• turkos

Vilka psalmer hade ni på ert barns dop? Behöver tips på fina sånger i kyrkan!!

Vi har ingen sångerska/sångare så det vore så bra om jag kan få tips om fina psalmer på barndop!

• Svar på tråden Vilka psalmer hade ni på ert barns dop? Behöver tips på fina sånger i kyrkan!!
  • Azalea

Hej!

Tips: kolla här! http://dopguiden.se/musik/lista.html
    Jag tänkte ha "Du vet väl om att du är värdefull" och standardpsalmen "Tryggare kan ingen vara"

På första sonens dop tog jag några annorlunda men det blir ofta lite svårt för gästerna när de inte känner igen melodin.

• Mollymajs

På dop ett hade vi Tryggare kan ingen vara, Du vet väl om att du är världefull och Måne och sol. Sen sjöng vi även Gud som haver.

På dop två hade vi Tryggare,Du vet väl om att du är värdefull och ja nu har amningshjärnan slagit til igen såp densista minns ja inte fast vi hade dop för bara två veckor sen.

• turkos

Är det fler som vill berätta vad de hade för psalmer?

• Babe

Ett tips är att ha enkla, korta sånger som du har text till eller som finns med i psalmboken, om ni har ett litet dop där inte alla är sånglärkor... annars blir det så pinsamt när ingen sjunger med =)

Vi dopet hemma utan ack och
    sjöng blinka lilla stjärna (storasysters val!),
    Gud som haver med bägga verserna, samt
    Tryggare kan ingen vara från psalmboken (prästens förslag). Enkelt, passade oss bra, men kanske för enkelt för någon som älskar att sjunga.

• Tulle3

Vi ska döpa vår son den 28 februari. Jag ska sjunga "Gud har en famn" (psalm 381), men sen har vi svårt att välja vilka sånger vi ska ha eftersom vi inte vet hur många sånger man kan ha på ett dop. Men det står mellan:

Jag lyfter ögat mot himmelen (ps 210)
    Tryggare kan ingen vara (ps 248)
    Du vet väl om att du är värdefull (ps 791)
    Jag är hos dig min Gud (ps 607)
    Barn och stjärnor (ps 744)

www.dopguiden.se/musik/lista.html är jättebra, där kan man lyssna på sångerna också.

• Marlène84

Sov du lilla(928) och tryggare kan ingen vara(248)

Svar på tråden Vilka psalmer hade ni på ert barns dop? Behöver tips på fina sånger i kyrkan!!