• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Sajsis skrev 2009-03-16 12:06:21 följande:
    Om det stora alternativet är intressant för några så är mitt förslag att vi tar en heldag söndagen den 3:e maj hemma hos mig. Jag bjuder på lätt lunch på eftermiddagen. Man skulle kunna köra från ca 11.00 och frammåt. Om det är svårt att få till kan vi dela upp det på de två vardagkvällarna jag föreslagit, men personligen tycker jag det känns bra med en hel söndag.Vad sägs?Det finns 10 lediga platser på träffen hos mig!
    Hur länge håller vi på då? Vi har simskola 16.30 (jag är simlärare) så jag behöver veta om jag hinner dit eller måsta ordna med er ersättare. Finns det möjlighet att starta kursen något tidigare annars? Jag tycker annars att det förslaget är jättebra, med en heldag!
    Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • m o e

Var hos min bm idag och allt var toppen! Hb-t hade till och med gått upp lite, till 117 så det var inga underverk men ändå helt ok! Magen mätte 27 cm, inte så stort men än så länge ok. Hjärtslagen låg på 132 så han varierar sin puls väldigt där inne, Lillebror.

Vi pratade om allt som gick fel förra förlossningen och tiden på bb och hon är så bra och förstående min bm. Det kändes jätteskönt och hon stärkte mig i mina tankar om hur jag vill att det ska bli den här gången och att jag faktiskt kan lita på mig själv, att jag vet vad som är bäst.

Jag tog upp hur rutinen med avnavling ser ut här och hon trodde att det nog beror på vem man möter på förlossningen. Men hon skrev ner i min journal att jag önskar sen avnavling om det inte händer något oförutsett som gör att de måste ta ut barnet ur rummet eller så. Hon höll med mig, att varför ska man störa naturen när det inte behövs?! Det kändes så skönt!! Hon är väldigt liberal och laid back när det gäller det mesta, super tycker jag! Hon är en sån som förstår att jag vill ha mitt barn på bröstet i lugn och ro, och att jag tror det är viktigt och bra för både anknytning och amning.