Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!

Deras babysitter (vadderad, ställbar) är verkligen prisvärd och kanonbra!! Tror den kostar mellan 150 och 200:- Vi använde den hur mycket som helst till sonen. Han trivdes så bra i den.

Jag köpte massor av sköna amningsbehåar på Ge-Kås för en bråkdel av vad de kostar hemma i stan. *tips*

Söta bodies med coola tryck köpte vi också, samt nappar, nappflaskor, filtar och sängkläder till spjälsängen.

The confused squirrel strikes again...
  • Ekorrfamiljen
    saraemma skrev 2009-02-28 18:27:50 följande:
    Nån som vet om de har såna där böcker som "Mitt första år"?
    De har haft det förut iaf.
  • Ekorrfamiljen
    TheBlondRockChic skrev 2009-03-01 16:55:38 följande:
    Inte läst igenom hela tråden så jag vet inte om någon svarat.. finns det mjukliftar som man kan ha i hårdliften därnere?
    Om du menar en åkpåse så har de iaf haft en vinteråkpåse som var jättevarm och skön. Fleecefodrad! Den var en favorit hos oss länge.
  • Ekorrfamiljen
    Svar på #298
    Jag hade amningskudde till yngste sonen (hemmasydd kudde) och det var en av de bästa bebisprylarna jag haft! Toppen som avlastning vid amning, men även om barnet ska ligga lite mer ombonat i sängen eller som stöd när det lär sig sitta. *rekommenderar*
  • Ekorrfamiljen
    Svar på #321
    Ja, de har startset för bebis. Brukar kosta runt 129:- - 149:- har jag för mig.
    Linaslus skrev 2009-03-12 16:17:03 följande:
    Åh är det ingen som kan vara snäll och skriva ner sin lista på vad som ska handla till bebis här. Behöver inte vara bara det som ska handlas på Ullared utan allt skulle vara till så mycket hjälp
    Sök på inhandla/preparera. Det finns massor av såna trådar där!
  • Ekorrfamiljen
    Eled skrev 2009-03-12 19:52:43 följande:
    Strumpor köper jag alltid!
    Jag också! De är billiga och jag har aldrig märkt att de skulle vara sämre än strumpor man köper nån annanstans!
  • Ekorrfamiljen
    Svar på #337
    Ibland har de superfina mammakläder och ibland har de bara "crap". Det varierar från gång till gång.
  • Ekorrfamiljen
    chesa skrev 2009-04-14 17:25:26 följande:
    jag köpte oxå napp termometern på ullareda när jag var där i fredags. (örontermometrarna var slut). Någon som vet om napp termometern är bra?
    När de kom var det mycket prat om att de inte var så exakta och att själva sensorn kunde göra att silikonet i nappen skavdes sönder så att bitar kunde lossna och kväva bebisen, men nu hoppas jag att de har förbättrats, det är ju trots allt ett tag de har funnits på marknaden. Själv skulle jag dock varken köpa napptermometer eller napp som man doserar medicin i. Ungen lär ju aldrig mer ta napp om det kommer äcklig medicin i den.
  • Ekorrfamiljen
    Bakar skrev 2009-04-16 08:37:19 följande:
    ok tack för svaren men ni som åker senare kan väl hålla mig lite uppdaterad mycke hinner ju hända till 5-6maj vi har inte bestämt dag än så länge!!! jag måste försöka sätta mig o skriva en lista över vad man behöver våde själv o till den lille.. vill ju inte köpa för mycke åt pyret då jag bara är i v19 (18+1) men nått måste man ju passa på att köpa... ni som har barn när började ni inhandla till era när ni va gravida??
    Jag handlade massor av kläder i Ullared till yngste sonen när jag var i v. 12. Sedan fyllde jag på med ytterligare ett Ge-Kåsbesök när jag var i v. 30-nånting.
    chesa skrev 2009-04-15 20:12:28 följande:
    Jag var där i fredags och tyckte att utbudet på mammakläder var skitdåligt! Köpte bara tre amningslinnen! Vad för badhjälp? OM du menar sån skena eller bräda typ i badkaret så såg jag det. Vet inte vad de kostar dock. FÅrskinsfäll hade de! Kollade inte pris på dem heller för min bebis kommer i sommar så jag räknar inte med att behöva ngt den första tiden.
    Lammfällar är otroligt praktiska både sommar och vinter!! På sommaren är de svala att ligga på för bebisen och på vintern värmer de. *bästa uppfinningen i naturen*
  • Ekorrfamiljen
    drever skrev 2009-04-17 17:18:17 följande:
    happ hur mkt kan tnkas spenderas imorgon räcker 7000 eller blir det snålt?
    Det beror på hur "vild" man blir när man kommer dit. När jag åkte dit för 10 år sedan brukade det räcka med 3-4000, nu kan jag lätt göra av med 6000 och uppåt på en dag. {#lang_emotions_dreamer} (Har iofs 3 barn varav två tonåringar och en snabbväxande 3-åring, men ändå..)
  • Ekorrfamiljen

Vi bor ju så långt från Ge-Kås så det är klart att det blir lite dyrare när vi är iväg och shoppar eftersom vi köper i princip hela årsförbrukningen av kläder och leksaker + inredningsprylar när vi väl är där.

• Ekorrfamiljen
    DaughterOfRock skrev 2009-04-20 18:31:17 följande:
    Är deras åkpåsar bra? Kostade dom 199kr?Känns ju onödigt o lägga ut 1000kr på en teutonia om man nu kan köpa en svart där o den är varm..Erfarenheter o gärna bilder.. =)
    Vi har haft deras åkpåse och det tillsammans med babysittern var de absolut bästa köpen till bebisen! Åkpåsen är varm, skön, mjuk och go och man kan öppna den så att den blir som en mjuk filt att ligga på. KÖP!!!
  • Ekorrfamiljen
    TinkyWinky skrev 2009-04-29 16:08:30 följande:
    nu har ja kommit hem från gekås :) Hittade en del. men långt ifrån allt, har iaf bilder på bebisakerna men ej det ja köpte till mig. vill ni ha priser eller ngt annat så skriv så svara ja =) www.pixbox.se/alb967197
    Vad mycket fint! Tack för titten!
  • Ekorrfamiljen
    knastintis skrev 2009-04-30 10:31:54 följande:
    bär sjalar kostar 399 lr 449
    Ganska dyrt för ringsjalar.. Ska nog köpa en trikåsjal över nätet istället då.
  • Ekorrfamiljen

Jag köpte amningsbehåar som heter "Felicia" på Ge-Kås, minns inte annat om dem mer än att de är otroligt sköna och sitter bra på mig iaf.

På tal om amningskudde. Jag sydde min själv och fyllde med kuddvadd och den var otroligt bra till det mesta första året med en nyfödd. Dels vid amning men också om man ville lägga honom ifrån sig i sängen eller nåt, då låg han mjukt och ombonat på den och samma sak i vagnen när han ville komma upp lite, utan att kunna sitta själv.

Svar på tråden Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!