• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

DariaM skrev 2009-03-10 12:18:34 följande:
    Hej alla. Grekiska kolgrillen är underbart....Är det någon som bokat bord eller ska jag göra det (för 12 personer)?
    Tror ingen har bokat, så du får gärna det uppdraget. Kul att ses igen ikväll, Maria!
    Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • m o e

Flyttar fram listan lite.

Grekiska kolgrillsbaren, tisdag:

Pian80
    Moe
    DariaM
    Cecilia
    Ronzki
    Lina
    Sockervit
    Nanoozi
    TOTTEoELLE
    Angeni
    Sussu80
    Aktalia

• m o e

lottak: Du lär inte missa oss, ett stort gäng glada gravidisar! Kul att du kommer! Nä, nu är det dags att stänga av datorn och åka till Apalby, tjohoo!

• m o e

TOTTEoELLE: Vilka fina bilder på er tjej! Tänk att man redan kan se att våra bebisar ser så olika ut! Det är så häftigt.

Tack alla ni som var med igår. Det känns jättetrist att jag fick lämna er så tidigt, men jag behövde handla och Sjöhagen stängde visst 21, så det blev brådis in där på vägen hem. Vakten stod i dörren och såg lite sur ut när jag rusade in ett par minuter före nio. Haha! Sen kan jag säga att det inte gick så fort ut till Tidö Lindö, det var halt som attan och snöade ju, så jag kröp fram på vägen.

Och tack Maria, Eva och Nanna för oliverna! {#lang_emotions_heart} 

• m o e

angeni: Gott med hembakat! Jag ska hem och baka matbröd ikväll och så ska jag nog slå till på en sats non stop-kakor.

Cecilia: Heja bebisen! Det är inte skönt med de där ilningarna neråt, men det är ju ändå ett tecken på att det börjar närma sig slutet. Hoppas du inte behöver vänta så länge till nu.

• m o e

lottak: Asch, det blev inga kakor igår. Jag var för trött. Men jag bakade tekakor och småfranska i alla fall. Jag älskar verkligen min fina Kitchen Aid och skulle helst vilja baka varje dag.

Cecilia: Vi tänkte göra några storkok av köttfärssås och sånt innan vi fick Albin men vi hann ju aldrig eftersom han kom lite tidigt. Nu var det sällan vi fick matpanik hemma med bara en liten bebis. Då klarar man sig rätt bra på en macka medan man ammar. Men den här gången, när vi har en femåring också, då känner jag att vi nog borde ha lite back up-mat hemma. Så vi kanske gör lite, om vi hinner. Jag hade bakat lite muffins och bullar innan Albin kom, för det kändes bra att kunna ha något att bjuda på. Det kommer MÅNGA när man har fått barn av någon anledning. Undrar vem de vill träffa??

• m o e

Albin blir hämtad av Mats föräldrar imorgon så vi är ensamma hemma till söndag lunch. Det händer inte så ofta, så vi har ingen aning om vad vi ska hitta på. Jag funderade på om vi skulle ta oss iväg på bio, men vi får se. Lite melodifestival lär det nog blir också.

Jag har sån lust att rensa, städa, slänga, måla och fixa hemma just nu. Vi ska renovera allrummet på övervåningen under påskhelgen och eftersom Albin fyller år om två veckor känns det inte ok att dra igång det redan nu. Men kan kan ju börja röja lite i alla fall, så det går snabbare när vi väl sätter igång. Kanske målar jag om ett bord, som behöver bli vitt för att ha något för mig? Vi har fått ett gammalt köksbord av mina föräldrar (hederligt 70-tal med Perstorpsskiva!) som ska slipas och lackas innan vi tar in det i köket. Men det vill jag helst göra utomhus, så nu får våren banne mig komma! Jag är så less på vinter nu! För ett år sen hade vi en kruka med påskliljor på trappen vid det här laget...

• m o e

Cecilia: Så tråkigt att du inte mår bra, men hoppas nu att förlossningen snart sätter igång så du slipper det och får bebisen på utsidan istället.

DariaM: Det skulle kunna vara fogarna som spökar. Jag hade ont i skinkorna under min förra graviditet och då var det en typ av bäckenuppluckring enligt sjukgymnasten jag träffade. Den här gången har jag inte känt så mycket i skinkorna, utan mer i ryggslutet och inne i bäckenet, mera neråt. Det finns mycket att läsa om foglossning om du googlar lite och ta upp det med din bm nästa gång du går dit.

Idag har det ju varit helt underbart väder!! Jag fick sån energi av solen. Kika i mitt galleri om ni vill se Lillebrors nya kofta, som blev färdig idag.

• m o e

Vi vill gå kursen, helst det "stora" alternativet så man får lära mer om vardagsfarorna, det är ju trots allt det man oftast drabbas av. Vi kan säkert vara hemma hos oss också om det behövs.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!