Huvudvärk innan mens??
Jag har gett det tre-fyra månader nu och det kan inte vara fel!!
Jag har huvudvärk, eller snarare migrän, ett par dagar innan mens... kan detta vara möjligt eller är det bara en tillfällighet??
Är det fler som har så?
Jag har gett det tre-fyra månader nu och det kan inte vara fel!!
Jag har huvudvärk, eller snarare migrän, ett par dagar innan mens... kan detta vara möjligt eller är det bara en tillfällighet??
Är det fler som har så?
update
Ja, det är väldigt vanligt att man har huvudvärk eller migrän i samband med mens. Jag hade det ofta förr men det har blivit bättre med tiden.
Det är troligen järn o vätskebrist strax innan mensen blir man ju lite dränerad på de o då behöver man ersätta de me att ta nåt järntillskott el blutsaft är väldigt bra, då får kroppen de lättare att hålla balansen på ämnen i kroppen.
ja tyvärr Jag kan ligga i 2 - 3 dagar med migrän innan det är dags för mens :-S Jag har aldrig haft järn brister... men migränen slår aldrig fel
bizzie jag har huvudvärk 1 vecka innan menstration så de är vanligt :89
Har åxå så innan mens i bland.
Men som tur är har inte jag mens så ofta nu pga hormonsprutan jag ta
Jag fåt ofta migrän några dagar innan mens. Ligger ett par dagar
Ja huvudvärk 1-3 dagar varje månad har jag också, jag tror inte att det är ovanligt. Det hör ju till PMS-symptomerna.
Det är hormonerna. Jag har läst en folder som heter "Kvinnor och migrän" (fick den hos gyn), har tappat bort den nu, men TROR att det var östrogenet som spökar.
Googlade lite och hittade detta
www.vardfacket.nu/VFTemplates/Article____2569.aspx