Blir jag utnyttjad av min kompis?
Min sambo tycker att jag är alldeles för snäll och att min kompis utnyttjar det. Själv hade jag inte tänkt på det förrän han påpekade det. Det här har jag hjälpt till med den senaste tiden:
Min kompis har problem med ryggen så jag brukar skotta hennes garageuppfart när det snöat mycket. Jag har gjort det hela vintern. Vi bor nära varann, jag tycker inte alltid det är sådär jättekul att skotta, men inte urjobbigt heller.Det är jag som erbjudit mig eftersom jag tycker det är onödigt att hon skottar med sin onda rygg.
Jag är barnvakt till hennes son då och då. Blir ca en dag i månaden. Ibland sover han över här också. Det är hon som frågar.
Jag åker och handlar åt henne när hon är sjuk. Det är hon som ringer o frågar mig.
Hennes bil pajade för ett tag sen, hon ringde mig och jag åkte och hämtade hem henne och bilen (en mil bort).
Hon säger alltid tack, men jag får aldrig något igen typ en blomma eller så som tack för hjälpen. Några gentjänster har inte heller varit aktuella eftersom jag inte har några barn hon kan passa, och min sambo handlar om jag är sjuk...
Vad tycker ni? Utnyttjar hon mig? Eller tycker ni det är ok eftersom vi är nära kompisar?
Ska tillägga att min kompis är ensamstående med en liten son och har inte så många kompisar.