• Queen70

Gillar era barn Sempers risgröt??

Tänkte börja ge ungen min gröt till kvällsmål och inhandlade idag glad i hågen Sempers risgröt med fruktsmak som jag friskt tillredde till min intet ont anande pojk här i kväll. Med full tilltro öppnade han sin rara lilla mun och mamma skedade in gröt. Ungens ansikte förvreds och han såg enormt äcklad ut och fick riktiga vuxenkväljningar. Inte ens när jag blandade upp det med vanligt fruktmos gick det bra, utan han kväljdes och kväljdes. Han har fått olika pureer och sånt förut, vilket har gått bra, fast en del är favoriter och andra mindre poppis, men en sådan här reaktion har jag aldrig sett förut.

Jag kände mig således manad att smaka på det jag skedat in i mitt stackars barn och gott var det ju inte kan jag säga. Smaken var tämligen intetsägande, men konsistensen var som mald krita ungefär.

Så som rubriken lyder; vad tycker ERA barn om Sempers risgröt??

• Svar på tråden Gillar era barn Sempers risgröt??
  • Hannah76

Ingen av mina tjejer har gillat sån pulvergröt öht, det har nog varit konsistensen som varit boven. De har föredragit havregrynsgröt med frukt.

• frulan

Hmm, min prupp gillar verkligen Sempers risgröt (äpple & mango)
    Fast han har inte ratat något än alls (han är 10 månader)... så jag vet inte om han är ett så bra exempel

• Eraijka

Min dotter på 5 månader slukar verkligen i sig en portion av risgröten med äpple och mango på kvällen. Men smaken är ju som baken - delad. Barn kan inte älska allt :)

• Tualisa

Min tjej älskar risgröten med äpple och mango!! men inte den med banan...

Lilla Alva är här
  • Queen70

Jag vågar inte testa att ge honom den igen, för det tog flera dagar att få honom att våga äta nåt annat än ersättning efter det..haha...En bestämd kille jag fått tydligen.

• Janice82

min hatade den först, han tyckte de va så vidrigt o fick kväljningar! Han är 6 månader o hade tidigare fått en av sempers andra grötar... jag trodde det va för att han inte ätit den andra gröten mer än nån vecka...

Sen kom jag på att den va för tjock...så jag började göra den först ganska lös lite tjockare än välling (som han avskyr haha)
    nu äter han den ganska tjock dock inte så tjock som den blir om man gör efter "receptet"

Men prova göra den lösare kan ju va konsistensen!

• Queen70

mmm..Jatg fick känslan av att det var just konsistensen som var problemet,,,Som om den fastnade i gommen på honom liksom,,

Janice82 skrev 2009-02-06 00:59:40 följande:
    min hatade den först, han tyckte de va så vidrigt o fick kväljningar! Han är 6 månader o hade tidigare fått en av sempers andra grötar... jag trodde det va för att han inte ätit den andra gröten mer än nån vecka...Sen kom jag på att den va för tjock...så jag började göra den först ganska lös lite tjockare än välling (som han avskyr haha)nu äter han den ganska tjock dock inte så tjock som den blir om man gör efter "receptet"Men prova göra den lösare kan ju va konsistensen!
  • Janice82

precis...för jag har provat igen o göra som det står på paketet men då blir de samma visa...så vi blandar en lös gröt o det gillar han!

Men du kan ju vänta en vecka eller nåt o prova med den ...men gör den ganska lösdå...tycker den blir otroligt tjock o nästan hmmm...äcklig kan förstå om dom inte vill ha någon seg tapet klister i gommen uärk!!!

• Blåbärssaft

Min sexmånaders son ÄLSKAR Sempers risgröt med mango och äpple! Han blir exalterad bara han ser förpackningen ;)

• almn

Min grabb gillar inte den gröten. Vi kör med Nestlés gröter. Havregröt men nån smak. Tycker själv att Nestlés gröter smakar bäst

Livet är en möjlighet, inte en plikt. almn.bloggspace.se
  • Finesse

hur gammal är han?

vi började med sempers banan gröt och den var riktigt uppskattad.. nu när hon är 1 år så har vi nog gått igenom dom flesta semper grötarna (och nestles) som finns och alla är lika uppskattade..

men iofs så kanske vad hon tycker inte riktigt spelar nån roll.. för mellan 4-11 månader åt hon precis allt vi gav henne.. ingenting var äckligt..

Svar på tråden Gillar era barn Sempers risgröt??