• bizzziie

Huvudvärk innan mens??

Jag har gett det tre-fyra månader nu och det kan inte vara fel!!
    Jag har huvudvärk, eller snarare migrän, ett par dagar innan mens... kan detta vara möjligt eller är det bara en tillfällighet??

Är det fler som har så?

ett plus ett blir tre
  • Svar på tråden Huvudvärk innan mens??
  • bizzziie

update

ett plus ett blir tre
  • Trinity78

Ja, det är väldigt vanligt att man har huvudvärk eller migrän i samband med mens. Jag hade det ofta förr men det har blivit bättre med tiden.

Reproductively challenged
  • 08Mommy

Det är troligen järn o vätskebrist strax innan mensen blir man ju lite dränerad på de o då behöver man ersätta de me att ta nåt järntillskott el blutsaft är väldigt bra, då får kroppen de lättare att hålla balansen på ämnen i kroppen.

• Gumlan

ja tyvärr Jag kan ligga i 2 - 3 dagar med migrän innan det är dags för mens :-S Jag har aldrig haft järn brister... men migränen slår aldrig fel

• Biene
    bizzziie skrev 2009-01-30 12:09:15 följande:
    Jag har gett det tre-fyra månader nu och det kan inte vara fel!!Jag har huvudvärk, eller snarare migrän, ett par dagar innan mens... kan detta vara möjligt eller är det bara en tillfällighet??Är det fler som har så?
    Jag har haft så i många år. Min kvinnoläkare sa att detta beror bl.a. på hormonerna, dvs att hormonnivån sjunker för lågt precis innan mens och då får man ont i huvudet. Jag fick prova ett antal olika p-piller med olika innehåll men fick aldrig bukt med huvudvärken förrän jag slutade med p-piller helt och hållet.
  • Max mamma

Har åxå så innan mens i bland.

• Jennjen
    bizzziie skrev 2009-01-30 12:09:15 följande:
    Jag har gett det tre-fyra månader nu och det kan inte vara fel!! Jag har huvudvärk, eller snarare migrän, ett par dagar innan mens... kan detta vara möjligt eller är det bara en tillfällighet?? Är det fler som har så?
    migrän innan mens är vanligt för kvinnor som är extra känsliga...
  • catmat

Jag fåt ofta migrän några dagar innan mens. Ligger ett par dagar

• nickefiki

Ja huvudvärk 1-3 dagar varje månad har jag också, jag tror inte att det är ovanligt. Det hör ju till PMS-symptomerna.

Svar på tråden Huvudvärk innan mens??