• anilam

Äppelcidervinäger

Är det någon som provat att gå ner i vikt med äppelcidervinäger?`
    Tablett eller flytande?
    Fungerar eller inte?

• Svar på tråden Äppelcidervinäger
  • lakrisbåt

En kompis mamma gick ner 10kg. genom att ta de men jag vet inte om de var äppelcidervinägen som gjorde de eller om hon bara tänkte psykist vad hon åt för något och kanske gick ner på de sättet..

• Jennie Brunflo

Jag har testat kapslar (flytande är ju så äckligt så det går ju inte att dricka. ) och det funkade inte alls.
    Jag märkte ingen som helst skillnad.

Min kompis tar det innan hon går ut på morgonpromenad och tycker det är kanon.

• Shoegal

Äppelcidervinäger fungerar som så att det sänker GI-värdet i maten du äter (precis som alla sura livsmedel gör, det går alltså lika bra med citronvatten). Lågt GI-värde på maten man äter innebär i princip att blodsockerkurvan blir jämnare och att du känner dig mättare längre. Du är inte lika benägen att småäta alltså. Och det är DÄRFÖR du går ner i vikt. Du äter MINDRE! Fortfarande är det ju så att du måste ha ett energiunderskott för att minska i vikt. Äppelcidervinäger har alltså ingen förbränningshöjande effekt att tala på. Att ta det innan morgonpromenad är alltså helt meningslöst, men det kan ju fungera som placebo. Men i kompisens fall är det nog snarare så att morgonpromenaderna leder till ett energiunderskott, förmodligen äter hon bättre också.

• Jannamia

Äppelcidervinägerns effekt är att den sänker GI på maten du äter, det är inget mirakelpiller.

• Belsebub

Fungerar (teoretiskt) på så sätt att syran i vinägern får magsäcken att dra ihop sig så att man blir mindre hungrig. Ett billigare alternativ är att dricka ett glas vatten med citron innan middagen och käka ett äpple ca 20 min innan matintag.

Men man ska inte glömma bort placeboeffekten, för en del människor är det väldigt viktigt att ta något preparat för att sedan hålla en diet eller tänka på vad man äter och motionerar.

Lakritsbåt' Va roligt för din kompis mamma! gratta henne från mig

• anilam

Tack för alla svar!
    Kan konstatera att det inte finns någon dundermedicin. Jag får helt enkelt (!) göra jobbet själv!

• Erka

Har en kompis som käkar dem, inte för att de är några "mirakelpiller" utan för att få magen att funka bättre! Som smörjmedel, typ... Och tydligen så funkar det!

• Guldhjärtat

Jag har också ätit dom - utan resultat.

• minabarn

hej
    jag föreslår äppelcider vinäger max extra starka inom intermedica.
    har hjälpt mig gått ner 5 kilo.
    lycka till.

Svar på tråden Äppelcidervinäger