• Barflugan

Åker till Karon Beach i Mars, Har du varit där?

Jag har aldrig varit i Thailand och jag undrar om ni kan berätta något, vad som helst om just Karon Beach, ska bo på ett hotell som heter Orchid nånting.. Tack på förhand!

• Svar på tråden Åker till Karon Beach i Mars, Har du varit där?
  • Johanna Z

Jag bodde på karon (Phuket island wiev) mars-06, Där trivdes vi som fisken i vattnet...
    Nov -07 Var vi iväg igen men då bodde vi i Bang tao, Fint ställe men inget att göra.
    Nu har vi bokat resa dit igen åker i november å ska bo på samma hotell i Karon igen.
    Vi åkte iväg på en paradis tur (med resebolaget) det var en upplevelse som alla var nöjda med. Dock var den väldigt dyr, men det var den värd.. Sen är det bara å unna sig massage nere på stranden. Helt underbart å ligga där å höra när vågorna slår in.
    Det finns en marknad under "tält" som det finns en hel del å shoppa i. (Vi åkte dit å handlade allt även sist när vi var ner).
    Dino park är en lite rolig resturang å gå å äta på (Tillbaka till flinta tiden) Med flintabil å "sten"bord stolar. Man får köpa bananer billigt å mata en elefant med. (Den ligger åt kata hållet) De har även minigolf där, men den spelade jag aldrig så vet inte hur den är.
    HA EN TREVLIG SEMESTER/ Johanna

• Barflugan

Tack Johanna! Känns skönt att du/ni vart nöjda! =)

• Pernilla75

Jag har varit på Karon Beach fyra gånger och är supernöjd!

Ät gärna lunch/middag på Lamai som ligger bredvid fotbollsstadion på den södra kanten av stranden mot kata Centrum. Deras räkor med vitlök går inte av för hackor.

Håller med Johanna Z om att ni inte får missa Dino Park, både restaurangen och minigolfbanan är himla kul.

I Karon centrum finns det massor av butiker, restauranger och barer och det gör det även i Kata centrum. Jag har mest varit i Kata centrum då jag alltid bott på den södra kanten av Karonstranden.

För den allra bästa shoppingen och nattlivet så ska ni definitivt ta en tuk-tuk in till Patong. Tror att vi betalade c:a 200 baht enkel resa från södra Karon till Patong när vi var där för två år sedan.

• Susanne905

Har faktiskt bott på Phuket Orchid när vi var vid Karon 2003. Ett helmysigt hotell på lagom avstånd från standen, Kata beach, och även Patong. Ligger fint, trevlig personal och poolen är perfekt!

• paxe

Åh jag ska också till karon i mars! Tycker det låter underbart! Vi funderar på att göra små utflykter till tex phiphi, maya bay ocj james bond island. Går det utflykter från karon beach, eller vart ska man ta sig? Och vad brukar en sån resa kost ungefär? När åker ni förresten Barflugan?? Vi drar oss neråt den 13 mars! Längtar!

• sabinaochErik

Vi bodde i Patong men vi hyrde motorcykel och åkte till karon, det var jätte mysigt med stora vågor :)

• Barflugan

paxe, vi åker 22 Mars! Ska ni vara där i 2 veckor lr mer kanske? Guu jag längtar så jag döör! Man behöver verkligen sol nu, deppigt väder i Sverige nu! Susanne vad skönt att veta att du var nöjd med hotellet! Pernilla, räkor med vitlök lät himla gott!

Tack för att ni skriver! =)

Svar på tråden Åker till Karon Beach i Mars, Har du varit där?