• Bette

ÄD på KS Huddinge Del 3

Hej Emmylou: Hoppas du har det bra och att bebben mår bra. Det är väl skönt att magen inte kommit än, säkert mycket bra med bebben. Jag har hört att med första barnet kommer magen ofta senare än med andra barnet, det kanske stämmer. Jag tog min nedregleringsspruta igår, procren 3,75 mg. Den 19 mars blir det behandling och den gången skall det verkligen gå.

Kram

Bette

• Bette

Pricken76: Klart det borde blivit ägg till dig vännen. Jag ska tänka på dig imorgon, själv gör jag min andra behandling i mitten på mars i Riga. Vi tänker på dig under morgondagen.

Kramar

Bette

• Bette

Pricken76: Jag nedreglerades med procren 3,75 mg, sedan skall jag göra VUL den 19 februari, börjar med progynon 2 mg x 3 den 21 februari, nytt VUL den 6 mars och sedan embryotransfer den 19 mars. Innan embryotransfer skall jag börja ta progesteron MIC 400 mg x 2. Efter embryotransfer så vet jag inte vad för mediciner jag får den här gången i och med att första försöket inte gick vägen.

Ruva lugnt, låt dig bli uppassad. Som sagt så behövs det bara ett embryo för att det ska bli bebbe.

Kramar

Bette

• Bette

Pricken76: Hur går det med ruvandet? Hoppas att den lilla fäster ordentligt. Jag längtar tills vårt andra försök i mars, det är en månad kvar snart bara. När fick du din blödning efter nedreglering?

Kram

Bette

• Bette

Pricken76: Enligt min läkare i Riga ska man få blödningen 7-12 dagar efter sprutan. Den kommer nog nu skall ju göra ultraljud den 19 februari nu.

Hoppas bebben fäster för dig på försök nummer 1 och för mig nu på 2.

Sov så gott allihop

Kram

Bette

• Bette

Emmylou: Jag är så glad för din skull. Jag pratade med min chef om det här och hon var mycket förstående, hon har själv två adopterade barn. Det kändes skönt faktiskt.

Det ska bli så spännande med försök nummer två, den här gången skall det verkligen gå vägen. Måste gå då, jag hoppas på tvillingar förstås.

Kramar

Bette 

• Bette

Pricken76: Hur går det för dig med ruvandet? Har du börjat känna något än? För oss är det snart dags med nästa behandling, hoppas hoppas det går vägen. Men det känns som att det kommer att gå vägen, nu har jag det inte stressigt i mitt liv.

Kramar

Bette

• Bette

Pricken76: Stort grattis till plusset, nu är det verkligen på riktigt. Vi ska plussa på nu hela våren. Jag känner på mig att den här behandlingen kommer att gå bra för vår del, det måste den göra. Jag tror att jag var för stressad sist vi gjorde vår behandling osv. Stort grattis till dig {#lang_emotions_gravid} och magen.

Kram

Bette

• Bette

Pricken76: Det går bra för mig, tar mina progynon, har gjort VUL idag, slemhinnan 5 mm, skall öka min beh med progynon till 8 mg per dag alltså fyra tabletter och så ska jag göra nytt VUL nästa vecka, det blir superbra. Allt har sett bra ut med donatorn idag vad jag förstått.

Kram

Bette

• Bette

Pricken76: Hur går det för dig, stort grattis till plusset, det är ju superroligt. Vi åker nästa vecka för embryotransfer, min slemhinna är 6 mm nu, svarat bra på medicinökningen.

Sköt om dig

Många kramar

Svar på tråden ÄD på KS Huddinge Del 3