• lopito

Är det vanligt att barnen blir sjuka av AC:n på rummet????

Vilka grader ska man ha det på?? Vill ju verkligen inte att han ska bli förkyld där nere!!

Hur har ni gjort när ni duschat era barn för att undvika så dom inte sväljer ngt av kranvattnet? För när jag duschar vår son här hemma så sväljer han alltid lite vatten när jag duschar hans huvud? Vet att detta är bagatellproblem men alla tankar finns där eftersom det är första ggr med honom utomlands!

Har ni druckit Ducoral innan ni åkt?? kan man ge det även till en 15 månaders?

• Svar på tråden Är det vanligt att barnen blir sjuka av AC:n på rummet????
  • TingelingAnna

Har inte barn så har ingen aning egentligen, men, både jag och maken blev dunderförkylda och var tvungen att stänga av vår AC när vi var i Egypten.

• Smilla75

Ja. I Thailand stötte vi på mång långliggare vars barn fått lunginflammation. Värre ju yngre de är. Vi drack Ducural. Det gjorde även vår 2,5 åring, men inte 7 månaders.

De svalde säkert lite vatten i duschen men det gick bra.

• lopito
    Svar på #2
    Vad ska man göra då? Ha ac:n på 25 grader känns ju lite varmt???
  • lopito
    Svar på #3
    Hade ni gett Duccoralen till er 15 mån? Vi har aldrig heller tagit det när vi varit där innan? Men man kanske ska göra det nu när alla snackar om magbakterier där nere? Man blir ju lite nojig??
  • resemamman

Vi träffade många barn med lunginflammation, ofta pga för mkt AC. OM vi har AC (bor helst luftigt med fläkt) så sätter vi den ca 1-2 grader kallare än utetemperatur. Det betydde ofta att AC'n stod på 29 grader!

Vi har aldrig tagit Dukoral, varken barn eller vuxna, till något land (undantaget när jag rest i koleradrabbade områden i Afrika).

• hotten

det är väldigt vanligt att man blir sjuk av AC å inte bara barnen!
    Man skall ha den på 3 grader mindre än vad ute temp är för att det skall vara hälsosamt. (vilket betyder i praktiken faktiskt 24-25c på många håll.. är det 31 på dagen så är det ändå sällan över 28 på natten på många semesterorter)

vi som reser mycket har testat oss fram (å hört av andra som kommit fram till desamma) att 4 absolut max 5 mindre kan vara ok.. om man då har den på medel el låg "blås".

Svar på tråden Är det vanligt att barnen blir sjuka av AC:n på rummet????