Inlägg från: DaughterOfRock |Visa alla inlägg
  • DaughterOfRock

Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!

En som bor granne där säger att freda eftermidda då man tror det är som mest folk brukar vara relativt lungt

• DaughterOfRock
    saraemma skrev 2009-02-24 08:13:56 följande:
    Nån som har åkt bussresa dit nån gång? Funderar på hur mycket man kan handla med sig då? En full buss blir ju inte så mycket bagage-utrymme var...
    Vi brukade åka bussresa förr o då hade i princip alla resenärer mellan 3-4 kassar så ska man bara handla små saker o kläder går det ju bra, man kan även ha nån kasse vid fötterna
  • DaughterOfRock

Inte läst igenom hela tråden så jag vet inte om någon svarat.. finns det mjukliftar som man kan ha i hårdliften därnere?

• DaughterOfRock
    Ekorrfamiljen skrev 2009-03-01 18:41:50 följande:
    Om du menar en åkpåse så har de iaf haft en vinteråkpåse som var jättevarm och skön. Fleecefodrad! Den var en favorit hos oss länge.
    Hm jag trodde det kunde va bra me en mjuklift dom första veckorna då hårdliften är så stor, vill ju bädda in bebben ordentligt men det kanske räcker med en åkpåse då?
    Är ju newbie inom det här =)
  • DaughterOfRock
    louiseL82 skrev 2009-03-01 20:25:37 följande:
    d beror ju på var man bro kanske o när man ska föda. e d jättekallt så kan d nog va bra o ha en mjuklifti hårdliften så som du tänkt men bebisen kommer nog bli varm o ombäddad ändå. jag tycker du ska satsa på en åkpåse o några mysiga filtar istället
    Ska ha i september så det är ju inte jätte kallt direkt men det blir ju det framåt hösten sen, vi har tänkt köpa en emmaljunga o jag tyckte dom va så breda men då ska jag kanske ta o tänka om o kika på en åkpåse =)
    Tack för svar!
  • DaughterOfRock
    saraemma skrev 2009-03-19 16:14:28 följande:
    Nån som vet om det finns mjukliftar att köpa? Och vad de kostar?
    En vännina till mig kollade när hon va nere i början av mars o då hade dom det inte, tyvärr.. också ute efter en
  • DaughterOfRock

Hm jag sitter o funderar på när det är lagom o åkaner, vi ska ha i september så om vi åker i juni/juli borde väl vara lagom?
    Vill ju inte vara för stor därnere + att jag blir så åksjuk o vi har en bit o åka.

• DaughterOfRock
    milky skrev 2009-03-29 11:09:28 följande:
    Nu har jag varit där nere och handlat!loveangel82: De hade inte den mobilen på Ullared igår i alla fall.Jag köpte hur mycket prylar som helst!Åkpåse, babygym, babysitter, kläder, manikyrset, borstsätt, spjälskydd med Nalle Puh och matchande fleecefilt, Philips termometerset, mobilgrej till barnvagnen, badstol, Miranda Nalle, 2 st örngott. Allt detta för bara lite över tusenlappen!Jag är grymt nöjd måste jag säga :) Det var helt klart värt det. Babyutbudet var riktigt billigt och bra. Måste dock säga att bebisklädutbudet inte var lika bra, fanns inte så mycket snyggt, men det var billigt! Men barnkläder för större barn hade de massor.
    Åkpåsen är den såpass varm att den skulle klara en vinter o va kosta den? Nyfiken!
  • DaughterOfRock
    milky skrev 2009-03-30 12:04:13 följande:
    Daughter of rock: Ja det var en åkpåse som passar till vinter. Verkade var skitbra kvalité på den måste jag säga. Tror det var mitt stärsta kap. gick 199 kr.krillesfruga: Jag hittade inga sockar alls... :Sloveangel82: Jag vet faktiskt inte :S Jag hade redan en mobil när jag åkte dit så jag var redan på jakt efter en. Vet att dom hade någon liknande mobil som den du visade bild på, var kanske lite andra färger och andra djur på . Har för mig att jag såg BRIO mobiler också.Sogu: Jag hittade ingen bärsjal när jag var där.
    199kr? Det va ju galet billigt, då kan jag vänta me o köpa tills jag kommer dit =)
  • DaughterOfRock
    lovelyangel82 skrev 2009-03-30 19:32:12 följande:
    ja 199:- lät ju som ett fynd.. *noterar på min inköpslista*ja då ska man bara äta nu och sedan försöka sova lite.. blir till att ställa klokan på 02:30.. phuu..men man e ju som ett barn inför julafton.. oh jag har aldrig varit dsär så förväntningarna e höga =)
    Åh ska ni dit imorrn, va roligt, va avis jag blir!!!
    Kan inte du kika på vad dom tar för såna där uppblåsbara skötbords underlägg (va det heter är som bortblåst).
    Ha så roligt!
  • DaughterOfRock
    tullelille skrev 2009-03-31 11:09:19 följande:
    vi köpte helvitt å gekås
    Perfekt =) Är ute efter en vit!
  • DaughterOfRock
    lovelyangel82 skrev 2009-04-01 13:53:01 följande:
    här finns en länk med lite bilder samt pris =)iloapp.lewandowski.se/gallery/bilder?Album&al...så nu e man 3100 kr fattigare men nästan en hel lista avprickad så de känns skönt!!
    Gud va bra gjort, nu fick man ju perspektiv på hur grejerna såg ut + priser, tack =)
  • DaughterOfRock

Är det nån som legat över i deras stugar precis utanför? Vi funderar på det då vi ska åka ner i juni..

Läste också på expressen att Gekås ska bli dokusåpa =)

• DaughterOfRock
    allfrida skrev 2009-04-10 23:41:21 följande:
    Jag har bott i lägenheterna som ligger precis vid gekås. Gula längan.. Jätte bra men litet fast iofs gjorde det inte så mkt en natt :)
    Aha perfekt det är dom jag menar =)
    Behövde man ha me sig något förutom lakan o så?
  • DaughterOfRock

Jag har sett många som köpt billiga kuddar till vagnen o sängen därnere o man tjänar ju absolut på o köpa sånt där o nu undrar jag hur är det egentligen, ska man ha det från att dom är nyfödda?
    Håller på o skriver inköpslista inför resan i juni (ute i god tid).

• DaughterOfRock
    trollet1985 skrev 2009-04-15 10:59:09 följande:
    ska dit nästa tisdag =)är det någon som vet om dom har badhjälp på gekå´s? Och fårskinsfäll?
    Är badhjälp som en bräda man sätter i baljan?
  • DaughterOfRock

Har dom såna där vaggor/sängar som man kan fästa i taket?

• DaughterOfRock

Passar deras regnskydd och myggnät till Teutonias vagnar?

Finns det en sån säng somman hänger i taket?

=) 

• DaughterOfRock
    framsteg skrev 2009-04-17 17:45:45 följande:
    Tror det är ganska "universal" regnskydd (finns ju även neongult som reflexväst för ca 80-90 och myggnät (funderar på om vi gav 25:- för det... mycket var det inte iaf). Har iofs inte testat vårt myggnät ännu på vår Teutonia, men det skulle man kanske göra någon dag... (Har Mistral S)Inga sängar i taket som jag sett alls.
    Perfekt, tack =) Då väntar jag me o köpa tills jag kommer dit =)
    Regnskyddet sitter bra då man använder sittvagnen också? *nyfiken*
    Ska beställa en prestige.
Svar på tråden Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!