Inlägg från: Sofies värld |Visa alla inlägg
  • Sofies värld

Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!

åh, andningslarmet måste jag kolla in! sist köpte jag ett för 1500 kr och det var sååå dåligt.fellarmade hela tiden så till slut kollade man inte ens läget för man visste att det fellarmade. (flera ggr i timmen) samtidigt som den larmade att hon inte andades, fungerade ljuset som skulle blinka vid varje andetag hon tog. Padwico var märket, köp inte den!

någon som vet om de har tunna overaller till nyfödda, typ i fleece???

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

åh, den var ju jättefin! man kanske skulle ta en tripp dit imorgon...

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

jag har köpt amningsbehåar i E-kupa tidigare, men de var ganska små i storlekarna!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld
    undrar också om det verkligen är ett andningslarm och inte bara en babyvakt??? för när man googlar Doro så kommer det bara upp babyvakt!
    Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

carilne85: vet du om det går att koppla till larmplatta???

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

var där idag och hittade fleeceoverallen som var precis en sådan jag var ute efter, lagom tunn och allt! de jag tittat på som säljs i stan är nog för tjocka. och bara 59.50 kr! som hittat!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

själv bor man bara tre mil ifrån så vi är där flera gånger om året! perfekt att handla kläder och ytterkläder till barnen. Vet man bara vad man ska titta efter vad gäller kvalité så hittar man riktiga fynd!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

Kolla på lappen! Helst ska det bara vara bomull, men ett par procent av tex. elastan eller något annat kan göra plagget stretchigare och är helt okej. Plagg helt gjorda av viscose kan vara bra, känn bara på tyget så att det känns bra.

Men inget 100% akryl (vilket är i de flesta stickade plaggen där, men det finns i ren bomull om man letar!) eller polyester. De kommer bara att noppa efter en tvätt.

Fodrade byxor, sådana som är lite smutsavstötande "prasselbyxor" kan ha polyester på utsidan. Samma sak med ytterkläder, de får gärna vara i syntetmaterial eftersom det är vattenavstötande.

Träningskläder får gärna vara i syntet också eftersom det leder ut svetten. Men dra lite i sömmarna och kolla så att de är riktigt sydda.

Dragkedjorna ska man dra i ett par gånger upp och ner så att de löper bra och inte hackar.

Och håll upp tyget mot ljuset för att se hur genomskinligt det är. Tyget ska vara ganska så tätt. Känn också så att tyget känns bra och dra gärna lite i det!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

lovechild 05 09: enligt min kompis som jobbar där är det tisdagar som är bäst att åka, oavsett årstid. då är det alltid minst folk där. sedan får de in nya grejor varje dag och ibland tar det slut på ett par timmar, så man kan aldrig lita på att samma grejor som nån annan har köpt ett par dagar tidigare finns kvar. dom brukar få in både sommar- och vinterkläder tidigt.

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

kanske inte i maj, men i augusti hade dom sist!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

tycker tvärtom, tyghaklapparna från gekås är mycket bättre för de sitter tätt runt halsen! min dotter är två och de från IKEA glipar fortfrande, så de fåt man slå knut på istället!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

japp, de menade jag också! men man fick slå en extra knut av tyget, för med bara snörena så är de alldeles för stora och sluter inte tätt. men de man trär över huvudet funkar fortfarande bra!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

nu för tiden är det så många som använder sig av gekås-kortet tydligen (man betlar inte förrän nästa månad) så det är mycket folk oavsett om det är innan barnbidrag eller inte!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

ja, dom har små babykuddar som passar utmärkt!

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

dom har även sängkläder speciellt till vagga och vagn, dvs lite mindre.

Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

tisdagar ska det vara bäst oavsett säsong enligt min kompis som jobbar där! åk tidigt!

jag köpte en grön blommönstrad amningskudde som kostade 149. fanns med nallar på också.

Iselines lillebror Tor BF 24 mars
  • Sofies värld

många bussbolag har dagsresor dit! kolla upp det, så går det ju mycket smidigare.

• Sofies värld

plupp09: ja, de har haft det innan av märket Baby boom. vet ej priset dock.

• Sofies värld

mjuklift finns inte, frågade sist jag var där!

• Sofies värld

Japp, det har dom. Svärföräldrarna köpte fel storlek först, 104, så dom fick åka och byta. Här är en bild, fast vi har strukit på ett Hello Kitty-märke.

mammaiform.blogg.se/

Svar på tråden Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!