket med huset som ska bli "klart" till bebis kommer.

• Pian80

sockervit
    I know the feeling... Fast det som stressar mig mest är nog just den biten att allt borde vara så mysigt nu eftersom det är "sista" gången man bara är två i sitt förhållande. Jobbet har jag mer eller mindre lagt ner redan (men berätta inte det för min chef... ).

m o e
    Hoppas att du stannar hemma och vilar idag.

Nanoozi
    Hoppas hoppas att du ligger på BB på söndag . Det låter verkligen inte roligt med alla dina sammandragningar.

lottak
    Ja det där med kläder till bebis känns lite svårt, det håller jag med om. Men har man köpt för lite så finns ju affärerna kvar när man kommer hem från BB. Orkar man inte själv så får man skicka sambo, mamma eller kompis.

DariaM
    Kl 12 på Chicco blir jättebra.

• Pian80

m o e skrev 2009-04-23 09:17:52 följande:

Jodå, jag är hemma idag. Hann inte mer än upp och klä mig innan det var dags för första toabesöket idag. Tjohoo, not! Jag gör allt rätt, äter blåbärsoppa och vitt bröd, men inget hjälper. Vad less man blir.Imorgon bitti har jag tid hos bm och är det inte slut på det här då så ska jag naturligtvis ta upp det med henne. En magsjuka kan väl inte hålla på hur länge som helst? De brukar ju vara över på 1-2 dagar. Nä, det här känns som något annat.
    Usch, din stackare. Jag vet inte om det är till någon hjälp men hag har haft lite varierande kvalitet på min mage också. Vissa dagar får man ta i som bara den och andra dagar ja... Men diarre ska man ju inte ha bara så där. Läge att testa Imoduim Plus eller vad det nu heter, under förutsättning att man får ta det som gravid förstås.
  • Pian80

m o e
    Skönt att höra att magen är bättre. Stress påverkar ju så mcyket... Hoppas du kan ta det lugnare och fokusera på det du VILL. Hm... Ja undrar varför bebis inte växer enligt kurvan. Önskar jag hade ett bra svar .

DariaM
    Det var väldigt snällt av henne att hjälpa dig . Det är lätt att glömma att man inte orkar lika mycket som förut.

Någon som hört något från TOTTEoELLE? Funderar hur det är med henne.

• Pian80

Och Sajsis, hoppas hon inte varit tvungen att åka in igen.

• Pian80

Hej! Kollar in av samma anledning som sockervit. Jag var på stan igår och mina fötter vill inte riktigt samarbeta med mig idag. Gör så oooont . SÅ jag måste hoppa fikat tyvärr. Hoppas ni får riktigt trevligt! Kram

• Pian80

TOTTEoELLE
    Skönt att höra att allt är ok med dig. Du får tala om om det kan och ska göras ett vändningsförsök eller inte. Envis liten tjej du har i magen .

sajsis
    Skönt att höra att sammandragningarna avtagit. Forsätt ta det lugnt bara.

• Pian80

Aktalia
    Det går verkligen framåt för er lille kille. Förstår att du vill få ordning på allt hemma.

Glimt
    Det är svårt att ta det försiktigt när man bara vill bli klar med flytt och komma i ordning. Hoppas du kunnat vila på jobbet idag .

TOTTEoELLE
    Vilken envis liten tjej! Men som sagt, nu vet du ju vilken dag du får träffa henne i alla fall .

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!