Inlägg från: framsteg |Visa alla inlägg
  • framsteg

Kan ju tipsa om en fleccefilt vi köpte också som är samma som de säljer här: www.annaaxel.se/product_info.php&products_id=97

På nätet kostar den 129:-, på GeKås kostar den 39,95:-

Peltor hörselkåpor för barn (om man tänker vara i bullriga miljöer är det guld värt!) fanns i neongrönt och kostade 99:-

• framsteg
    framsteg skrev 2009-02-01 20:06:25 följande:
    Kan ju tipsa om en fleccefilt vi köpte också som är samma som de säljer här: www.annaaxel.se/product_info.php&pro...På nätet kostar den 129:-, på GeKås kostar den 39,95:-
    Den fanns dock bara i blått och rosa, glömde jag skriva.
  • framsteg

Rainbowarrior skrev 2009-02-01 21:22:41 följande:

finns det bra amningsbh:ar i större storlekar (alltså d och uppåt) på ullared?lite ot kanske men hör ju ändå till samma saker hehe
    *funderar* undrar om jag inte såg tom 95D *väldigt osäker* Men tror det var så.
  • framsteg

Skötbäddar fanns det i lördags för 99:-

www.familjeliv.se/hem/blanksteg/gallery/phpc4fhzl.jpg

Fanns i grått (se länken), men fanns även någon i begiefärgat och någon med baby-Nalle Puh på.

Fanns även någon variant med tunnare på i grönt och gult med nallar på som är något tjockare än de uppblåsbara men inte så tjock som den på länken.

• framsteg

Denna helgen drar sportlovet igång för Göteborg plus norra delen av Halland. Nästa vecka är det resten av Halland (bland annat) som har sportlov. Kan tänka mig att det nog är värre nästa helg än denna helgen, men det kan också vara sak samma...

LittleMee skrev 2009-02-06 22:07:21 följande:
    Åh, jag som trodde jag hade planerat det jätte bra. Ska åka nästa lördag och har inbillat mig att det inte är så mkt folk då det är veckan innan barnbidrag plus att det är alla hjärtans dag, glömde helt bort att det är sportlov.
  • framsteg

Rainbowarrior - köper du allt på GeKås är det nog sak samma.

Pratade med en på babyproffsen idag och enligt henne så är det olika mått både på IKEA, GeKås och Babyproffsen. Så bestäm dig för ett ställe där du tänker köpa det mesta tror jag är bästa tipset. Alternativt mät upp vilket täcke som är minst av de du tänker köpa så lär täcket gå i alla påslakan osv.

...sen är det nog bra att kolla upp hur mycket täcke man behöver eller inte. Kan ju räcka med ett påslakan.

Just det, vet inte hur det är nu, men tidigare har IKEA haft rekommendationer på att deras täcken är från ca 1 år, kan vara bra att kolla upp det också.

Blev lite OT-svar i tråden, sorry...

• framsteg

PLUPP09 skrev 2009-02-15 15:01:24 följande:

Jag har för mig att jag läst här på FL att de nu säljer bärsjalar till bebisar på Gekås. Är det någon som vet vilket märke (sort) och pris på dessa?
    Det står längre bak i tråden. Tror det var Bära barn a 449:-.
  • framsteg

frujansson07 skrev 2009-02-23 20:58:59 följande:

I vilken vecka är ni/var ni när ni shoppade loss i Ullared?
    Runt v27. Vägrar åka dit när det är "försent" i graviditeten. Har sett för många andra med stoora magar, sent i graviditeten gå runt och pusta och sucka och tycka det är jobbigt att gå där för att jag själv skulle åka dit och storhandla i senare veckor.
  • framsteg
    31okt skrev 2009-03-12 14:18:43 följande:
    Hej!Någon som har tips på andra bra saker att köpa (förutom bebissaker) på Gekås? Jag har hört att "de har allt", men är det något annat som ni är riktigt, riktigt nöjda med som ni har köpt?(Kanske inte ska vara i denna tråden där det handlar om bebissaker men men...)
    Här är en mer allmän tråd om GeKås som också är aktuell där det inte är lika inriktat på bebissaker som denna tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m42183988.html
  • framsteg
    Rikku skrev 2009-03-14 22:07:48 följande:
    Ni som redan har varit på gekås finns det fina mamma kläder där??
    När jag var där förra veckan tyckte jag inte det var mycket att hänga i julgranen så att säga...

