• knasfia

kramper efter hjärnblödning HJÄLP!

hej,
    vår son har haft en hjärblödning grad 3 och har nu hamnat i kramper som de inte får bukt med. han är djupt nerdrogad men det verkar som om hjärnan fortfarande krampar.
    Någon som varit med om liknande. jag har sån otrolig ångest nu.

• Svar på tråden kramper efter hjärnblödning HJÄLP!
  • jni

Skickar kramar till er & hoppas han mår bättre snart.

• olivia 11

Vet inget om det men hoppas att det blir bättre snart. Styrkekramar

• knasfia

ingen som varit med om detta?

• Blyger

Har ingen aning.. men håller tummarna att går bra!

Är han fortfarande nedsövd?

• twins2

Lägg tråden under Barn/funktionshinder så får du nog lite mer feedback snart. Här håller vi föräldrar till funktionshindrade barn till och en del har barn som haft hjärnblödning och kramper. Min son född i v.24+3 fick visserligen en hjärnblödning grad 3 i sin 1:a levnadsvecka dock inga kramper.

• gohappy

Hej Knasfia!
    Håller med twins2 om att du får säkert mer respons bland funktionshinder.
    http://www.familjeliv.se/Forum-3-60/

Själv håller jag till i cp prinsar och prinssessor, där finns det barn som har ep, så föräldrarna där kanske kan ge dej svar ang ep:n. Varmt välkommen in till oss med deina frågor, en tråd där det flödar värme och förståelse.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m40184789.html

Stort lycka till och bamse kram.

Dom 4 finaste underverken har jag äran att vara mamma till.
  • englamamman

min ena tvilling tjej fick hjärnblödning av grad 4 och efter den såg det ut som om hon krampade. Jag hoppas att det går bättre för er än för oss,för hon dog.

kram från mig

• Tezz3

Min son fick hjärnblödning när han var 2 veckor gammal. Dock inte prematur bebis.
    Han hade enbart kramper när han var nersövd men när han vaknade så försvann kramperna. Läkarna sa till oss att kramperna berodde på att hjärnan reparerade sig själv.
    Hans blödning var av grad 3-4

Hoppas allt går bra för eran son! Våran klarade sig otroligt bra om man ser till hur dåliga oddsen var från början.

• Tezz3

Tezz3 skrev 2009-02-02 14:20:21 följande:

Min son fick hjärnblödning när han var 2 veckor gammal. Dock inte prematur bebis.Han hade enbart kramper när han var nersövd men när han vaknade så försvann kramperna. Läkarna sa till oss att kramperna berodde på att hjärnan reparerade sig själv.Hans blödning var av grad 3-4Hoppas allt går bra för eran son! Våran klarade sig otroligt bra om man ser till hur dåliga oddsen var från början.
    Måste ändra mig där.. Det är inte kramperna som visar att hjärnan reparerar sig själv. Ursäkta att det blev fel där..
  • Emmy K

Mina tjejer föddes i vecka 23+5
    Nelia hade hjärnblödning grad 4
    Lilja hade grad 3
    De hade dock inga kramper.
    Tjejerna är jättefina idag och även om de har CP-diagnoser så är de tidigt motoriskt utvecklade.
    Jag hoppas att allt går bra för er.

• knasfia

han har fortfarande någon sorts aktivietet i hjärnan som de försker stoppa med krampmedicin, det är dock inte kramper men förstadie kan man säga, bra är det iallafall inte..
    Blödningen verkar försvinna undan och trycket har lättat lite inne i huvudet men det kan ändra sig tydligen och då kan det bli tal om att "tömma" lite vätska ur ena ventrikeln.
    Så otroligt jobbigt detta är att inte veta dag från dag vad som händer, detta kan pågå länge verkar det som, hur orkar man med den oron?

• jni

Hoppas att han kryar på sig snart. Kramar till er.

• backa5

hej
    min son föddes i v30+4 andra levnads dygnet så gjorde de en röntgen på hjärnan eftersom han hade kramper de upptäckte då en blödning av grad 2 sen blev andningen svårare o de la han i respirator och skickade oss till uppsala där gjordes en mrt som visade en blödning av grad 4 den högsta alltså å jag förstår verkligen dina tankar o funderingar men din son måste säkert oxå få kramp medecin nu eller ? efter ca 2 v. slutade kramperna och kom inte tillbaka o det var otroligt skönt
    kram o lycka till

• Misilo

Hej!
    Jag hoppas att din lille mår bättre. Min son hade inte kramper när han föddes i v. 27 men dock en hjärnblödning grad 3. Den gick tillbaka och i dag är han en fullt frisk och glad 1 1/2 åring. Önskar er allt det bästa, kram Mimmi

• Helene100

Hej!

Jag har en prematurkille (f v25+6) som fick hjärnblödning under andra levnadsdygnet (grad 4). Detta dock utan kramper. När han sen fick ett andningsstopp mm när han var lite större var han utan syre ett tag och började krampa. Han hölls nedsövd och fick medicin som också den var tröttande (kommer inte i skrivande stund ihåg vad den hette). Efter några veckor med medicin kunde man konstatera att kramperna upphört. Vi fick reda på att i vårt fall kunde detta i västa fall orsaka epilepsi i någon grad. Idag ser vi inga tecken på att kramperna orsakat någonting. Hoppas detsamma kommer gälla för din lilla kille!! Kram på er

Svar på tråden kramper efter hjärnblödning HJÄLP!