• FiaiMalmö

Svider när jag kissar

Jag födde för 1,5 vecka sedan och blöder ganska mycket fortfarande. Sedan några dagar har det börjat svida när jag kissar. Någon som vet om det är normalt eller tyder det på att något är fel? Känner inte av något annat som man skulle vara uppmärksam på: som illaluktande avslag eller ont i magen.

• Svar på tråden Svider när jag kissar
  • trisha

Det brukar svida när man kissar ett tag efter att man fött barn. Ännu ondare kan det göra om man har spruckit mycket eller bara lite. Ett tips är att kissa i duschen med duschen mot underlivet, då svider det inte lika mycket.

• zeebra

det är väl normalt att det svider det har ju varit ett onormalt tryck på allt det sved dom första veckrna på mig

• pigglet

Svider det "i urinröret" kan det vara en urinvägsinfektion, speciellt vanligt om man haft kateter. Tips: drick sura saker, tex citron pressad i vatten, eller tranbärsjuice (tror jag det är).

• dont ask

sved mkt närjag kissa mén det var pga att jag gått sönder så mkt

• Kajak

Du kan hälla en kanna med vatten mot din könshår så rinner vattnet mot "hålet" så det gör inte lika ont när man kissar, eller stå o kissa med duschen mot underllivet så gör det inte ont.

sköt om dig.

• Winglur

Att kissa i duschen hjälper otroligt mkt! :)
    Sen är tranbärsjuice jätte bra för att driva ut vätska.
    Om man tex har trängningar å så är det jätte bra att dricka mkt tranbärsjuice.

• TheEagleEye

Fy fan va det sved i början! På bb hade dom duschslang vid toan som man kunde skölja med så det lindrade lite men när man kom hem sen... :S usch. Trodde nästan jag skulle svimma flera gånger, och jag sprack ändå inte så mycket. Men som tur är så börjar det gå över nu, fast jag törs fortfarande inte kissa utan att spola vatten.

• drea

Nej det tog nog några veckor i alla fall innan det slutade svida. Kissa i duschen var ett måste, i alla fall i början!

Kontentan av det hela: det går över men det gör ont ett tag till...

• MsLili

Helt normalt...för mig gick de över efter ca 3 veckor!

• lokisse

försök att dricka mycke för att späda kisset

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • buffybus

mitt gick över efter 1-2 veckor.. jag hade inre bristning så hade fått några stygn så antar det va därför det sved.. det va fruktansvärt!!!! kändes som hela insidan skulle trilla ut ungefär! kunde heller knappt sitta normalt på en hel vecka!!!!

bebis kommer i juli då blir André storebror
Svar på tråden Svider när jag kissar