Däremot köpte jag två koftor och en annan topp på vanliga damavdelningen som jag kallt räknar med att ha resten av min graviditet (är i v33 nu). Lagom töjbara så att säga (De två koftorna är samma sort, bara olika färg och för 119:-/st kunde jag lugnt köpa två och inse att jag knappt får en vettig kofta i vanliga affärer för 240 kr)
  • framsteg
    Annica1 skrev 2009-03-14 20:27:41 följande:
    Hej hej.. måste slänga in några frågor ska åka till Ullared om två veckor och handla bäbissaker.Vad för nappar och nappflaskor ska man köpa därifrån? Vilka ska man undvika?Vilka tvättlappar är bäst?Funkar påslakanset från Gekås med täcke kudde från Ikea?Super tacksam för svar.
    Tips: börja i början på denna tråden samt använd sökfunktionen. Det finns flera trådar där iaf nappflaskorna diskuteras men även täcken och kuddar osv.
  • framsteg
    siriius skrev 2009-03-26 21:26:27 följande:
    Hur är spjälsängen där? Färg, pris m.m.???????
    Vit, Kaxholmen ca 700 eller om det var 800.
  • framsteg
    Linaslus skrev 2009-03-27 13:14:24 följande:
    Finns det några märkesgrejer på Ullared? Typ babybjörn sele eller kläder typ nike?
    Ang kläder är det vad de får in, det varierar mycket. Har sett MQ-s märken där, Sisters, GAP, Fila osv tidigare, men det varierar mycket!
  • framsteg
    Cleo2008 skrev 2009-04-09 11:57:34 följande:
    Vet ni om de säljer blöjor på Ullared, och isåfall vilka mäkren och vad kostar de?
    Nej.
  • framsteg
    DaughterOfRock skrev 2009-04-13 18:18:09 följande:
    Jag har sett många som köpt billiga kuddar till vagnen o sängen därnere o man tjänar ju absolut på o köpa sånt där o nu undrar jag hur är det egentligen, ska man ha det från att dom är nyfödda?Håller på o skriver inköpslista inför resan i juni (ute i god tid).
    Ang kuddens vara och icke vara - enl bm som höll i vår föräldrakurs beror det lite på vilken sida Sverige du bor. Ex i Stockholm säger de inget om det medan i Göteborg med omnejd hänvisar de till Claes Lauritzen som bland annat håller på med kraniofacial kirurgi mm på bla Östra sjukhuset.
  • framsteg
    DaughterOfRock skrev 2009-04-17 16:06:31 följande:
    Passar deras regnskydd och myggnät till Teutonias vagnar?Finns det en sån säng somman hänger i taket?=) 
    Tror det är ganska "universal" regnskydd (finns ju även neongult som reflexväst för ca 80-90 och myggnät (funderar på om vi gav 25:- för det... mycket var det inte iaf). Har iofs inte testat vårt myggnät ännu på vår Teutonia, men det skulle man kanske göra någon dag... (Har Mistral S)

Inga sängar i taket som jag sett alls.
  • framsteg
    saraemma skrev 2009-04-20 08:02:57 följande:
    minbabynr1: vilket märke var det på örontermometern? Ska dit på onsdag och är ute efter en sån, fast har hört att vissa från Ullared är kassa. Nån som vet om det finns plastad frotté?
    Brukar finnas plastad frotté iaf i olika storlekar.
  • framsteg
    AlltidTillsammans skrev 2009-04-30 07:32:38 följande:
    Säljer de spjälsängar där? Någon som vet?
    Ja, Kaxholmen, ca 700:-
Svar på tråden Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!