• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Sajsis skrev 2009-03-16 12:06:21 följande:
    Om det stora alternativet är intressant för några så är mitt förslag att vi tar en heldag söndagen den 3:e maj hemma hos mig. Jag bjuder på lätt lunch på eftermiddagen. Man skulle kunna köra från ca 11.00 och frammåt. Om det är svårt att få till kan vi dela upp det på de två vardagkvällarna jag föreslagit, men personligen tycker jag det känns bra med en hel söndag.Vad sägs?Det finns 10 lediga platser på träffen hos mig!
    Hur länge håller vi på då? Vi har simskola 16.30 (jag är simlärare) så jag behöver veta om jag hinner dit eller måsta ordna med er ersättare. Finns det möjlighet att starta kursen något tidigare annars? Jag tycker annars att det förslaget är jättebra, med en heldag!
    Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • m o e

Var hos min bm idag och allt var toppen! Hb-t hade till och med gått upp lite, till 117 så det var inga underverk men ändå helt ok! Magen mätte 27 cm, inte så stort men än så länge ok. Hjärtslagen låg på 132 så han varierar sin puls väldigt där inne, Lillebror.

Vi pratade om allt som gick fel förra förlossningen och tiden på bb och hon är så bra och förstående min bm. Det kändes jätteskönt och hon stärkte mig i mina tankar om hur jag vill att det ska bli den här gången och att jag faktiskt kan lita på mig själv, att jag vet vad som är bäst.

Jag tog upp hur rutinen med avnavling ser ut här och hon trodde att det nog beror på vem man möter på förlossningen. Men hon skrev ner i min journal att jag önskar sen avnavling om det inte händer något oförutsett som gör att de måste ta ut barnet ur rummet eller så. Hon höll med mig, att varför ska man störa naturen när det inte behövs?! Det kändes så skönt!! Hon är väldigt liberal och laid back när det gäller det mesta, super tycker jag! Hon är en sån som förstår att jag vill ha mitt barn på bröstet i lugn och ro, och att jag tror det är viktigt och bra för både anknytning och amning.

Tillväxt-UL ska jag ringa och boka, med tanke på att Albin var liten när han föddes. Det är bra för oss att kunna ställa in oss på det om det skulle visa sig att tillväxten blir dålig även den här gången.

• m o e

Vad det gäller avnavling så kanske inte alla är insatta i frågan, men läs gärna den här tråden www.familjeliv.se/Forum-2-13/m39509324.html om de nya riktlinjerna i Sverige och fundera hur ni vill ha det. Det kan vara lämpligt att skriva in i sin journal om vad man önskar inför förlossningen, då avnavling ofta sker tidigt fortfarande på rutin. Det är synd att barnen går miste om sin fulla blodkvot, tycker jag. Men som sagt, läs gärna mer i den andra tråden och fråga gärna om ni har funderingar kring det här. Jag gillar att diskutera och tycker den här frågan är viktig.

• m o e

Uppdaterar listan.

HLR
    Intresserade hittills:
    Nanoozi 2 personer
    DariaM 2 personer-osäkra
    Cecilia1982 2 personer
    Moe 2 personer
    Pian80 ??
    Västerås bebis ??

Sajsis: Inboxar dig med anmälan.

• m o e

Om det blir problem att få alla att kunna gå HLR-kursen så kan jag tänka mig att ha en träffa hemma hos mig också, en heldag i så fall.

Sajsis: Du kan väl kolla med din svägerska vilka fler datum hon kan?

• m o e

Cecilia: Så skönt att dina värden var bra nu! Hoppas det får fortsätta så tills bebisen kommer.

• m o e

lotta: Den erfarenhet jag har fått av vänner som sökt HP är att man måste beskriva i detalj vad som är jobbigt och verkligen ta i lite. Inte försköna något, snarare tvärt om. De har blivit hårdare på att bevilja HP det senaste året och till och med många inom sjukvården (som har väldigt mycket tunga lyft) har svårt att få HP. Hoppas att det går bättre med er överklagan!

Aktalia: Spännande med drömmen! Jag har drömt att vi väntat pojkar båda gångerna och det har ju stämt. Fast jag tror inte på sånt egentligen, mest kul att spekulera lite.

• m o e

sussu80: Den nya vattengympaledaren var inte så bra till en början. Men vi förklarade för henne lite om hur det funkar att vara gravid och vilka övningar som inte riktigt passar. Sen verkar hon ha fått lite hjälp med att göra om passet, för sist var det riktigt bra och roligt igen!

• m o e
    Aktalia: Jag tror det var två platser kvar. Skicka ett meddelande till henne och kolla!
  • m o e

Glimt: Bra att du skrev in dig på listan!

Cissi: Nu är det verkligen supernära ju! Kul att du skrev, jag har tänkt på dig under helgen och undrat hur allt gått. Har du varit på någon mer koll?

Lina: Kul att du också skrev här och la till dig på listan. Har du passerat det datum då R föddes nu? Alltså 36+6 var det väl?

Min bebis verkar ha börjat röra på sig inne i magen. Alltså inför den stora vändningen... Det prekära just nu är bara att han verkar ligga på tvären, vilket inte är särskilt bekvämt. Helt säker är jag inte, men jag tycker inte mig känna något huvud uppe i revbenen längre. Bra att han vänder sig så klart, men hallå; lägg dig rätt direkt... eller nåt. Det är lustigt (om han nu verkligen har vänt sig) att man inte ens kände det. Jag menar, 40 cm bebis har just snurrat där inne (troligen inatt) och jag märkte inget! haha Nåja, det visar sig hur det ligger till. Än så länge finns ju gott om tid att snurra åt rätt håll.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!